• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

[Youtube] Prep skills

Caitlin

Elementary prepper
Dag lieve preppersvriendjes en vriendinnetjes.
Welke filmpjes moet je als prepper gezien hebben?
Skills zoals bijvoorbeeld; een egyptian well, messen slijpen, tondel voeden, Etc. Etc.

Spammen maar +)
 
J

jobs

Gast
Kijk eens op de jijbuis bij Dave Canterbury, Survival Lilly, etc.
Daar is vrij vlot op basis van onderwerp iets van je gading te vinden.
 

homerun

Diehard Prepper
Ik vind dat Southerprepper1 erg interessanten en leerzame filmpjes heeft.

Edit ik zie dat een link plaatsen niet helemaal werkt.
 

Shadow

Senior Prepper
Myronprps zei:
Eigenlijk alle filmpjes uit zijn series zijn interessant.
Gaat over het koken in de achttiende eeuw, met beperkte middelen.

Tussen toen en nu zie je duidelijk een cultuurverschil:
Toen: Nadat dit-of-dat gerecht uit de oven komt, is hij mooi op temperatuur voor gerecht zus-en-zo. Het is klaar als het er mooi uit ziet.
Nu: Voorverwarmen op die temperatuur, gerecht zoveel minuten in de oven.

Edit: Gaat dus om het kanaal van Jas. Townsend and Son.
Op de één of andere manier lukt het plaatsen van een link mij als IT'er niet... :'(
 

Vempain

Prepper goeroe
[member=72]Shadow[/member] wanneer je op "reageer" klikt heb je daar meer functies waaronder een YouTube knop en als je daar de link tussen plaatst zou hij het moeten doen
 

Shadow

Senior Prepper
[member=34]Vempain[/member]: Die Youtube link interpreteerde hij automatisch al als dusdanig en zette hem in zo'n embedded player.
Was echter de link naar het kanaal en klikte je erop, dan kreeg je "movie not found".
 

Myronprps

Prepper goeroe
https://www.youtube.com/watch?v=zv1NNhMvaO8&list=PLZLagqylZ3j5ElIjYloDSmrnA1DtqJobe&annotation_id=56561a3b-0000-2dc7-8805-94eb2c060c9c&feature=iv&src_vid=eE7M7VMj4Vo


Een zaag voor de prijs van alleen het zaagblad. Perfect voor een bug-out situatie
 

Caitlin

Elementary prepper
Myronprps zei:
https://www.youtube.com/watch?v=zv1NNhMvaO8&list=PLZLagqylZ3j5ElIjYloDSmrnA1DtqJobe&annotation_id=56561a3b-0000-2dc7-8805-94eb2c060c9c&feature=iv&src_vid=eE7M7VMj4Vo


Een zaag voor de prijs van alleen het zaagblad. Perfect voor een bug-out situatie

Geniaal!! Nu nog een manier bedenken hoe je de zaag het makkelijkst kan vervoeren, want oprollen of buigen zal waarschijnlijk niet gaan.
 

Ray

SHTF Expert
Deze is slim! :thumbsup:


Eerder zag ik ze ook met sjorbandjes en zelfs gewoon een autoband. Alles wat je hout maar bij elkaar hout en niet bij een misslagje meteen kaduuk is.
Het bij elkaar houden zodat het niet alle kanten opspringt is de crux. Scheelt ook flink met bukken om alle stukken weer op te rapen en je kunt lekker doorwerken.

Hij gebruikt wel een prachtig stukje droog hout met rechte lijnen zonder knoesten, dat helpt ook enorm. ;)
 

Highway

Last (wo)man standing
Inderdaad, en ook een elastisch gedeelte tussen de schakels heeft effect. Ja, voor het filmpje neem je natuurlijk een perfect stuk hout. Als ik sta te hakken in een knoesten deel dan sta je je helemaal ziek te meppen, en daarna kan je de resten vele meters verder terug vinden, dat schiet alle kanten op :confused:
 
Bovenaan