• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Zelf pizza's maken

Kanina

Diehard Prepper
Bodem: per kilo bloem voor 4-5 pizza's heb je een zakje gist, een paar el. Olijfolie en 450 ml water nodig. Eventueel zout, kruiden en suiker toevoegen.
Flink kneden, paar uurtjes met een vochtige theedoek er overheen laten staan waar het warm is. De bloem verdubbeld zo ongeveer. In 4-5 bollen verdelen en maar rollen met die deegroller tot je de gewenste dikte hebt bereikt. De 1 houd van Italiaanse (dunne bodem), de ander van Amerikaanse (dikke bodem).


image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg

Saus maken van tomatenpuree, zout en peper, kruiden en een uitgeperste knoflook
Hawaï staat bij mij hoog aangeschreven. Saus met een kwastje of lepel uitsmeren, ham plakjes, ananasstukjes, gesnipperde ui en geraspte kaas en dan de oven in.
Oven op 200 graden (hete lucht) en ongeveer 12 minuten voor een dunne, en 15 voor een dikke. Ik houd meestal de kaas in de gaten. Goudbruin is ok.

Ik kon niet meer dan 5 foto's neer plakken dus hieronder nog een paar.
 

Flos

SHTF Expert
Zelf gemaakte pizza is altijd een stuk lekkerde dan gekochte al dan niet diepgevroren.
En die van jou zien er fantastisch uit.
Ik ben ook niet zo van die mooie ronde pizza's dit kunnen alleen maar de Italianen als ze hem op hun hand rond zwieren.

onlangs in Spanje de slechste pizza ever ge gegeten. Die smaakte niet alleen naar karton maar naar karton met str.....
 

Kanina

Diehard Prepper
@Wafels hebben wij in het verleden ook gedaan maar we proefden er te weinig van, vandaar in de saus.

@Flos dat rondzwieren heb ik ook eens aanschouwd. Dat gaat mij zelf niet lukken.
Wat zat er op die Spaanse pizza? Was vast een diepvriesmodel :eek:
 

Arie

Diehard Prepper
Probeer de pizza ook eens op een kolen bbq klaar te maken als je die hebt.
De temperatuur tussen de 250 en 275 graden en dan tussen de 10 a 15min er op.
Je hebt dan wel een steen nodig.
Is een klein beetje shtf proof zolang je kolen hebt.
Dat geeft net even een andere twist aan je pizza.
Brood op deze manier bakken gaat ook op de bbq iets lagere 225 en 250 en plus minus 20 a 25min.
Brood is altijd een beetje spelen met de bak tijd omdat de dikte kan varieren.
Eetsmakelijk
 

Kanina

Diehard Prepper
@Arie nee helaas niet, 1 op gas, 1 op electra en dat was het.
In onze volgende tuin wil ik wel graag een gemetselde oven met hout. En een solar oven.
Projectjes genoeg.
 

Flos

SHTF Expert
@Wafels hebben wij in het verleden ook gedaan maar we proefden er te weinig van, vandaar in de saus.

@Flos dat rondzwieren heb ik ook eens aanschouwd. Dat gaat mij zelf niet lukken.
Wat zat er op die Spaanse pizza? Was vast een diepvriesmodel :eek:
Het was een diepvries pizza met BBQ smaak. Wat de spanjaarden onder Bbq verstaan weet ik nog niet maar het zat toch zeker niet in die pizza.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Als je geen meel hebt(of niet wilt eten of glutenvrij moet eten) is er ook de pizzabodem van linzen. Recept is van Joke Boon.


Zo maak je het:

voor 4 bodems formaat koekenpan 20 cm doorsnede
2 kopjes oranje linzen
2 kopjes water
½ tl zout
1 tl gedroogde oregano
plantaardige olie

*Was de linzen in een bolzeef onder koud stromend water, laat uitlekken.
*Doe de linzen, het water het zout en de oregano in de blender of keukenmachine en maal alles tot een dik beslag. Dit duurt wel een paar minuten.
*Verhit wat olie in een koekenpan, schep ¼ beslag erin en strijk glad. Bak in een minuut of 5 op laag vuur tot de bovenkant gedroogd is. Draai om en bak nog eens 3 minuten.
*Nu heb je de pizzabodems die je naar eigen smaak kunt beleggen. Bak ze in een voorverwarmde oven op 180 graden in ongeveer 15 minuten bruin en knapperig.
 
Bovenaan