• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wie wat bewaart, die heeft wat

Preppertt

Senior Prepper
Laatst bewerkt:
De opa van mijn vriendin was echt een prepper van nature. Niet dat de term toen al bestond, maar hij had een moestuin, kippen en een geit, fruitbomen en altijd allerhande bruikbare spullen in en rond het huis. Zoals hij altijd treffend kon zeggen: "je weet nooit wanneer je het nodig hebt". Toen hij overleed moest het huis leeg en wat er allemaal aan spullen te voorschijn kwam was niet normaal. Van plastic bakjes tot roestige spijkers en van blikken doperwten tot 80 van dezelfde schroevendraaiers.

Zelf ben ik nooit echt van het bewaren geweest totdat ik eens ging nadenken over de verschillende functies van materialen. Sindsdien bewaar ik altijd bakjes van de Chinees, glazen potjes van bijvoorbeeld jam, hout in allerlei vormen en maten, plastic tasjes, emmers met deksels en potten waar allerlei spullen in hebben gezeten en ook met touw ben ik nu begonnen toen ik de krabpaal voor de katten van een nieuw touw voorzien heb: je weet tenslotte nooit wanneer je touw nodig hebt.

Zoals het oud-Hollandse gezegde luidt: wat bewaren jullie allemaal. Oftewel; welke materialen, spullen en andere dingen achten jullie ten alle tijden bruikbaar en bewaren jullie dus eigenlijk altijd? En misschien wel belangrijker, gebruiken jullie het daarna ooit nog en waarvoor?
 

Gigo

Elementary prepper
Ik bewaar altijd de glazen waar de Ikea kaarsen inzitten, dit zijn prima kleine schaaltjes voor bijvoorbeeld nootjes:lol:.

Verder qua praktische dingen bewaar ik net als jij de bakjes van de chinees, die zijn overal handig voor. Verder bewaar ik de klipjes die bij broodzakken zitten, als ik iets snel moet afsluiten is dit altijd handig, zo gaan toch veel boodschappen wat langer mee :)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja ! Het bewaren van spullen .

Ook ik bewaar ( de ) best veel .
Teveel pfff .
Want je weet idd maar nooit wanneer je het kunt gebruiken .
Maar dit kan zo maar uit de hand lopen en voor je het weet leef je op een kleine rommel planeet en op die rommel planeet staat dan een rommel huis met rommel hok en wordt het eens zo geordend brein een rommel brein en weet je ook niets meer te vinden dat je zoekt en dus nodig hebt op dat moment pfffff .
1000 bakjes en 400 potjes , honderden dekseltjes , zakken vol met zakken en dozen vol met inmiddels ????

Koop alvast een Tent !
Dit omdat het huis zomaar te klein wordt .

Mijn Vrouw wordt / werd er wel eens moe van pfff . Van die bewaar Skill . En ik vond het reuze meevallen haha .
Tot ik wel moest gaan opruimen en mensen moest gaan vragen om te helpen .
Tja dan hoor je het ook van een ander en besef je ook wat er allemaal naar het milieustation gaat en HOEVEEL pfff .

Nee ik heb het gelukkig onder controle .
Nee niet helemaal maar het is leefbaar en beperkt zich tot 1 ruimte .
Die ruimte is nog vaak rommelig en ondanks allemaal perfecte spullen een Stressvol Kamertje .
Schuur ben ik nu nog een beetje aan het opruimen en daar gaat veel klein spul linea recta de ijzer bak in .

En dan ben ik naar ik hoop " KLAAR " met een toch wel te noemen onzinnige vorm van " Bewaren " .

Edit

Ik zeg dus niet dat het verkeerd is wat je doet ;)
Maar ik geef aan dat het bij mij de verkeerde kant opging .
Wanneer parasol kapot dan bewaarde ik zelfs de Alu delen !!
Want je weet maar nooit.
En zo kan ik nog 1 uur doorgaan met vermelden :eek:
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
elastiekjes in alle maten, schroeven/spijkers/en ander ijzeren bevestigingsspul, conservenpotten en potjes, chineesbakken, creme brulee en andere dessertschaaltjes van glas (ook vaak rond kerst luxe toetjes in glas, prima drank- of hapjesglazen), bindstrips van de vuilniszakken, lintjes van gekregen cadeau's en boeketten, kralen en schuifsluit dingetjes van koordjes van kleding, knopen, ritsen, een stapeltje meubelpanelen/planken van kaduke kasten enzo, kleine doosjes, plastic zakken (zeker ziplocks ongeacht de maat), nog goede veters, en waarschijnlijk als ik rond ga kijken nog wel meer :oops:

Edit; ringetjes, klemmetjes en stokjes van potplanten, handendoekjes, zout, tandenstokers e.d. die bij bezorgvoedsel bijgeleverd worden, kruimrestjes tabak.
 
F

frans81

Gast
Mensen die de ruimte hebben en die ruimte in de zin van " ik heb het onder Controle " en het derhalve optimaal kunnen benutten ! Daar ben ik wel een beetje Jaloers op :fluit:

Een lekker mooi en vooral GROOT Erf met bijgebouwen :rolleyes::rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

Loreen

Last (wo)man standing
Ik ben hier juist al maanden tegenovergesteld bezig :oops:

Heb ook nogal de neiging om álles te bewaren "voor het geval dat", alleen als iets dat misschien ooit een keer gaat komen een negatieve invloed heeft op iets dat nu daadwerkelijk is, dan gaat er iets niet helemaal goed in mijn ogen.

Oftewel: mijn huis was van onder tot boven compleet volgestouwd, ik had echt constant last van al die zooi. Dus dat werd enorm puinruimen, onvoorstelbaar wat een troep er allemaal is weggegaan. Ik merk nu ook echt wat een rust ik er voor terug gekregen heb, niet alleen in mijn huis maar ook in mijn hoofd. Wat ook niet verkeerd is, is dat als ik nu iets nodig heb ik ook daadwerkelijk weet waar het ligt en het dus nog daadwerkelijk nut heeft ook. Je kan wel "ergens" een schroevendraaier hebben liggen, maar als je niet weet waar omdat alles zo vol ligt haal je alsnog een nieuwe. Voor je het weet zit je met 80 van dezelfde schroevendraaiers zoals @Preppertt al zo mooi aangeeft in het begintopic. Dus ik heb mínder spullen, maar daardoor heb ik méér functionele dingen die daadwerkelijk gebruikt worden.

Overigens bewaar ik wel de lege soeppotten, die zijn heel leuk om plantjes in te doen ;)
 
F

frans81

Gast
Ik ben hier juist al maanden tegenovergesteld bezig :oops:

Heb ook nogal de neiging om álles te bewaren "voor het geval dat", alleen als iets dat misschien ooit een keer gaat komen een negatieve invloed heeft op iets dat nu daadwerkelijk is, dan gaat er iets niet helemaal goed in mijn ogen.

Oftewel: mijn huis was van onder tot boven compleet volgestouwd, ik had echt constant last van al die zooi. Dus dat werd enorm puinruimen, onvoorstelbaar wat een troep er allemaal is weggegaan. Ik merk nu ook echt wat een rust ik er voor terug gekregen heb, niet alleen in mijn huis maar ook in mijn hoofd. Wat ook niet verkeerd is, is dat als ik nu iets nodig heb ik ook daadwerkelijk weet waar het ligt en het dus nog daadwerkelijk nut heeft ook. Je kan wel "ergens" een schroevendraaier hebben liggen, maar als je niet weet waar omdat alles zo vol ligt haal je alsnog een nieuwe. Voor je het weet zit je met 80 van dezelfde schroevendraaiers zoals @Preppertt al zo mooi aangeeft in het begintopic. Dus ik heb mínder spullen, maar daardoor heb ik méér functionele dingen die daadwerkelijk gebruikt worden.

Overigens bewaar ik wel de lege soeppotten, die zijn heel leuk om plantjes in te doen ;)

Dat bedoel ik pfff .

Last hebben van je eigen Zooi.
Stres op Niveau .
 

Flos

SHTF Expert
Volgens mij ga je meer verzamelen als je meer plaats hebt. Ik heb nu nog wel wat plaats maar er zijn tijden geweest dat ik er nog veel meer had.
Vroeger huurde ik een loods die was 600m2 en er zat voor een stuk nog een verdieping in.
Dan heb ik een loods gebouwd achter mijn huis . 200m2 en alles uit de grote loods moest in die kleinere onmogelijk. Ik heb veel van de hand moeten doen . Van oude machines auto's motor fiets en brommers. Ik heb staan huilen als een klein kind. En de loods werdt te klein. Dus ik huurde er een bij. Een van 100m2 en op geen tijd zat die ook weer vol. Een uitgebroken keuken met toestellen een witstenen schouwmantel. Een halve woning ramen . En wat rollend materiaal een brommer een goacarr met motor. En nog veel meer.
En honderde kleine spulletjes. Zo heb ik bijna alles in reserve.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Te veel om op te noemen... Schroeven, spijkers, boutjes, moertjes, ringetjes, stukjes profiel, stoffen, ritsen, knopen, stukken touw, oude binnenbanden, stoelpoten, bestek, enzovoort. Meneer Zonnebrood word er soms gek van maar is meestal wel blij met alle reserve meukjes :p
 
F

forumlid 1447

Gast
Heb 12 caféstoelen staan, kan ze niet missen. Kids en aanhang en ik heb tekort. 3e generatie wil binnenkort ook "eigen".
 
F

forumlid 1447

Gast
In kwadraat wordt de eettafel te klein, , dus laten we hopen dat ze een tijdje stil blijven liggen. :confused:
(3e generatie bestaat binnenkort al uit 3.)
Geen stroomuitval of ander ongemak in de wereld, een babyboom is niet waar opa op zit te wachten.
 

DO-it

Diehard Prepper
Kaarsenvet, om ooit eens weer hele kaarsen van te maken (lont is ook al in huis), recepten uit kranten/ bladen, plastic bakjes waar planten in hebben gezeten en die verpoot zijn of de grond ingegaan zijn, halve wasknijpers en die ijzertjes die de twee houten delen verbind (geen idee hoe ze heten), blikken (voor spelletjes of om op te koken), lege colablikjes (om popcorn te poffen op een kampvuur of om poffertjes mee te bakken), halve blaadjes (als de andere helft gebruikt is), half lege schriften..... en dan items die hierboven ook al genoemd zijn en ik niet ga herhalen....
 
Bovenaan