• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Voor de auto bij een slecht pad (sneeuw ,modder ed)

Wafels

Diehard Prepper
Voor degene die weleens met de auto in de sneeuw of modder vast hebben gezeten weten wel hoe vervelend dit kan zijn . Ik heb wel geen auto meer , maar wilde jullie dit toch laten zien . Op Youtube kun je filmpjes ervan vinden , zowel door mensen zelf gemaakte versies (als geimproviseerd ) en ze laten zien dat het werkt .
Deze hier is dan van een fabrikant en ik weet niet of deze fabrikant hier in Europa verkoopt of dat er eventueel anderen merken hier te koop zijn , maar het is best een goed systeem en voor een prepper (in slechtere tijden
met slecht begaanbare wegen of off the road goed om bij je te hebben .
https://www.tracgrabber.com/
Zoiets is voor een beetje doehetzelver wel te maken , maar dus ook commercieel te koop .
gr will
 

Jasje

Prepper goeroe
Dat zijn best handige dingen @Wafels. Zelf gebruik ik deze
8718451057383_Image1jpg.jpeg

Wat ook goed werkt is mijn ervaring zijn die zwarte rubberen voordeurmatten met honingraat-gaten erin. Ook goedkoop.
 

Wafels

Diehard Prepper
Dat klopt @Jasje die werken prima en zelfs bij gebrek aan een mat de automatten van je auto :rolleyes:
maar wat ik wel aardig vind van deze is dat ze compact zijn plus je bind hem aan het wiel vast
dus als je een grotere afstand door sneeuw of modder ed moet afleggen hoef je hem niet elke onder
het wiel te schuiven .
gr will
 
D

Deleted member 101

Gast
Handige tool voor de slechte wegen. Maar je moet wel sport( open) velgen hebben om de sjorband om het wiel te doen.
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Grappig, Vroeger heb ik les gehad om een trekker die vast zat uit de modder te halen. Dan moest je een paal voor of achter het wiel binden en over de paal uit de drek/kuil/modder rijden. Ongeveer hetzelfde principe. Met de trekker heb ik het nooit nodig gehad. Maar wel eens onze bedrijfsbus hiermee ergens uit gehaald.
 

Ray

SHTF Expert
Ik heb goede ervaringen met de standaard automatten.

Tijdens het keren kanaaltje over het hoofdgezien en één achterwiel hing in de lucht, de ander net op de rand. Matjes uiteindelijk onder de voorwielen gelegd, kant van de minste weerstand opgestuurd en heeeeel voorzichtig met de koppeling de auto vrij weten te krijgen. 't Verhaal is nog veel leuker vanwege mijn situatie, maar dat is iets voor aan 't kampvuur. :fluit::lol:
 
Bovenaan