• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

’Doomsday-gletsjer’ kan het binnen tien jaar begeven

Flos

SHTF Expert
Het zal ook een sneeuw bal effect geven.
Als de zeespiegel stijgt komt ook veel ander ijs in warmer water dat dan ook weer smelt.
Ja en dan zijn we nog niet aan de nieuwe patatjes.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Das die vent met dat enorme huis, welke net zoveel verbruikt als een standaard Nederlands huizenblok met 40 woningen, die wil dan dat ik spaarlampen ga kopen want goed voor het milieu...

Ik geloof er allemaal niet zoveel meer in, de trend is nu anti-co2 en shampo flesjes met stickers, waarop staat gerecycled plastic en zo. Dat het warmer word, dat kan, komt het door de uitstoot, misschien, komt het door het verschuiven van de aardkost ten opzichte van de noordpool, dat verklaard dan de scheuren in de gevel, misschien de afstand zon, maan, jupiter, ik geloof het allemaal wel wat ze me wijs willen maken, ik ga er niks mee doen tenzij het mij echt geld bespaard...
Trek ik me wat aan van deze milieu trends, nee niet echt, omdat ik een zandkorreltje ben en de grootste vervuilers zijn complete bergen, die bergen blijven groeien en ik blijf een zandkorreltje, met 8 miljard zandkorreltjes valt in het niets bij een berg.
En nee ik ben geen groot-vervuiler, ik bespaar energie waar het kan, ik scheid mn afval waar nodig, laatste keer vliegen was alweer 5 jaar geleden, kunnen een hoop andere deugneuzen niet zeggen, zoals een Rob Jette.
 

Mayo

Last (wo)man standing

joepmeloen

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Gaat die film Day after Tomorrow daar niet over? Dat de warme golfstromen veranderen en omdraaien/stilvallen?

Dit artikel in Trouw legt het uit:
https://www.trouw.nl/wetenschap/golfstroom-dreigt-stil-te-vallen-met-ijskoude-gevolgen~bed74256/?referrer=https://duckduckgo.com/

Stukje uit het artikel:
"De oceaanstroming lijkt tijdloos, maar is dat bepaald niet. Er zijn in het verre verleden periodes geweest waarin deze circulatie naar een laag pitje ging. En dat lijkt nu weer te gebeuren. In het verleden kwam dat door natuurlijke fluctuaties, maar nu staat het te gebeuren door toedoen van de mens. Die veroorzaakt veranderingen in het klimaat die de oceaanstroming naar een kritisch punt brengen."

Wat ik mis is enig bewijs dat het dit keer komt door toedoen van de mens en dat ook deze verandering stiekem niet een natuurlijke verandering is... De mens geeft zichzelf wel erg veel credit voor alle natuur rampen die de afgelopen vijf jaar hebben plaats gevonden. Kijk maar eens naar oudere nieuws berichten ovee tsunamis, hagelstenen als tennisballen, waar geen woord word gerept over klimaatveranderingen, ozon, co2 endergelijke, lijken deze "natuurlijke" zaken door de mens veroorzaakt... zzZzZz

Oh ja ik ben er weer, later in het stukje spreekt men over modellen die beschrijven dat de stroom te vroeg of sneller tot een in-actieve stroming komt... aangezien we het weer van volgende week niet eens goed kunnen voorspellen... wellicht dat de modellen niet kloppen...

 

phtvs

Sysop
Admin
Ik vraag me al langere tijd af of H.A.A.R.P niet één van de oorzaken is.

HAARP-sluiting om weercatastrofes
HAARP werd in 2013 officieel gesloten door het leger. De sluiting vormde het excuus om de live-uitzending van HAARP-signalen op een openbare website te stoppen, die sterk bewijs gaven van verbanden tussen HAARP-activiteiten en grote weerscatastrofes. De exploitatie van de faciliteit werd in 2015 overgedragen aan de Universiteit van Alaska. Ongetwijfeld wordt HAARP-achtige weersbeheersing en militair onderzoek elders voortgezet. Zoals in andere landen.
https://stralingsleed.nl/blog/haarp-de-geheime-weermakers/

Hoe de straalstroom ons weer beïnvloedt
Voor vele Vlamingen zal het begrip ‘straalstroom’ meteen een belletje doen rinkelen. Het weerfenomeen werd voor het eerst geïntroduceerd door voormalig VRT-weerman Armand Pien en is vandaag de dag nog steeds een bekend begrip in de volksmond. Ook binnen de meteorologie is de straalstroom nog steeds een veelgebruikt concept. De ligging van de straalstroom heeft immers een belangrijke invloed op ons weerbeeld
https://www.eoswetenschap.eu/natuur-milieu/hoe-de-straalstroom-ons-weer-beinvloedt
 
Bovenaan