• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Winter voorraad vlees

drent

Diehard Prepper
Kwarteltjes? Leuke viespeukjes zijn dat. Elke dag schoonmaken, anders zitten ze in de eigen amoniakdampen (en jij ook). Kijk zsm of je ze kan leren drinken uit zo'n drinknippel of een konijnenfles (want ze kunnen bar slecht tegen nat worden) en voer via zo'n torentje (korrel malen als ze zo jong zijn, strooi er wat fijnste maat maagkiezel overheen) aan een touwtje ophangen. Ze willen graag graven in hun voer en hoewel ze wel alles opeten ligt het dan wel tussen de poep en dat is ongezond. Wat is het eiwitgehalte van je opfokvoer? Kwartels hebben minimaal 20% nodig nl. Bij eiproductie (hennetjes) later mag eiwit naar 25-30% zelfs. Even kijken of ik foto van mijn 11 dagen oude kan uploaden hier.
 

Flos

SHTF Expert
Het staat niet in de openings post wat het is . Een gok naar kwartel maar het kunnen ook fazanten zijn.
Een tip van mij. Rond de hoeken van hun leefruimte zoveel mogelijk af. Als ze koud krijgen gaan ze op elkaar kruipen en dat doen ze dan ook nog in een hoek van hun box en gaat de onderste stikken.
Met 4 of 5 is dat nu geen echt probleem maar met 150 is dat wel zo.
 
D

Deleted member 1696

Gast
Ja het zijn kwarteltjes.

Inderdaad ze kruipen allemaal op een bult, onder de warmhoudplaat.
Dit zijn er nu 22, wel grappig spul.
Maagkiezel hebben ze al, ik ga zo snel nog sivostart halen.

De eerste kippen komen ook uit, voorlopig geen tv meer nodig ;)
Ze staan in de woonkamer, stinkt wel maar we genieten er wel van.
 

Flos

SHTF Expert
@MiniE ik veronderstel dat jij een broedmachine heeft. Wat mij uiteraard ook interesseert.
Als dat zo is graag tipe, merk, aantal eienen, manueel of half automatisch , of automatisch, soort thermostaat en wat weet ik allemaal.
En ook een foto.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Opa Zonnebrood had vroegah fazanten in een ren, geloof niet dat ie deze bij een fokker vandaan gehaald maar gewoon had gelokt en gevangen. Ze waren altijd erg smakelijk.
 
D

Deleted member 1696

Gast
Wij hebben ook fazanten gehad, ik vond ze lastig in een volière.
Enkele stelletjes hebben we vrij gelaten, de faunabeheerders konden dit wel waarderen.
En dan juist niet om te bejagen.

Ik zou nog wel wat Europese patrijsjes willen uitbroeden, maar de eieren zijn moeilijk te verkrijgen.
We krijgen hier steeds meer beschermt natuur in de ongeving, altijd leuk om al die beestjes in het wild te zien. .
 
J

J.J

Gast
Wij hebben ook fazanten gehad, ik vond ze lastig in een volière.
Enkele stelletjes hebben we vrij gelaten, de faunabeheerders konden dit wel waarderen.
En dan juist niet om te bejagen.

Ik zou nog wel wat Europese patrijsjes willen uitbroeden, maar de eieren zijn moeilijk te verkrijgen.
We krijgen hier steeds meer beschermt natuur in de ongeving, altijd leuk om al die beestjes in het wild te zien. .
We hebben wel mensen in Hoogezand ontmoet @MiniE die Kwartels hebben, daar zou je misschien wel eitjes van kunnen krijgen.
Maar hoe je het dan moet krijgen.:rolleyes:
 
D

Deleted member 1696

Gast
@J.J ik mag geen pm sturen (?), maar als je een adres weet?
Via de post gaat vaak best wel goed ;)

Er worden wel eens paartjes (koppeltje) aangeboden in verweggiestan, en ik vind één paartje gelijk aan geen .
 
D

Deleted member 1696

Gast
Sorry, door al die veren zie ik het vogeltje niet meer.

De eieren van de Europese patrijsjes zoekt mrs MiniE nog.
 
Bovenaan