• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Vier wereldsteden doen binnen tien jaar diesels in de ban

D

Deleted member 101

Gast
Dit soort maatregelen zijn in Nederland al actief de zogenaamde milieuzone's in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam. en ongetwijfeld komen er nog meer bij en zoals in het krantartikel Parijs over 10 jaar, maar nu al Diesels van voor 1997.
Parijs nam eerder al stappen om vervuiling door diesels te beperken. Zo laat de Franse hoofdstad geen voertuigen toe die voor 1997 zijn geproduceerd en worden de beperkingen op diesel daar de komende jaren strenger.

In Duitsland proberen veel steden eveneens het gebruik van dieselauto's in te perken, en ook daar worden de normen strenger. In september bepaalde de rechtbank in Düsseldorf dat de stad mogelijk een compleet verbod moet instellen omdat de lucht er nog steeds niet schoner wordt. Lokale autoriteiten kregen van de rechter tot oktober volgend jaar om met een verbeteringsplan voor de luchtkwaliteit te komen.

http://www.volkskrant.nl/economie/v...-binnen-tien-jaar-diesels-in-de-ban~a4426533/

En dat betekend dus dat we goed moeten kijken waar onze BOV nog doorheen mag er vanuit gaande dat bij een evacuatie er nog wetshandhaving is, zo niet strenger i.v.m. een crisis dan is een (oude) Diesel niet altijd meer een verstandige keuze.

Zelf hebben we een vervanger nodig voor onze grote benzine auto en zitten net aan een diesel te denken.
Een jonge wagen vanaf 2012 maar nu is de keuze nog niet zeker en denken we meer aan een moderne zuinige benzine auto, maar niet te klein. De middenklasse tot 1300KG zoals Skoda Octavia met zuinige benzine motor. Mijn vrouw rijdt 100 km per dag woon/werkverkeer dus kleiner willen we niet i.v.m. de veiligheid en ruimte als BOV.

Maar de algemene tendens is toch geen Diesel meer, in de VS stopt VW helemaal met de verkoop van diesels op een na, een grote SUV.

Maar als u een slim alternatief weet houd ik me aanbevolen, geen elektro (accu)auto uiteraard i.v.m. actieradius en opladen tijdens de evacuatie kan natuurlijk niet.
 

petroman

SHTF Expert
Als al die slimme mensen die dit soort zaken bedenken nu EERST eens een alternatief, goedkoop, werkend, millieuvriendelijk systeem uitvinden en installeren voor al die consumptie goederen die de binnenstad in moeten. En DAN pas iets gaan verbieden, dan denk ik dat dat beter voor het millieu is.

Waarom wel een trolleybus in arnhem maar geen trolley bezorgdienst, waarom geen bezorgboten in de binnenstad van amsterdam, utrecht, geen bezorgtram in Rotterdam/Amsterdam.
Ja ik weet wel, ze zijn er soms wel, sporadisch maar niet meer dan dat.
 

InfernoSis

Diehard Prepper
Tegen 2030 willen ze hier in België iedereen verplichten elektrisch te rijden (de vraag of dit zal lukken laat ik in het midden).

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161116_02576075
Tegen 2025 mogen alleen nog milieuvriendelijke wagens worden verkocht. En vijf jaar later worden alle auto’s op benzine, diesel en lpg van de Belgische wegen geband. Het gaat niet om een voorstel van de Bond Beter Leefmilieu, maar om één van regeringspartij CD&V. Voorzitter Wouter Beke steunt resoluut het voorstel dat Jong CD&V straks op het partijcongres voorlegt. “Dit is nodig als we naar een duurzame samenleving en economie willen gaan”, zegt hij.
 

Ray

SHTF Expert
................................................
Maar als u een slim alternatief weet houd ik me aanbevolen, geen elektro (accu)auto uiteraard i.v.m. actieradius en opladen tijdens de evacuatie kan natuurlijk niet.

De trapauto:
pedal-car-autopede-vintage-antique-old-metal-go-kart-schoolcar-trapauto-7.jpg
 

josvanpiros

Senior Prepper
Als al die slimme mensen die dit soort zaken bedenken nu EERST eens een alternatief, goedkoop, werkend, millieuvriendelijk systeem uitvinden....

Daar heb je natuurlijk wel een punt maar zolang er nog voldoende relatief goedkope aardolie is zal er weinig veranderen, door verbrandingsmotors (te beginnen met diesels) meer en meer uit te bannen zal er vanzelf gezocht worden naar alternatieven.
 
Bovenaan