• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Waar verbandmiddelen en medische voorraad kopen?

Wrakduiker

Senior Prepper
Waar kan ik het beste/goedkoopste verbandmiddelen en medische voorraad kopen?

Ik wil de huis-ehbo kist flink uitbreiden en aanvullen. Ik kwam er toevallig achter dat we genoeg hansaplast, pleisters, Disney pleisters hebben. Maar met een ontsteking aan mijn linker en rechter been was ik opzoek naar gaatjes.... Op....(!) Compressen, leukoplast, rekverbanden.

Bij de Action wat gaasjes gekocht, maar verder hadden ze niet veel. Bij het Kruidvat wat gaasrolletjes gekocht, toch best duur dat spul.

Gezocht.... Een winkel/webshop waar dit tegen schappelijke prijzen verkrijgbaar is.
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Zulk spul haal ik meestal bij de outlet winkel van de drogisterijgroothandel die hier in de buurt zit. Daar verkopen ze oa producten met een beschadigde verpakking met 60% korting op de adviesverkoopprijs. Bijvoorbeeld 3M steristrips voor €2,40.

Maar ik weet niet of in het westen ook van dit soort winkels zitten.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
In het hoge noorden haal ik het bij het rode kruis of bij de industrie groothandel, mss dat de makro oid het ook wel heeft?
 

Vempain

Prepper goeroe
De luxere items zoals betadine en dergelijke haal ik tegenwoordig bij de "prijzenmepper" is een soortgelijke winkel die @Tanfana omschrijft en hebben meerdere locaties in Nederland. https://www.prijsmepper.nl/winkels/
Voor kleefverband, rekverbanden, steunverband en koelingsverband (onder andere tegen verstuikingen of bescherming van bijvoorbeeld vingers) haal ik bij een "So Low" winkel. http://so-low.nl/#t/filialen
De kant en klare EHBO sets zijn vaak alsnog voordeliger als dat je 2 rolletjes verband los gaat halen. (de rest van de inhoud is dus al bonus)
Voor verbandtape en pleisters is er regelmatig bij een kruidvat of trekpleister de actie 1+1 gratis en dan neem ik ze meestal wel mee.
 

Marcov

Prepper goeroe
Wat je ook kunt doen, is kijken bij bedrijven. Bedrijven hebben meestal kant en klare koffers hangen die ze 1 keer in de zoveel tijd compleet vernieuwen.
Het is nl. goedkoper om de koffers te vernieuwen dan uit te zoeken wat nog wel en niet bruikbaar is.
Daar zullen wat spullen bij zitten die over datum zijn, iets dat vaak geen probleem is en nog goed gebruikt kunnen worden. Maar ook veel spullen die eigenlijk geen datum hebben.
 

Lai

Prepper goeroe
Ik vul veel van mijn EHBO kisten met spullen bij boeren/agrarische winkels weg. Emmertje van 5 kilo uierzalf/crème, liter flessen jodium tinctuur, zelfklevend verband, watten, ontsmettingsmiddel, handschoentjes enzo. (ook hechtgaren en naalden, spuiten met naalden) Allemaal groot verbruik :fluit: Moeite waard om daar ook eens te kijken. (De welkoop/boerenbond zijn vaak duurder)
Bij dierenarts/veearts praktijken kan je ook vragen voor verbandmiddelen. Kan je daar gewoon kopen.
 
D

Deleted member 569

Gast
Misschien eens googlen welke verbanddozen het beste uit de test komen en dit vergelijken bij wat er in EHBO/verbanddoos moet zitten.

De aanbiedingen in de gaten houden is ook een optie. Het gebeurt niet vaak maar eens in de zoveel tijd bijv. bij het kruidvat flinke korting op Hansaplast bijv.
 
D

Deleted member 2675

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Waar kan ik het beste/goedkoopste verbandmiddelen en medische voorraad kopen?

Ik wil de huis-ehbo kist flink uitbreiden en aanvullen. Ik kwam er toevallig achter dat we genoeg hansaplast, pleisters, Disney pleisters hebben. Maar met een ontsteking aan mijn linker en rechter been was ik opzoek naar gaatjes.... Op....(!) Compressen, leukoplast, rekverbanden.

Bij de Action wat gaasjes gekocht, maar verder hadden ze niet veel. Bij het Kruidvat wat gaasrolletjes gekocht, toch best duur dat spul.

Gezocht.... Een winkel/webshop waar dit tegen schappelijke prijzen verkrijgbaar is.

https://www.ehbo-koffer.nl
amazon.de
 
D

Deleted member 2675

Gast
Ben nogal schichtig LOL Lang getwijfeld of ik me wel moest aanmelden maar wellicht kan ik hier en daar wat bijdragen.
 

Jannes

Prepper goeroe
Ben nogal schichtig LOL Lang getwijfeld of ik me wel moest aanmelden maar wellicht kan ik hier en daar wat bijdragen.

Je hoeft niet alles te vertellen, maar het is wel interessant om te weten wat je situatie is en waar je voor prept. Bijvoorbeeld je gezinssituatie, waar je woont (randstad, oosten, ergens in Europa....) en op welke situatie je je voor wilt bereiden.
 
Bovenaan