• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wie heeft er wat nuttige links voor Urban survival?

Layla

Survivor
Laatst bewerkt:
Voor die mensen die in een stad wonen en bij SHTF situaties niet uit de stad kunnen of moeilijk ?
Hierbij denk ik aan ouderen / minder valide enz...
Ik had deze gevonden maar weet niet of info erin klopt.



My URBAN Survival Kit (Get Home Bag)


Dat zou gaaf zijn :)
Alvast bedankt :)
 

Ray

SHTF Expert
Voor die mensen die in een stad wonen en bij SHTF situaties niet uit de stad kunnen of moeilijk ?
Hierbij denk ik aan ouderen / minder valide enz...
..........................

Dan zal in de meeste gevallen een Bug-in het slimste zijn. Dat geldt overigens in de meeste gevallen en is eerste prioriteit om heel goed op orde te hebben. Naarmate je langer prept en dat voor elkaar hebt, ga je natuurlijk ook de minder waarschijnlijke scenario's uitwerken en plannen voor verzinnen, een Bug-out.

Mensen die (nood gedwongen) te voet grote stedelijke gebieden moeten verlaten zullen zeker blij zijn met je draadje over Urban Survival. :)
Zoals @Maritimesuvival al noemt, zijn gereedschappen om deuren en hekken te kunnen openen nodig. Als eerste is een Multitool handig, standaard masterkeys (van die vierkante en driehoekigen voor service ruimtes, diverse kasten,etc) wat zwaarder zijn zaken als een kleine betonschaar en breekijzer (niet TE klein).

Gelukkig zit ik zelf niet met dat probleem en kom ik met m'n Leather Man Sidekick heel ver met de zaken die ik wel tegen kom, want al die gereedschappen wegen wel erg veel.....
Kennis van hoe je stedelijke omgeving in elkaar zit, dat weegt gelukkig niets.
 
B

Burg

Gast
Zoals Ray al zegt, een betonschaar is een echte aanrader! Ook een klein schroeverdraaietsetje, klein spiegeltje en een dekentje zal ik aanraden!
 

Changing the Mindset

Last (wo)man standing
Wow shit. Mijn BOB wordt dan echt té zwaar! :p

"Zeg meneer, wat heeft u in uw tas?"

Leg dan maar uit wat jij met een freaking betonschaar in je tas moet in de buurt van een fietsenstalling:rolleyes:. (Tenzei je het in je auto kwijt kan, al doen ze daar in de binnenstad bij kofferbakchecks tijdens terreurdreiging heel moeilijk over denk ik zo;))


Multitool all the way! :D
 

dubbel0

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
betonschaar, handbijl , service sleutels, stevige leren werk / lashandschoenen (iemand ervaring met kevlar werkhandschoenen prijsklasse 10€ tot 20€? ) , koevoet, spiegeltje, (veld) spade..... ga zo maar ff door, ook bij een bugin en op strooptocht door de stad , handig
 

Ray

SHTF Expert
Gratis kaart op je smartphone!
Ik hanteer deze app op mijn foon, heb de kaart van NL. Werkt uitstekend!;) Aanrader!
http://maps.me/en/home

Maps.me is een hele zware app, ik heb hem er weer vanaf gegooid. Reden dat hij leuk leek, is omdat hij een offline database heeft met POI's. Echter als ik de dichtsbijzijnde pinautomaat zoek, wil hij me 55 km ver weg sturen.

Zelf gebruik ik Offline Maps, offline kaarten van de hele wereld (Open Street Maps) en volledig offline te gebruiken. Ook lekkere lichte app, draait prima op een dual-core, 512Mb werk geheugen smartphone. Alle kaarten van Europa (tot Moskou, incl Turkije) is zo'n 8 Gb op je sd-kaartje. Zet je hem op voetganger modus, dan kent hij ook de wandelpaadjes in het bos.
 
L

lid 273

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit verhaal circuleerde een aantal jaren terug op diverse prepper / survival sites. Weet niet wat er van waar is maar denk dat er wel een hoop instaat om over na te denken.

http://www.naturalnews.com/040249_Bosnia_preppers_survival_strategies.html
Ja niks vreemd aan en nog erg subtiel heb kennisen die er vandaan komen mensen hebben geen idee hier in Holland.
Kijk naar Donetsk Ukraine de Eigen regering (Poroshenko) bombadeert hun Eigen burgers voor propaganda doeleinden en doet alsof het russische seperatisten zijn.
Ukraine Crisis: Donbass. Chronicle of Genocide. Banned on TV / Донбасс. Хроника геноцида. [ENG SUB]


[MOD]de video even onder een spoiler gezet[/MOD]
 

Wafels

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
@Layla
lief en aardig dat je om ouderen en minder valide mensen denkt , ik hoor denk ik wel tot deze categorie :rolleyes::D maar ik zie me toch niet doen wat die marinier
op dat filmpje doet ;):rolleyes: en met een zware rugzak gaan sjouwen ook niet en zelfs bij een direct levensbedreigende situatie denk ik het ook niet .Gewoon omdat
dat mijn leven waarschijnlijk eerder gaat verkorten :D Het is zonder meer voor BUG in mensen van belang om over een hoop zaken goed na te denken . ;)
gr will
 
Bovenaan