D
Deleted member 101
Gast
Dit soort maatregelen zijn in Nederland al actief de zogenaamde milieuzone's in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam. en ongetwijfeld komen er nog meer bij en zoals in het krantartikel Parijs over 10 jaar, maar nu al Diesels van voor 1997.
Parijs nam eerder al stappen om vervuiling door diesels te beperken. Zo laat de Franse hoofdstad geen voertuigen toe die voor 1997 zijn geproduceerd en worden de beperkingen op diesel daar de komende jaren strenger.
In Duitsland proberen veel steden eveneens het gebruik van dieselauto's in te perken, en ook daar worden de normen strenger. In september bepaalde de rechtbank in Düsseldorf dat de stad mogelijk een compleet verbod moet instellen omdat de lucht er nog steeds niet schoner wordt. Lokale autoriteiten kregen van de rechter tot oktober volgend jaar om met een verbeteringsplan voor de luchtkwaliteit te komen.
http://www.volkskrant.nl/economie/v...-binnen-tien-jaar-diesels-in-de-ban~a4426533/
En dat betekend dus dat we goed moeten kijken waar onze BOV nog doorheen mag er vanuit gaande dat bij een evacuatie er nog wetshandhaving is, zo niet strenger i.v.m. een crisis dan is een (oude) Diesel niet altijd meer een verstandige keuze.
Zelf hebben we een vervanger nodig voor onze grote benzine auto en zitten net aan een diesel te denken.
Een jonge wagen vanaf 2012 maar nu is de keuze nog niet zeker en denken we meer aan een moderne zuinige benzine auto, maar niet te klein. De middenklasse tot 1300KG zoals Skoda Octavia met zuinige benzine motor. Mijn vrouw rijdt 100 km per dag woon/werkverkeer dus kleiner willen we niet i.v.m. de veiligheid en ruimte als BOV.
Maar de algemene tendens is toch geen Diesel meer, in de VS stopt VW helemaal met de verkoop van diesels op een na, een grote SUV.
Maar als u een slim alternatief weet houd ik me aanbevolen, geen elektro (accu)auto uiteraard i.v.m. actieradius en opladen tijdens de evacuatie kan natuurlijk niet.
Parijs nam eerder al stappen om vervuiling door diesels te beperken. Zo laat de Franse hoofdstad geen voertuigen toe die voor 1997 zijn geproduceerd en worden de beperkingen op diesel daar de komende jaren strenger.
In Duitsland proberen veel steden eveneens het gebruik van dieselauto's in te perken, en ook daar worden de normen strenger. In september bepaalde de rechtbank in Düsseldorf dat de stad mogelijk een compleet verbod moet instellen omdat de lucht er nog steeds niet schoner wordt. Lokale autoriteiten kregen van de rechter tot oktober volgend jaar om met een verbeteringsplan voor de luchtkwaliteit te komen.
http://www.volkskrant.nl/economie/v...-binnen-tien-jaar-diesels-in-de-ban~a4426533/
En dat betekend dus dat we goed moeten kijken waar onze BOV nog doorheen mag er vanuit gaande dat bij een evacuatie er nog wetshandhaving is, zo niet strenger i.v.m. een crisis dan is een (oude) Diesel niet altijd meer een verstandige keuze.
Zelf hebben we een vervanger nodig voor onze grote benzine auto en zitten net aan een diesel te denken.
Een jonge wagen vanaf 2012 maar nu is de keuze nog niet zeker en denken we meer aan een moderne zuinige benzine auto, maar niet te klein. De middenklasse tot 1300KG zoals Skoda Octavia met zuinige benzine motor. Mijn vrouw rijdt 100 km per dag woon/werkverkeer dus kleiner willen we niet i.v.m. de veiligheid en ruimte als BOV.
Maar de algemene tendens is toch geen Diesel meer, in de VS stopt VW helemaal met de verkoop van diesels op een na, een grote SUV.
Maar als u een slim alternatief weet houd ik me aanbevolen, geen elektro (accu)auto uiteraard i.v.m. actieradius en opladen tijdens de evacuatie kan natuurlijk niet.