• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Zout water drinkbaar maken.

phtvs

Sysop
Admin
Had het filmpje ook voorbij zien komen. Lijkt mij een must have voor iedere prepper om zoiets te hebben liggen. Naast dat het gebruikt kan worden om zout water in drinkbaar water om te zetten (wat overigens wel erg veel energie kost en een langdurig proces is om voldoende vers water te produceren) lijkt het apparaat mij ook uitermate geschikt om alcohol (whiskey) mee te produceren :fluit:
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Haha dijken breken door of je lijd schipbreuk en jij denkt aan whiskey stoken.

Het punt van de meeste prepspullen is toch wel dat we ze al verzamelen terwijl die ramp nog niet gebeurd was... Het zou toch zonde zijn om die spullen in de tussentijd allemaal maar stof te laten vangen. Met een beetje pech kom je helemaal nooit in een beetje fatsoenlijke ramp terecht, en dan bleek dat je zo'n topdestilleerapparaat helemaal voor niets in huis had!
 

phtvs

Sysop
Admin
Haha dijken breken door of je lijd schipbreuk en jij denkt aan whiskey stoken.
nothing-a_-bit-of-whiskey-cant-fix-whiskey-glass-4_1024x1024.jpg

:thumbsup:
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Proto type maken en opsturen naar China voor massaproductie. Hier zouden ze in arme landen aan zee heel erg blij van worden.
 
F

frans81

Gast
@Arie Ik stond net op het punt dit filmpje in dit Topic te plaatsen . Dit omdat ik het zojuist op Ytube tegenkwam .
Pas toen ik bij begin van topic begon zag ik dat het om hetzelfde YouTube filmpje ging :lol:

Je was me voor , en nog wel 30 uur :oops:
 
  • Leuk
Waarderingen: Arie

Ray

SHTF Expert
Had het filmpje ook voorbij zien komen. Lijkt mij een must have voor iedere prepper om zoiets te hebben liggen.......
Om drank mee te stoken misschien, want zout water heb ik aan deze kant van het land niet, zelfs niet als de dijken breken. Wel ligt er hier al een 'stoomkoeler' klaar, voor het destilleren van het perfecte ruilmiddel. :)
 

Flos

SHTF Expert
Laat ik nu net zo een ding hebben staan in mijn preppers schuurtje. Ik heb het nog niet gebruikt om zeewater te ontzouten.
Maar het moet lukken. Alleen het koelsysteem van de spiraal in het filmpje vind ik maar niets.
Uit ondervinding weet ik dat zo een pannetje koel water binnen de min te warm is om te koelen.
 

Ray

SHTF Expert
Waarschijnlijk is er dan aan koud zeewater geen gebrek, maar je zal regelmatig je pannetje koelwater moeten verversen.

Ander probleem: Wil iemand dit gedestilleerde water echt dagenlang gaan drinken? Ik denk dat je je vrij snel bijzonder slapjes zal gaan voelen. 1 op 10 er weer zeewater bijgooien is een snelle oplossing, maar igv brak, vuil water bij een dijkdoorbraak gaat dat niet vanwege de bacteriën. ORS erbij preppen wordt dan echt wel een 'must'.
 

Marcov

Prepper goeroe
Waarschijnlijk is er dan aan koud zeewater geen gebrek, maar je zal regelmatig je pannetje koelwater moeten verversen.

Ander probleem: Wil iemand dit gedestilleerde water echt dagenlang gaan drinken? Ik denk dat je je vrij snel bijzonder slapjes zal gaan voelen. 1 op 10 er weer zeewater bijgooien is een snelle oplossing, maar igv brak, vuil water bij een dijkdoorbraak gaat dat niet vanwege de bacteriën. ORS erbij preppen wordt dan echt wel een 'must'.
Hij kiepte er volgens mij gekookt water bij, dus voor bacteriën zou ik dan niet heel bang zijn. Maar doordat er veel water uit verdampt is, zou ik wel bang zijn voor hoger geconcentreerde chemische verontreiniging.
Als we het idd over een dijkdoorbraak hebben, met vuil water.
Dus ja, wat jij zegt, je zou er minimaal ORS bij moeten preppen of bouillonpoeder/blokjes.
 

Niels

Mankinds only hope
Ik vind het leuk bedacht. Nu woon ik ver van de kust, en houd me er niet mee bezig om zout water te ontzouten, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommigen handig kan zijn.
In Nederland heb je trouwens al snel water te pakken wat niet zout is natuurlijk...

Maar zo'n stuk koper een keer regelen en een fles, lijkt me echt een leuk idee om eens op een SC mee te experimenteren.
Moeten we wel een SC bij de zee houden :p.
 

Marcov

Prepper goeroe
Ik vind het leuk bedacht. Nu woon ik ver van de kust, en houd me er niet mee bezig om zout water te ontzouten, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommigen handig kan zijn.
In Nederland heb je trouwens al snel water te pakken wat niet zout is natuurlijk...

Maar zo'n stuk koper een keer regelen en een fles, lijkt me echt een leuk idee om eens op een SC mee te experimenteren.
Moeten we wel een SC bij de zee houden :p.
Ik wil wel een keer zout water voor je meenemen. :D
 

Ray

SHTF Expert
Ik vind het leuk bedacht. Nu woon ik ver van de kust, en houd me er niet mee bezig om zout water te ontzouten, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommigen handig kan zijn.
In Nederland heb je trouwens al snel water te pakken wat niet zout is natuurlijk...

Maar zo'n stuk koper een keer regelen en een fles, lijkt me echt een leuk idee om eens op een SC mee te experimenteren.
Moeten we wel een SC bij de zee houden :p.
Ik heb altijd instant zout water bij me. Hoef je alleen water aan toe te voegen. :p
 
Bovenaan