• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Zo snel is je (brom)fiets of motor gestolen en zo voorkom je het

D

Deleted member 101

Gast
Omdat wij preppers diverse vervoermiddelen gebruiken en alles keurig in orde hebben moet je er toch niet aandenken dat ze je tweewieler jatten. En tijdens een SHTF scenario kun je dit helemaal niet hebben.
Een fietsslot heeft men open met een schaartje van een euro.
Bekijk de film in krantartikel, het is een chefkok die dit doet als bijverdienste:mad:
Ik heb wel gelezen dat een fietsendief in begin van de jaren 1900 die werd gepakt voor jaren naar een gevangenis ging. Maar nu is het een soort hobby die geld oplevert.
Risico en staf is blijkbaar nihil. En dan de scooters, men spaart ervoor en in de grote steden is het echt roofgoed. Vooral de dure merken zoals Vespa.


Het is één van de grotere frustraties van leven in de stad: je fiets willen pakken en erachter komen dat deze gejat is. Maar wat kan je er eigenlijk tegen doen? Hoe maak je het fietsendieven zo lastig mogelijk? Verslaggeefster Renée van der Schoot liep namens VK Mag een avondje mee met een gerenommeerde fietsendief.

http://www.ad.nl/home/zo-snel-is-je-fiets-gestolen-en-zo-voorkom-je-het~affcd4e8/


'Zowat elke Vespa wordt gejat in de stad'
http://www.parool.nl/binnenland/-zowat-elke-vespa-wordt-gejat-in-de-stad~a4171965/

In Amsterdam dus 2100 brommers en scooters gestolen in halfjaar van 2015.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

The mad engineer

Diehard Prepper
Ja dat is klote. Momenteel is mijn brommer voorzien van vier sloten (eigenlijk 5) van verschillende merken, een alarm, startblokkering, verankert en een HD camera er op.

Maar als ze hem echt mee willen nemen, dan is die weg. Daarom ook maar een verzekering. :(
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Daarom rij ik alleen nog maar aftandse lelijke hokken welke er onaantrekkelijk uitzien maar wel opvallen en verder in technische goede staat verkeren. Heb 1 keer gehad dat ze een nieuwe scooter hebben gejat welke met 4 sloten vast stond en een alarm er op. Sindsdien komen er alleen nog maar oude overjarige tweewielers in huis
 
Bovenaan