• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

15 Maart; begin van een nieuwe crisis?

Preppertt

Senior Prepper
Aanstaande 15 maart wordt in Amerika weer eens gestemd over het verhogen van het schuldenplafond. 15 maart is de datum dat de "debt ceiling holiday", Obama heeft het verhogen van het schuldenplafond gewoon voor zich uitgeschoven terwijl de schuld wel is blijven oplopen, uitgesteld tot 15 maart. Aan Trump nu de taak om het congres te overtuigen het schuldenplafond weer te verhogen zodat de Amerikaanse overheid kan blijven lenen. Anders zal de overheid voor het eind van September geen geld meer hebben, zoals voormalig Budget Director onder Reagan aangeeft:

I think what people are missing is this date, March 15th2017. That’s the day that this debt ceiling holiday that Obama and Boehner put together right before the last election in October of 2015. That holiday expires. The debt ceiling will freeze in at $20 trillion. It will then be law. It will be a hard stop. The Treasury will have roughly $200 billion in cash. We are burning cash at a $75 billion a month rate. By summer, they will be out of cash.

Ook bij CNBC news besteden ze er aandacht aan en staat er een schrikbarende tabel op de site over het verloop van het schuldenplafond vanaf 1993:

http://www.cnbc.com/2017/02/17/remember-the-debt-ceiling-here-it-comes-again.html

DEBT%20CEILING.PNG
 

Preppertt

Senior Prepper
Laatst bewerkt:
Het gaat echt om onvoorstelbare bedragen. Ik vrees met grote vrezen voor mijn pensioen en dat van mijn kinderen zal wel helemaal niks meer waard zijn.

Zoals verwacht wordt er gesproken over een nieuw plafond van 19.9 TRILJOEN dollar. Dit is alleen om het al vastgestelde budget te dekken. Daarna zal ergens volgend jaar het plafond opnieuw moeten worden verhoogd om ook voor continuïteit in de komende jaren te zorgen. Hoewel Trump een nipte meerderheid heeft in Congres en de Senaat zijn de Republikeinen toch bang dat binnen de eigen partij geen steun gevonden wordt voor een nieuwe verhoging van het plafond, dit om Trump te kunnen dwarsbomen.

http://www.latimes.com/business/la-fi-debt-limit-trump-20170316-story.html

Aan de ene kant zullen ze het plafond altijd moeten blijven verhogen om de lichten te kunnen laten branden, maar er zal toch een keer komen dat het plafond zijn plafond bereikt heeft. Ik vraag me af hoe lang dit nog goed blijft gaan. Als bijvoorbeeld China of Rusland het vertrouwen in de dollar opzegt, of een groot olieland geen dollars meer voor zijn olie accepteert (wat Khadaffi en ook Assad en Iran in mindere mate gedaan hebben en weten allemaal hoe dat afgelopen is) dan klapt Amerika als een pudding in elkaar.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
I feel your pain. Ik prep ook niet extra voor mijn pensioen. Heeft geen zin naar mijn idee. Als ik teveel heb, dan wordt dat straks toch extra belast. Dat ik er gebruik van kan maken, die kans is ook klein. Ik probeer mijn pensioen in stenen te stoppe, hoewel er weer een huizenbubbel ontstaat.

Dus, het gaat klappen, de vraag is, wanneer. En daarom zitten we hier. :)
 
Bovenaan