• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Zebra Billycan klemmetjes

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij de billycan die ik had zaten plastic klemmetjes om de deksel vast te zetten. Dat is geen succes bij het gebruik op open vuur.
Bij @Pignonwiel zag ik klemmetjes van draad. Dus had ik twee foto's gemaakt.
Afgelopen week kreeg ik van iemand draad. Dus heb eindelijk de klemmetjes gemaakt.

De eerste foto's zijn van @Pignonwiel
IMG_20201230_135837.jpg
IMG_20201230_135821.jpg
IMG_20201230_135818.jpg
 
G

Gast 2000

Gast
Dat ziet er goed uit :thumbsup: Raar dat het merk plastic klemmen gebruikt eigenlijk.
Hoeft geen probleem te zijn als je ze enkel op kolen zet, of ophangt boven het vuur.
Maar het zou een verbetering zijn als ze standaard met metalen klemmetjes komen...
 

Lai

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Mooi gemaakt! maar die plastic klemmetjes zijn alleen bedoeld voor transport. Niet om met koken te laten zitten.

"Elke Zebra Billy Can komt compleet met een deksel, binnenpan (tevens bord) en transportclips, welke makkelijk te verwijderen zijn voor gebruik."
https://www.bushpappa.nl/nl/zebra-billy-can-3-0-liter.html

Ik ken ook geen bushcrafter die een (gekochte) billycan heeft die die clips er op laat zitten. Ook niet voor transport, iedereen neemt ze in een foedraal mee. Voorkomt het zwart worden van je overige bagage.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Carismo

Prepper goeroe
Welke diameter zijn die rvs staafjes?

Ik heb de mijne gemaakt vzn laselektroden mzar denk dat de diameter wat dik was want 90° plooien ging niet met de tang.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Welke diameter zijn die rvs staafjes?

Ik heb de mijne gemaakt vzn laselektroden mzar denk dat de diameter wat dik was want 90° plooien ging niet met de tang.

Hoi @Carismo heb jij toevallig wel scherpe foto's???
Ik heb wel een stuk verenstaal voor je, dat komt van een strijkplank dat was een snoer hanger voor de strijkijzer.

De dikte van de draad is: 2,3 Millimeter.
Het is wel verchroomd staal, dus geen rvs.
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Mooi gemaakt!

Ik ken ook geen bushcrafter die een (gekochte) billycan heeft die die clips er op laat zitten. Ook niet voor transport, iedereen neemt ze in een foedraal mee. Voorkomt het zwart worden van je overige bagage.

Deze metalen clips zijn bij mij niet voor transport. Ze zijn voor als de billycan in het vuur staat. Door dan de klemmetjes te gebruiken blijft het handvat omhoog staan. En hangt het niet vlak bij de vlammen. De deksel moet niet klem vast. Maar moet juist iets speling hebben om overdruk in de pan te voorkomen.
 
Bovenaan