• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Kanina

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
We moeten even uitbuiken... :p

Onderstaand recept (naam is tevens link) van de AH is goed voor meerdere porties dan is aangegeven.
Wij hadden een rookworst die op moest, dus die is in zijn geheel erin gegaan, de rest van de ingredienten hebben we gehalveerd. Echter voelen we ons nu als een stel gevulde kalkoenen :rolleyes:

De voordelen van dit recept: het vult!, er komt slechts 1 pan aan te pas (zijn wij fan van), het is makkelijk voor op de camping, geen al te dure ingredienten, kan ook prima zonder de rookworst, het nat kun je mee naar binnen lepelen en daardoor krijg je meer vitamines binnen, lekker winters recept.

Helaas geen foto, de pan was te snel leeg :D

Vijfschaft
 

Kanina

Diehard Prepper
:lol:
Oh erg, linkje niet goed gekopieerd, dan onthoud ie de laatst gekopieerde link.
Zo lees je nog s wat anders :D
 

Ray

SHTF Expert
Als ik dit eet ben ik twee dagen aan 't bijkomen! :lol:
Bruine bonen, vroeger een probleem, later een probleem en ruim twee jaar terug nog eens geprobeerd. Mijn darmen kunnen er niet tegen. :(
 

Loreen

Last (wo)man standing
Niet als commentaar, maar ik snap een paar dingen uit het recept niet?
Ze hebben het over bruine bonen uit pot, en zeggen dat die om en nabij de 50 minuten te laten koken. Maar bruine bonen uit pot zijn toch al hartstikke gaar, daar blijft toch niets van over als je ze zo lang kookt? Of is dat juist de bedoeling en word ik door de foto bij het recept op het verkeerde been gezet?
En dan de rookworst, er staat eerst dat je hem moet bereiden zoals op de verpakking staat (oftewel warm maken in de oven, magnetron of in een pan), hem dan af moet laten koelen, dan in plakjes snijden en het dan nog 10 minuten mee moet laten koken. Maar als je het 10 minuten mee kookt is het toch ook gewoon warm? Is het niet nogal onzinnig om hem eerst op te warmen, dan af te laten koelen, en dan op te warmen?

Maar het recept zal hier ook wel een keer geprobeerd worden, ben benieuwd! Ben helemaal blij dat ik deze rookworst heb ontdekt, helemaal troepvrij en verantwoord. Wel vrij prijzig, maar goed we eten hier liever minder vlees maar wel verantwoord :)

Btw je komt nog goed weg met je link naar die hoaxsite, voor hetzelfde geld had je net een pikant plaatje met manlief gedeeld, of iets van www.hoekomikvandiegenanteaandoeningaf.nl ofzo :p:p:p
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Dreutel

Prepper goeroe
Niet als commentaar, maar ik snap een paar dingen uit het recept niet?
Ze hebben het over bruine bonen uit pot, en zeggen dat die om en nabij de 50 minuten te laten koken. Maar bruine bonen uit pot zijn toch al hartstikke gaar, daar blijft toch niets van over als je ze zo lang kookt? Of is dat juist de bedoeling en word ik door de foto bij het recept op het verkeerde been gezet?
En dan de rookworst, er staat eerst dat je hem moet bereiden zoals op de verpakking staat (oftewel warm maken in de oven, magnetron of in een pan), hem dan af moet laten koelen, dan in plakjes snijden en het dan nog 10 minuten mee moet laten koken. Maar als je het 10 minuten mee kookt is het toch ook gewoon warm? Is het niet nogal onzinnig om hem eerst op te warmen, dan af te laten koelen, en dan op te warmen?

Maar het recept zal hier ook wel een keer geprobeerd worden, ben benieuwd! Ben helemaal blij dat ik deze rookworst heb ontdekt, helemaal troepvrij en verantwoord. Wel vrij prijzig, maar goed we eten hier liever minder vlees maar wel verantwoord :)

Btw je komt nog goed weg met je link naar die hoaxsite, voor hetzelfde geld had je net een pikant plaatje met manlief gedeeld, of iets van www.hoekomikvandiegenanteaandoeningaf.nl ofzo :p:p:p


Ik zou inderdaad de hele mikmak in een pan met water doen, en als alles gaar is de rookworst in koude plakjes en de bonen uit pot toevoegen. Waarom eigenlijk de bonen spoelen? Gewoon met vocht en al de pan in!

Ik maak wel eens een soortgelijk gerecht, maar dan bak ik het in blokjes of reepjes gesneden spek met de uien in de boter met wat sambal oelek. Op het eind wat water van de aardappels afgieten bij het spek, en je hebt een lekkere jus. Oja, en er gaat knoflook bij de aardappelen/wortels. De appels zal ik eens proberen, maar wat zuur is wel lekker met bruine bonen.
 

Loreen

Last (wo)man standing
Overigens, even wat anders. Een tijd terug heb ik gelezen dat het niet goed is om fruit en groente te mengen, omdat je dan gisting zou krijgen in de darmen?
Ik wist niet zo goed wat ik met dat nieuws moest, want tja, tomaat is officieel ook fruit en dat meng ik ook met allerlei groente? Of moet ik voortaan maar tomatensoep maken met tomaat appel rozijnen en banaan? :eek:
Maar goed, ik doe nu toch maar wat minder snel een appeltje bij de groenten :rolleyes:
 

Ray

SHTF Expert
Overigens, even wat anders. Een tijd terug heb ik gelezen dat het niet goed is om fruit en groente te mengen, omdat je dan gisting zou krijgen in de darmen?
Ik wist niet zo goed wat ik met dat nieuws moest, want tja, tomaat is officieel ook fruit en dat meng ik ook met allerlei groente? Of moet ik voortaan maar tomatensoep maken met tomaat appel rozijnen en banaan? :eek:
Maar goed, ik doe nu toch maar wat minder snel een appeltje bij de groenten :rolleyes:
Net als meerder vormen van eiwitten (vlees, eieren, etc), de enzymen en bacteriën in je lijf passen zich aan bij iedere maaltijd. Heel lekker, maar des te meer je mixed, des te lastiger voor je spijsvertering. Divers eten gij zult nog steeds, maar niet alles op hetzelfde moment.:)
 
Bovenaan