• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat is je favo prepmes?

Dorpsgek

Survivor
Een simpele vraag waar ik waarschijnlijk veel antwoorden op ga krijgen.
De vraag is: Wat is jullie favoriete prepmes?
Mijn favoriet is een oud Duits mes wat ik jaren gehad heb, verloren ben maar is nu weer te bestellen. Wat ook gebeuren gaat.

duits mes.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
IK heb niet echte een Favoriet Prepmes op dit moment .
Enigste wat ik altijd bij mij heb is een Victorinox Defensie zakmes . Zodoende toch een beetje Favoriet haha .
De rest van de messen dient zijn doel wanneer nodig .
In een ontstane situatie zal ik op dat moment weer wel een favoriet hebben
 

Flos

SHTF Expert
Het kan nu niet gezegt worden dat ik geen snij gereedschap heb. En aa gezien een mes in mijn ogen een gereedschap is heb ik voor elke klus waar je een mes voor nodig heb een ander mes.
MAAR. Ik loop al jaren met een opinel nr. 8 in mijn broekzak. En ja ik heb het altijd bij me. Laats nog op het vliegveld werd ik gefouilleerd. En de militaire vroeg mij waarom ik dat bij me had. Ik antwoorde om de bocht af te snijden. Hij kan er mee lachen en ik mocht verder met mijn mes. In een andere luchthaven moest ik het afgeven en kreeg het terug als ik buiten ging.
Antwoord op jou vraag. OPINEL NR.8
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Voor EDC heb ik altijd een Victorinox Hiker bij me.

Mijn favoriete Prepmes is een Mora Bushcraft Black (eigenlijk mijn alltime favorite).

Heb mijn Mora wel een beetje opgeleukt met een Kydex schede en firesteel (niet omdat het moet, maar omdat het kan :D)

IMG_1725.jpg IMG_1726.jpg
 

FiatCurrency

Survivor
Mijn favoriete EDC is de Zero Tolerance 0562CF Hinderer Design. Mooi, zeer robuust, ligt lekker in de hand, is niet groot en niet te klein, goed geschikt als utility knife en voor defensieve doeleinden, vrijwel onzichtbaar te dragen met handige en sterke broek-clip. Je voelt het mes ook amper in je broekzak zitten. Wel wat duurder dan normaal, maar je krijgt daarvoor wel topkwaliteit.
Zero-Tolerance-0562CF.jpg
FiatCurrency.
 

Myronprps

Prepper goeroe
17267476_1797696977162692_696722241773109248_n.jpg

Het mesje van Dave C. met eigen gemaakt handvat is mijn eerste keuze als "prepper" verder het defensie model victorinox voor alledaags gebruik.
 
H

hhpp

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Liefst draag ik een vouwmes. Op dit moment is de WE 617 mijn favoriet.
we617d.jpg
Maar voor survivalsituaties zou ik kiezen voor de BK7.
Ka-Bar-Becker-BK7.jpg
 

voordeur

Survivor
Voor mij op zeker deze. Jungle knife of type D. Mooie herinneringen aan.
04eb4a804a66554b24ede67120d7aa9a.jpg


Maar ook m'n nieuwe aanwinst, de wolf 4,5mm damascus staal 1095 met micarta handvat.
b277fa4bbb0bec77d82588629b2adb96.jpg


Maar ik heb nog wat aanwinsten welke favo zijn
 

Carismo

Prepper goeroe
Echt een favo heb ik niet, heb een luxeprobleem wegens teveel keuze aan de andere kant is er op elk mes dat ik heb wel iets aan te merken dat ik iets anders wil.

voorlopig heeft de tfk m'n voorkeur.

taho_large_.jpg
 

dutch survival

Elementary prepper
Laatst bewerkt:
ten alle tijden een hill knives, model ligt eraan, over het algemeen denk ik SOK.
 
F

forumlid 1447

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is mijn favoriet, heb wat grote handen maar deze past perfect. Gebruik hem overigens niet voor hout te kappen, daar is een bijl voor.
BU0863BRSab.jpg
Buck Selkirk Micarta
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
Bovenaan