• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

AI: Will AI take your job? ‘No one is safe from this’

Mayo

Last (wo)man standing

Will AI take your job? ‘No one is safe from this’​




Alan Thompson, AI Consultant and Former Chairman of Mensa International, examines the latest trends in artificial intelligence, as well as its applications to finance, professional services, and military. He discusses the possibility that AI could become sentient and even dangerous with David Lin, Anchor and Producer at Kitco News.

0:00 - Intro
1:57 - Overview of AI
8:07 - Chat GPT
11:51 - Human similarities
15:53 - Microsoft and Google
19:55 - AI replacing workers
21:54 - Applications of AI
24:26 - Technological singularity
26:05 - Dangers of AI
28:52 - Transhumanism
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Er wordt al meer dan 30 jaar geroepen dat we straks geen werk meer hebben. Maar voorlopig is er overal een enorm tekort aan personeel. En van al die plannen voor zelf rijdende vrachtwagens tot onbemande schepen en vliegtuigen is nog niets terecht gekomen.
 

Mayo

Last (wo)man standing
De ontwikkelingen gaan de laatste tijd écht een heel stuk sneller dan de laatste 30 jaar of beter: sneller dan óóit.
Bekijk de video maar eens, het is verbazend en misschien best een beetje spannend.

Zelf zit ik 7 jaar voor mn pensioen, dus mijn tijd zal het wel duren ( al zit ik met mijn baan in de IT wel als een van de eerste in de gevarenzone 🙃)
 

Hooiwagen

Senior Prepper
Ik ben niet bang dat AI mijn baan overneemt. Laat AI dat maar doen, dan kost het mij minder tijd. Dat is pure welvaart, alleen moeten we meer mensen laten delen met die voorruitgang. Daarnaast, sommigen mensen kunnen niet met vrijheid/vrije tijd omgaan. Dat is de andere kant.
 

petroman

SHTF Expert
De video's van Boston D. zijn lastig te beoordelen aangezien ze in het verleden nogal eens een fake video gemaakt hebben. Dwz met een man in bolletjes pak en dan de robot daarop laten reageren zeg maar.
 
Bovenaan