• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Waterstofperoxide

Gutatus Regius

Banned
Prepper
Wie van jullie Preppers heeft H2o2 in zijn assortiment.
Mag niet ontbreken zou ik willen zeggen.
Wat je daar allemaal mee kunt doen, is haast niet op te noemen.
Ik heb 5 flessen in mijn verzameling prepper verzameling.
Geert
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Zou effe niet weten wat ik daar mee moet, behalve mijn haar blonderen:D

Zal wel onwetendheid zijn:oops:

Vertel, ik ben in leer modus;)
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Ok, kon niet wachten, heb dus effe gegoogled, wattttt, das idd veel mogelijkheden.

Ga ik zeker inslaan:thumbsup:

Zie video (is wel een beetje langdradig en het dubbel beeld sucks, maar de info is goed)

 

Gutatus Regius

Banned
Prepper
Ja, boy,s and girl,s gewoon te veel om op te noemen.
In een ghaos wereld kun je dit spul niet missen .
Maar goed, daar is dit forum ook voor, toch ?
Leuk filmpje Sun Beh Nim.
 

Gutatus Regius

Banned
Prepper
Was ik nog vergeten te vermelden, maar ik gebruik het ook voor het schoonmaken van mijn terrariums.
Mijn slangen en gekko,s willen ook nog wel eens voor viezigheid zorgen.
Geert
 

Gutatus Regius

Banned
Prepper
Waarschuwing: Gebruik alleen waterstofperoxide 3%, hogere sterktes kunnen ernstige schade veroorzaken.

Bij de nieuwe wet regelgeving mag een consument geen 35 % maar tot 19 % geleverd krijgen.
Dank zij de terroristen zijn wij Preppers weer de l.....
Geert
 

Gutatus Regius

Banned
Prepper
35% is hier gewoon te koop

Dan zullen ze bij de kamer van koophandel zijn ingeschreven.
Er kunnen rare ongelukken mee gebeuren, tot 12% is nu wettelijk bepaald, en zijn zij dus strafbaar boven 12 % let wel in de eerste alinea.
Niet dat mij dat een drol uit maakt, maar bij verkeerd gebruik hebben zij heel wat uit te leggen.
Ook alleen food reed , dat bij de kruitvat 3% zou ik niet voor consumptie gebruiken.
Ga voor een proefje maar 35 % op metaal koper enz enz gooien.
Geert777
 

Gutatus Regius

Banned
Prepper
Hoe lang blijft het goed?

Nou dat ligt er aan in wat voor fles en of pot je dat bewaard.
Zoals in het filmpje zou ik het aan houden.
Dan gaat het wel een poosje mee, kruitvat flesje is ook donker van kleur.
Als je aan 35 % kan komen, wees dan zeer voorzichtig , zie het explosief op de container.
En zorg voor ten hoogste voor 12% food reed .
Als je het wilt lageren, zet het dan koel en donker weg, en labelen.
Geert777
 

Vempain

Prepper goeroe
Nu weet ik wel dat iedereen voorzichtig met chemicalien omgaat maar een extra waarschuwing kan natuurlijk nooit kwaad :)
Zelf werk ik dagelijks met waterstofperoxide 50% en als dat op je huid komt voelt dat niet heel erg prettig aan en kan het ook best behoorlijk pijnlijk zijn met de scherpe steken die je voelt vooral bij grotere stukken huid die blootgesteld worden. maar ook de 35% is nog geconcentreerd genoeg om een zelfde soort huidreactie teweeg te brengen.
Zeer herkenbaar is deze wel en slaat de huid volledig wit uit en verdwijnt dat wel weer na een paar uur maar is ten alle tijden verstandiger om handschoenen te dragen. ;)
image.jpeg

Een oplossing van ongeveer 1.5% waterstofperoxide werkt ook prima bij een beginnende oorontsteking en zo zullen er nog wel een hoop andere dingen zijn die hier nog niet genoemd zijn.
 
Bovenaan