• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Van dit noodpakket kan een gezin een jaar eten

phtvs

Sysop
Admin

Mayo

Last (wo)man standing
36.000 maaltijden voor 4 personen voor 1 jaar..?

36000 / 4 / 365 = 24, 65 maaltijden per persoon per dag.. dat is een beetje raar, toch?

Bij alle sites van Costco krijg ik de melding "Access denied".. overbelast? :rolleyes:
 

Mayo

Last (wo)man standing
"Don’t want the neighborhood to know you’re stocking up for the apocalypse? Costco says the food is “packaged discreetly for privacy in shipping.”

But the packages are huge, weighing about 1,800 pounds, according to one customer who reviewed the product on Costco’s website."

:oops: :lol::lol:
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Ik denk dat er een nulletje teveel bij staat.

3600 maaltijden zou komen op 2,5 (afgerond) maaltijd per dag per persoon, klinkt mij iets meer aannemelijk.
 

martin

Mankinds only hope
https://www.ad.nl/koken-en-eten/bizar-van-dit-noodpakket-kan-een-gezin-een-jaar-eten~a5535a64/

Het noodpakket kost bijna 5000 euro maar daar heb je dan ook 36.000 maaltijden voor.

Het is (los van de rekenfout m.b.t. het aantal maaltijden) alsnog duur met 13,70 per dag.
Reken even uit wat je nu zou kunnen aanschaffen aan pasta/rijst/graan en aan blikvoer voor dit soort bedragen.

Uiteraard bevat het pakket ook melkpoeder, kristalsuiker, rijst en basterdsuiker.

Ik zou niet zo snel basterdsuiker gaan preppen maar als je als prepper dit soort zaken (die je al op vooraad heb staan) uit de "aanbieding" zou weghalen dan kom je al snel tot de conclusie dat je er veel verstandiger aan doet om zelf een voorraad aan te leggen. Het klinkt leuk , maar is (denk ik) bedoeld voor mensen die te lui zijn om zelf na te denken.

Ik weet 100% zeker dat iedere prepper op dit forum voor 3000 euro een veel beter pakket zal samenstellen wat ook nog eens veel smakelijker zal zijn.
 

Ray

SHTF Expert
Kant en klaar thuis pakket,
Kant en klare BOB,
Kant en klare BOL,
kopen, klaar. :(

Maar ja, zelden is dat verstandig, laat staan voordelig. 't Is een soort verzekering, maar dan anders, eentje die je zelf moet regelen, vandaar dit forum. ;)
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Op zich vind ik het idee wel leuk en het toont aan dat er in de VS duidelijk een markt voor is.

Nu ben ik zelf een potten en blikken verzamelaar die goed bewaard ook wel 25 jaar meekunnen. Echter wanneer je ook "lekkere" maaltijden wenst zul je zelf moeten gaan wecken.

Ooit heb ik overwogen om dit op kleine commerciële basis te doen, maar in Nederland is hier nauwelijks een markt voor en mensen hebben gewoonweg geen geld over voor kwalitatief hoogwaardig voedsel.

Ik zal een voorbeeld geven. Stel we kopen op grote schaal weckpotten in bij de groothandel in Duitsland (en dan bedoel ik minimaal per pallet dus voordelig). Stel we vragen @Flos om met hoogwaardige ingrediënten zijn befaamde stoofvlees te bereiden en we stoppen die in de weckpotten. Dan hebben we een top product voor vele tientallen jaren houdbaar.

Maar een pot redelijke stoofvlees bij de Aldi kost bijvoorbeeld 3,50€ en die van Flos komt bijvoorbeeld op 5,00€ kostprijs en ook al is deze bewezen beter. Mensen gaan dan meestal toch voor de Aldi variant.
 

markske

Diehard Prepper
Op zich vind ik het idee wel leuk en het toont aan dat er in de VS duidelijk een markt voor is.

Nu ben ik zelf een potten en blikken verzamelaar die goed bewaard ook wel 25 jaar meekunnen. Echter wanneer je ook "lekkere" maaltijden wenst zul je zelf moeten gaan wecken.

Ooit heb ik overwogen om dit op kleine commerciële basis te doen, maar in Nederland is hier nauwelijks een markt voor en mensen hebben gewoonweg geen geld over voor kwalitatief hoogwaardig voedsel.

Ik zal een voorbeeld geven. Stel we kopen op grote schaal weckpotten in bij de groothandel in Duitsland (en dan bedoel ik minimaal per pallet dus voordelig). Stel we vragen @Flos om met hoogwaardige ingrediënten zijn befaamde stoofvlees te bereiden en we stoppen die in de weckpotten. Dan hebben we een top product voor vele tientallen jaren houdbaar.

Maar een pot redelijke stoofvlees bij de Aldi kost bijvoorbeeld 3,50€ en die van Flos komt bijvoorbeeld op 5,00€ kostprijs en ook al is deze bewezen beter. Mensen gaan dan meestal toch voor de Aldi variant.
Als niet vleeseter zou ik eerder voor @Flos zijn stoofsel gaan dan iets met vlees uit de Aldi... ook al was het 5x zo duur.
 

Mayo

Last (wo)man standing
Maar een pot redelijke stoofvlees bij de Aldi kost bijvoorbeeld 3,50€ en die van Flos komt bijvoorbeeld op 5,00€ kostprijs en ook al is deze bewezen beter. Mensen gaan dan meestal toch voor de Aldi variant.

Als je na gaat dat de potten maar 1x gekocht dienen te worden en je ze daarna steeds weer opnieuw kunt gebruiken, dan is de prijs van zelf maken helemaal niet hoog!

Misschien wil @Flos zijn recept wel delen met anderen enthousiastelingen..? Desnoods via PM? :p
 

LoneDrone

Senior Prepper
Is weer een leuke....

Costco verkoopt dit soort spul al tijden, ik heb uit belangstelling eens zitten zoeken (een jaar of 4 geleden) naar dit soort spul: ze hadden deze dingen in allerlei varianten, o.a. pakketten waar dan "genoeg" in zat voor X dagen, handig verpakt in een grote emmer, sets voor 1 persoon voor een jaar, etc etc.
En in een land waar je, in bepaalde regio's, een redelijke kans hebt om in de winter in te sneeuwen ofzo... of gewoon een uur of meer rijden van de 1e winkel kunt wonen geen vreemd product om aan te bieden of in je kelder op te slaan.
Maar nu heeft Costco kennelijk een sale waar die sets goedkoper worden aangeboden.

En 1 zender duikt erop en de rest volgt.... En ze struikelen zo'n beetje over elkaar heen om het belachelijk te maken (http://www.grubstreet.com/2018/03/costco-selling-family-sized-food-kits-for-doomsday-preppers.html) met zinnen als "if you just investigate the kit’s contents without stopping to think about how it’s an absurd amount of food for an even absurd-er fear: The kit contains 600 cans that pack “over 36,000 total servings” for you and whoever you want to hang out with once the End Times or the zombies or Supreme Dictator Trump finally comes."
Vooral grappig dat het AD zelf niet even nadenkt en een beetje rekent maar er zelf gewoon nog wat fouten aan toevoegd: van 2000 calorieen (om even heel betweterig te zijn: ik hoop dat ze Kilocalorieen bedoelen) per dag naar 2000 PER MAALTIJD...

Ik krijg trouwens nog steeds voor alle links naar Costco ook een acces denied.. denk dat ze wat veel hits kregen uit gebieden waar ze toch niet leveren dus een muurtje (pun intended) hebben opgezet voor buitenlanders :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

wildemossel

Diehard Prepper
Afgezien van het feit dat je dit niet kán kopen, kun je je afvragen of je het wel wílt kopen. De USA heeft andere standaarden in voedselkwaliteit dan de EU. Denk aan genetisch gemanipuleerde gewassen, vlees vol hormonen en met chloor! ontsmette kip. :confused: Vandaar al dat gedoe rondom TTIP. Geef Mosseltje maar in de UK of EU geproduceerde producten. (of maak t zelf) :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Flos

SHTF Expert
Ah @wildemossel ik heb nog maar een maal in mijn leven iets besteld van op het net en mij laten opsturen.
Waarom zou ik nu zomaar een hoop blikken gaan kopen in het buiten land waar ik de inhoud niet van ken en ze niet eens heb kunnen uitproberen .
 
Bovenaan