• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Voedselvoorraad producten uit het buitenland, tips?

Floshtf

Diehard Prepper
Tijdens het bekijken van preppersite's uit het buitenland kwam ik iemand tegen die zijn voedselvoorraad besprak. In zijn voorraad zag ik aardappelen in blik staan.
Ik bedacht mij...de paar grote potten aardappelen die ik nog heb van een supermarkt uit NL, die komen richting de datum. In Duitsland is dit product dus gewoon te koop.

Ik vroeg mij toen af...wat voor producten kun je niet (of nauwelijks) in Nederland kopen, maar die wel aan te raden zijn voor de voorraad. Haal jij wel eens iets (qua levensmiddelen) uit het buitenland, wat hier niet te vinden is en zo ja wat?
kartoffeln.JPG
 
D

Deleted member 101

Gast
ik vind de blikken in Duitsland erg duur, een blik soep kost gauw 3 tot 4 euro.
Bij de Rewe, erg veel aanbod, maar voor 1 euro nu koop ik een blik bij de AH nu eigen merk soep in de aanbieding.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
ik vind de blikken in Duitsland erg duur, een blik soep kost gauw 3 tot 4 euro.
Ik betaal echt wel 4 euro voor een soep die wél lekker is hoor.
De vraag was, welke artikelen die ze hier niet hebben haal je uit het buitenland. Leuk als dat goedkoper is, maar kwaliteit gaat wel boven prijs(voor mij)
 

Ray

SHTF Expert
Naast wat al genoemd is koop ik in Duitsland ook m'n zakjes droogvoer. Eerst was het merk Dr. Lange, maar dat is nu overgegaan in het merk Zamek.
Hetzelfde spul, pasta of rijst droogvoer in een paar smaken, voor 65 cent per zakje. Eén zakje is een stevig maal voor één persoon, of met twee personen als je er een vleesje bij bakt en groenten of salade (paar tomaten) bij eet. Dit vind ik de lekkerste smaak, pasta funghi: http://www.zamek.de/produktkategorien/snacks-und-fertiggerichte/pasta-funghi
 

Highway

Last (wo)man standing
De Carrefour en ook Spar in Belgie en Frankrijk heeft tussen z'n blik en glas conserven echt hele leuke dingen staan die je in NL zelden ziet, of hier niet te eten zijn.

Zoals: Zuurkool +vlees met worst in blik, Franse Cassoulet in blik, Piperade (paprika's) blik, Halve Haantjes in vacuum, Ravioli Bolognese of Fromage en
als laatste en niet de goedkoopste :

8AFD4709FE04C9230BCCB3A676C1DBFD.jpg

hmmmm zeau lekkah!!! :hug: die is voor een blikje vlees echt geweldig goed!!
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Koop hier altijd blikken lapskaus en wanneer we in Nederland zijn altijd verschillende blikken en potten met groente. Tijdens de stop in Duitsland slaan we altijd blikken met vlees in, sommige zijn lekkerder dan andere.

Ff een afbeelding (gejat van het grote web) van wat wij aan proviand in de kast hebben staan.

RESERVEPROVIANT FOR TO_ Fordel boksen på to porsjoner og spis den med ___.jpg
 

drent

Diehard Prepper
Naast wat al genoemd is koop ik in Duitsland ook m'n zakjes droogvoer. Eerst was het merk Dr. Lange, maar dat is nu overgegaan in het merk Zamek.
Hetzelfde spul, pasta of rijst droogvoer in een paar smaken, voor 65 cent per zakje. Eén zakje is een stevig maal voor één persoon, of met twee personen als je er een vleesje bij bakt en groenten of salade (paar tomaten) bij eet. Dit vind ik de lekkerste smaak, pasta funghi: http://www.zamek.de/produktkategorien/snacks-und-fertiggerichte/pasta-funghi
Dat is de goedkoopste die ik tot nu toe tegengekomen ben, maar action heeft ook zulk spul (89 cent) en AH ook, merk knorr (dacht 1,49).
 

josvanpiros

Senior Prepper
Hier in Hongarije is in iedere levensmiddelenwinkel - van groot tot klein - een vrij groot assortiment (vlees)concerven te koop. In prijs variërend van ongeveer 1 euro tot 3 euro. Verwacht geen culinaire hoogstandjes maar het is prima te kachelen. Dus voor wie eens in de buurt is .....

Voorbeeld van een vleesconserve (prijs 589 Huf = iets minder dan 2 euro)
Het is een complete maaltijd met een soort van stoofvlees, aardappel en groenten.

globus_deko_pacalporkolt_400_gr.jpg
 

Mayo

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
ik denk dat turkse en poolse supermarkten ook hele andere dingen in blik en pot verkopen dan wat we gewend zijn. Is ook n beetje buitenland, toch?:p
Moet eerlijk bekennen dat ik er niet opgelet heb de laatste paar jaar..Laatste keer dat ik mn voorradem opprepte was 2013 ofzo :lips:
Ik zal er van de week eens langsgaan en verslag uitbrengen :D
 

Niels

Mankinds only hope
Ik heb ook vlees in blik geprept uit Duitsland wat ik koop bij "Real" (naam van de supermarkt).
Ik ben wel een slechte prepper, wand ik het het nog nooit geprobeerd hoe het smaakt.
Ik heb ooit eens een blik aan @Flos gegeven, misschien weet hij of het smaakt?

Ook van @Ray afgekeken, sterke azijn.
In Nederland is de azijn zo'n 5% zuur, in Duitsland kan je ook 25% kopen, kan wel eens handig zijn, je hebt minder nodig.

Trouwens, ik ben al een tijd aan het zoeken naar aardappel spul in blik, waar heb je die vandaan? Welke supermarkt @Floshtf ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

Flos

SHTF Expert
Het blikje dat ik zo een 22 maand terug heb gekregen heb ik nog steeds ongeopend staan.
En als je in Nederland in een supermarkt komt waar veel duits toerisme is vind je ook wel een azijn van 25°
 

Floshtf

Diehard Prepper
@Niels Waren glazen potten grote piepers bij de Hoogvliet vandaan. Verkopen ze niet meer. Zag dat ze nu alleen in krielvorm te koop zijn bij verschillende supers.
Hoop ook ergens nog grote piepers te vinden. Moet ik nog naar zoeken. Puree is nu even de optie. Is alleen niet heel lang houdbaar.
 

Ratman

Elementary prepper
Het is zeker interessant om in het buitenland te kijken, de poolse winkels bezoek ik nu al wat vaker vanwege het bier maar de conserves kunnen inderdaad ook interessant zijn.
Rusland is een land waar vriesdroog maaltijden veel voorkomen, met name op treinstations worden ze ook veel aangeboden. Als je daar met de trein reist dan is dat vaak een langdurige bezigheid en daar zijn ze op ingesteld, zo kun je in de trein zelf je koffie en thee zetten en zie je ook veel mensen dus vriesdroog maaltijden klaar maken met die kolengestookte boilers. Wellicht in de poolse winkels ook wel te vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo
F

forumlid 1447

Gast
Tot Appie in de buurt verscheen (in België) , HAK Hollandse bruine bonen, Taai Taai, (alleen in Dec.).
De Ruiter Gekleurde hagel, Wiegers kruidkoek, AH koffiemelkpoeder. En SATEstokjes en worstenbrood.
En een vette Haring met ui.
 
Bovenaan