• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Waar zijn de ferro rods op AliExpress?

Nomad

Diehard Prepper
Ik ben bezig om kleine survival kits te maken. Daarvoor heb ik verschillende maten ferro-rods nodig.
Dus ik zoek op AliExpress en wat denk je? Geen ferro-rods meer!
Ze hadden heel veel keus en nu is er niks meer.
Ik kan echter ook niks vinden over een eventueel verbod op het invoeren ervan.

Weten jullie hier meer over? En, weten jullie een andere goedkope site om ze te bestellen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Nomad

Diehard Prepper
Bedankt voor de tip @Mayo. Wish ken ik niet. Is dat vergelijkbaar met AliExpress? Dan met name het betaalsysteem en geld retour bij geen levering?

Het grote voordeel van ali vind ik ook dat er doorgaans geen of heel weinig verzendkosten aan zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Mayo

Last (wo)man standing
Bedankt voor de tip @Mayo. Wish ken ik niet. Is dat vergelijkbaar met AliExpress? Dan met name het betaalsysteem en geld retour bij geen levering?

Het grote voordeel van ali vind ik ook dat er doorgaans geen of heel weinig verzendkosten aan zitten.


hi @Nomad
Ja, Wish is vergelijkbaar ;)
Vaak zijn dingen gratis en betaal je alleen een paar euro verzendkosten. Ik heb er al vaker gekocht en nooit problemen gehad.
Je betaald via Ideal en als het niet geleverd wordt krijg je je geld terug.
 

Erny

Last (wo)man standing
@Sun Beh Nim Je eerste link werkt ook niet meer, de tweede nog wel.

Wish is erg snel met het terugstorten van geld als artikel niet naar behoren is. Je moet wel een foto sturen als bewijs.
Wish is gelinkt aan Fakeboek...
Artikelen komen soms erg snel, 4 dagen, soms na een maand of anderhalf.
Let wel op de prijzen, als het gratis is dan vaak hogere verzendkosten. Bij de afrekening kunnen ook nog wel eens andere prijzen verschijnen.
En kijk ook vooral naar de laatste serie foto's van de artikelen die je besteld. Die zijn veelal van kopers die laten zien wat ze daadwerkelijk hebben ontvangen en dat lijkt niet altijd op wat er op het plaatje stond (vooral bij kleding).
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
@Sun Beh Nim Je eerste link werkt ook niet meer, de tweede nog wel.

Wish is erg snel met het terugstorten van geld als artikel niet naar behoren is. Je moet wel een foto sturen als bewijs.
Wish is gelinkt aan Fakeboek...
Artikelen komen soms erg snel, 4 dagen, soms na een maand of anderhalf.
Let wel op de prijzen, als het gratis is dan vaak hogere verzendkosten. Bij de afrekening kunnen ook nog wel eens andere prijzen verschijnen.
En kijk ook vooral naar de laatste serie foto's van de artikelen die je besteld. Die zijn veelal van kopers die laten zien wat ze daadwerkelijk hebben ontvangen en dat lijkt niet altijd op wat er op het plaatje stond (vooral bij kleding).
Dat is snel:eek:
 

Nomad

Diehard Prepper
Net met een throwaway even een rondje op Wish gedaan.
Ik heb de indruk dat ze minder keus hebben dan AliExpress. De verzendkosten zijn ook een stuk hoger.
Maar goed, ze verkopen wel ferro rods, dus ik zal eens kijken. Bedankt voor de tip!
 

QuickFix

Diehard Prepper
Voor zover ik begrepen heb is AliExpress al zo'n anderhalf jaar bezig met het weren
van bepaalde producten; voornamelijk zaken die met (vuur-) wapens te maken hebben
zijn er steeds minder, maar vooral ook de wat duistere dingen als imitatie merkartikelen,
nep credit cards en rijbewijzen, lockpick sets, "Medicijnen" en dergelijken.

Omdat een heleboel van die survival gear zaakjes voornamelijk verdienden aan goederen
die wapengerelateerd zijn, maar deze dat soort dingen dus niet meer kunnen verkopen op
AlieExpress, zijn ook de survival spulletjes minder makkelijk te vinden.
 

Jasje

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
je betaalt met paypal...
Heb je de (privacy)voorwaarden wel eens gelezen van deze dienst? Of eens gezocht naar hun reputatie op dit gebied? Je betaald indirect een groot deel met je gegevens. Dat kunnen/mogen ze omdat het eigenlijk geen bank is.
Onderdeel van een buisinessmodel die ik iig links laat liggen. Maar keuze in leuke spulletjes hebben ze zeker. De aangehaalde webshop dan.
 

Marcov

Prepper goeroe
Heb je de (privacy)voorwaarden wel eens gelezen van deze dienst? Of eens gezocht naar hun reputatie op dit gebied? Je betaald indirect een groot deel met je gegevens. Dat kunnen/mogen ze omdat het eigenlijk geen bank is.
Onderdeel van een buisinessmodel die ik iig links laat liggen.

Dus jij hebt ook geen telefoon of internetabonnement? Die providers handelen ook in jouw gegevens. Zet maar eens Jr. achter je naam bij zo'n provider, kijk maar eens hoe snel je dat tegen gaat komen.
Die test heb ik samen met een aantal vrienden een paar jaar geleden gedaan. Daar werden we niet echt vrolijk van.
 
Bovenaan