• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

VERITAS P350 Lantaarn Benzine / Kerosine vergasser

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag in de regio een voor mij totaal onbekende lamp opgehaald .

Een Veritas P350 Benzine vergasser , die er ook met Kerosine vergasser is .

Deze Veritas is dus een Defensie verstrekking en in het groen .

Erbij zitten een trechter met zeetje en een gereedschap .

Originele Instructiekaart ( Ik 10-505 ) zit er zelfs bij .
Deze vermeld wel de Kerosine- vergasser in de tekst .

Lamp mist helaas het glas ,( misschien dat @petroman mij kan helpen ) , maar de prijs was daar ook naar .

Of ik het aan de praat krijg weet ik nog niet .

Tank zit nog vol met benzine .

Weer een leuk lampje dat ik nog nooit eerder gehad heb .

Lamp is nog in zeer nette staat en na reiniging oogt ie derhalve nog beter .

20190416_193514.jpg 20190416_193530.jpg 20190416_193628.jpg15554384700717823714643545886911.jpg
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
@frans81 , ah bekend ding.
Ik heb ergens nog een gloednieuwe staan in bijbehorend karton. Niet echt zeldzaam en lastig goed aan te krijgen.
Niet ingewikkeld qua bediening maar het ontwerp is kritisch.
Er bestaat ook een petroleum versie, te herkennen aan de pompknop. de benzine versie heeft een gat in de knop en een draaiventiel gelijk een coleman systeem.
Je draait dus het naaldventiel open onderin de pomp en houd je vinger op het gat om te pompen.

Tsja glas, dat wordt lastig want is een aparte maat. Ik ga kijken wat ik voor je kan vinden. Anders laat ik er wel één overkomen uit de UK.
 
F

frans81

Gast
@frans81 , ah bekend ding.
Ik heb ergens nog een gloednieuwe staan in bijbehorend karton. Niet echt zeldzaam en lastig goed aan te krijgen.
Niet ingewikkeld qua bediening maar het ontwerp is kritisch.
Er bestaat ook een petroleum versie, te herkennen aan de pompknop. de benzine versie heeft een gat in de knop en een draaiventiel gelijk een coleman systeem.
Je draait dus het naaldventiel open onderin de pomp en houd je vinger op het gat om te pompen.

Tsja glas, dat wordt lastig want is een aparte maat. Ik ga kijken wat ik voor je kan vinden. Anders laat ik er wel één overkomen uit de UK.

Ik heb het nog nooit met instructiekaart en toebehoren op mijn pad ontmoet!
Wel op Carboot en in slechtere staat en voor 55 euro en geen Defensie uitgave . Wist toen ook niet dat ze er waren .
Niet moeilijk te verkrijgen geloof ik wel !
Maar dat zijn Defensie Hippo's en BW 829 B,'s ook niet .

Maar de prijs is wat anders ! 10 euro voor de hele set .
 

petroman

SHTF Expert
ha ha, voor 10 euro kan je je geen buil vallen.
Een dumpzaak in de buurt had die dingen op zolder liggen. NOS zo gezegd. Voor de heb gewoon één mee genomen, overigens voor iets meer dan 10euro !
 
Bovenaan