• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wilde Peer langs de weg .

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet inmiddels al een hele tijd dat er een Wilde Peer alhier langs de weg staat . Zeer slanke boom met kleine bladeren , en bijna 10 meter hoog denk ik .
Zeldzame boom voor zover begrepen .
In al die jaren heeft ie nu voor de tweede keer vruchten. Zeer kleine en heerlijk geurende peertjes .
Deze keer heb ik tevens de vruchten geraapt voor het zaad .

Even een wat grotere en andere soort die ik ook geraapt heb als voorbeeld .

Foto 1 is deze wilde Perenboom en vroeg in de lente . De enigste al in het blad . Foto 2 is in het hedendaagse Vandaag !

Zie Link met info

https://www.hunebednieuwscafe.nl/2017/01/wilde-peer-een-peer-in-een-appelvorm

20180414_101400.jpg 20180906_163031.jpg 20180906_160853.jpg 20180906_163006.jpg 20180906_160844.jpg
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ik haalde bij een oude boomgaard nabij Rotterdam regelmatig appels en peren. Rauw zijn de niet zo lekker maar verwerkt heb je een prima maaltje, bijvoorbeeld stoofpeertjes (ook in porties in te vriezen).
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
F

frans81

Gast
Ik haalde bij een oude boomgaard nabij Rotterdam regelmatig appels en peren. Rauw zijn de niet zo lekker maar verwerkt heb je een prima maaltje, bijvoorbeeld stoofpeertjes (ook in porties in te vriezen).

Ik lust ze toch liever Rauw haha .
 
J

J.J

Gast
Wij hebben bij de flat mispels heb ze nog nooit geprobeerd,, en andere mensen gebruiken ze ook niet.
Ben toch wel nieuwsgierig hoe ze smaken
 
F

frans81

Gast
Wij hebben bij de flat mispels heb ze nog nooit geprobeerd,, en andere mensen gebruiken ze ook niet.
Ben toch wel nieuwsgierig hoe ze smaken

Daar moet eerst de vorst overheen .

Googel even op Mispel plukken !
Ik kan namelijk ook een hele boom leeghalen dit jaar !
En ook ik ben benieuwd hoe ze smaken .
 
J

J.J

Gast
Heerlijk als ze zacht en rot zijn. Alleen die pitten zijn groot.
En als het niet gaat vriezen kan men de mispel ook in de vriezer doen, heeft dat de zelfde effect.
Hoe veel dagen moet je wachten na dat de vorst er over heen is gegaan zijn ze lekker om te eten @Tanfana???
Ik wil het echt deze keer proberen, het is ook maar een klein struikje.
 

EuroKrijgster

Elementary prepper
Ik vraag me altijd af van fruit dat in de natuur groeit en op de grond voor het oprapen ligt, of daar niet allemaal beesten in zitten. En hoe kan je hier op checken? Is het dmv ze in kokend water te leggen al compleet gereinigd of moet je meer doen om ze eetbaar te maken? :p
 
F

frans81

Gast
Ik vraag me altijd af van fruit dat in de natuur groeit en op de grond voor het oprapen ligt, of daar niet allemaal beesten in zitten. En hoe kan je hier op checken? Is het dmv ze in kokend water te leggen al compleet gereinigd of moet je meer doen om ze eetbaar te maken? :p

Dat kun je heel goed aan fruit zien of er beesten inzitten .
En mis je een herkenningspunt en eet je dat gevaarlijke beest toch op dat heb je extra ongevaarlijke proteïne binnen gekregen .

Fruit uit de supermarkt is waar je juist voorzichtig bij moet zijn .
Onzichtbaar gevaar .
Ik pluk alles uit de natuur en bij mensen die niets met hun fruitbomen doen .
Het ruikt naar fruit en het proeft naar fruit en het is puur fruit .

In de winkel dat is iets wat op fruit lijkt haha
 
Bovenaan