• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Defensie krijgt nieuwe rugtassen

Larik

Diehard Prepper
Ik zag iets in de checkpoint en vind het leuk om te delen hier.

Defensie gaat in de toekomst over op nieuwe bepakking.
Veel info heb ik er niet over, misschien iemand anders.
Volgens mij is dit wel goed nieuws voor de rugzak fanaten, zullen flink wat, van de oudere, op marktplaats komen denk ik.

Gezien de andere camp, zal er ook nieuwe kleding en dergelijke komen?
 

Bijlagen

  • 15445363799161837028740888582032.jpg
    15445363799161837028740888582032.jpg
    33.8 KB · Weergaven: 131
  • 1544536409978662293166035126323.jpg
    1544536409978662293166035126323.jpg
    48.2 KB · Weergaven: 120

Larik

Diehard Prepper

FKAGB

Prepper goeroe
Ik dacht in eerste instantie ook dat het flecktarn was. Dat is ook heel goed camouflage. Die hadden ze van mij zo over kunnen nemen.
Aan de andere kant. Ik loop nu vaak met een flecktarn jas over staat een ik heb het gevoel dat veel mensen dat noteert herkennen als camouflage een het dus ok weinig emotie oproept.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit type oa, Rugzak 60 L NFP Multitone . 2 x 15 liter erbij opgeteld = 90 liter .
Het voelt niet alleen oerdegelijk en niet op bezuinigd het is Kwaliteit deze keer .

Natuurlijk nog even afwachten wat het gaat doen tijdens gebruik bij defensie , maar ik denk dat het wel goed komt deze keer . De Daypacks zijn 2 x 15 liter in plaats van 2x 10 .

Ook Berghaus heeft modellen in dit pattern .

Moi Spul ! Maar ik snap niet dat de aangebrachte molle en verdere straps niet in NFP zijn uitgevoerd .

Zie ook foto van Seyntex 60 liter model en Berghaus 100 liter . Foto's even bij een Dump geleend .

405393a45b35d3f036ca49610d3074187ddec040.jpg20200817_094717.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Anders vind je dat ding niet terug na de rust ....

Zover als ik ben bijgepraat zou dat dus worden aangepast . Maar bij Defensie weet je nooit . Het zou ook zomaar en alleen maar sporadisch verstrekt kunnen worden .
Het zal er dus wel al zijn .
Zo zijn er ook meerdere fabrikanten .
Oa ook Seyntex , Berghaus en weer iets onder KPU label .

Destijds en kosten gerelateerd werden de Arctische slaapzakken ook niet meer onder Carinthia label verstrekt, maar onder Kpu label . Made by Carinthia but not mentioned the name . Dat betekend goedkopere inkoop .

Jumbo melk komt waarschijnlijk ook gewoon van Campina haha
 
F

frans81

Gast
3 weken terug op mp gekocht .
Rugzak 37 l Voss NFP . Dit is inmiddels geen prototype meer maar dat wat verstrekt is / wordt.
Prachtige tas en met front toegang . 1 groot hoofdcompartiment met 2 tunnelstroken links en rechts . En tevens nog een groot vak achter netting van afdekking .
Net voor het hoofdcompartiment bevind zich een extra vak dat via frontopening te bereiken is . Hierachter bevinden zich twee ruime opbergruimte achter netting . Intern zware D- Ringen . Tevens nog één D-ring in compartiment zelf .
Net achter de Schouderriemen in rugpand bevind zich een ruim vak voor waterreservoir.
Rugzak heeft aan zijkanten ook genoeg molle en bovenzijde links en rechts een rits die toegang bied direct naar de tunnelstroken intern . Ook bevind er zich aan iedere zijde een uitvouwbare gedeeltezodat oa ijspicks, bijltje of ? Hier met de steel / handvat in rusten terwijl met straps vast gezet .
Rondom overal extra compressiestraps .
Ook nog netjes voorzien van verstelbaar draaggedeelte !!

Rugzak is uitbreidbaar met diverse extra's. Oa de Combat belt die wanneer onderste rugpadding losgehaald en door de lussen ( straps ) 3xtra vastgezet hieraan bevestigt wordt . Binnen in trek je dan de straps aan .

Pracht spul en alles met zwaar uitgevoerde ritsen .
Aan zijkanten kunnen nog daypacks . 5 liter / 10 liter of 15 liter .

Zeldzame tasje in mooi formaat .

20220119_160756.jpg 20220119_160806.jpg 20220119_160829.jpg 20220119_160837.jpg 20220119_160853.jpg
 
F

frans81

Gast
Ook de Opbouw tas persoonlijk GNK is een onderdeel van de nieuwe uitrusting . Persoonlijke ehbo set. Geheel naar wens samen te stellen .
In deze zit nog

Mist report ( letselkaart , medic gegevens patiënt).
Instructiekaart preventie en eerste hulp bij warmte letsel .
Gauze compressen.
NAR Compressed Gauze.
SAM Chest Seal valved 2.0.

Tasje meet 19Hx15brx8D.
Binnentasje uitgeklapt 36x50 cm . Genoeg elastische lussen voor voldoende doch echt noodzakelijk spul .
Mooi systeem gezien binnentas aan krulsnoer bevestigd blijft en verbonden met de opbouwtas . Niet zomaar te verliezen de inhoud .

20220120_160748.jpg 20220120_160812.jpg 20220120_160849.jpg 20220120_160929.jpg 20220120_160934.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
F

frans81

Gast
Mooie rugzak/tas. Nu nog in neutraal zwart. Dat valt zeker bij dagelijks gebruik minder op.

Dat is een ja en nee denk ik .
Er is een categorie bij wie het opvalt en een categorie die er langs kijkt . Zwart , NFP vallen beide op bij een ? grote / kleine groep mensen . Ik zie hier veel mensen lopen met juist camo prints . En nagenoeg geen met zwarte rugtassen . Maar er lopen ook mensen juist met standaard kleur combinaties .
Het gekke is ook dat dat in zwarte verstrekte defensie spul nauwelijks verkoopbaar is . Er is geen interesse. Ook een dure zwarte Macpack die ik nu gratis heb weggeven wou niemand . Ook via mp niet . Waarom !? Juist het ding is ZWART uitgevoerd .

Het merk 5.11 heeft ook zoiets in 37 Liter . Maar in zwart zie ik ze vaak weer in de verkoop belanden.

https://www.511tactical.com/eu-en/rush24-2-0-backpack.html

Zwart is niet meer zo in bij de Nederlandse ( prepper ).
lijkt .
Maar ! Rekeninghoudend met omgeving , Urban ( stedelijk ) of buitengebied ( bossen en natuur ) zitten er ook weer andere meningen .
Hier vallen de meiden met blauwe haren en oranje wenkbrouwen ook niet meer op. Mode is een raar iets wanneer dat dat de leidende factor zou moeten worden vanuit media ( reclame , tijdschriften , posters enz )
Uiteindelijk is het de smaak die bepaald wat je koopt en in welke kleur . Of dat altijd de beste keuze word is dan weer een andere vraag haha .

Ik heb recent een Berghaus 100 liter in NFP gehad .
Eerlijk is eerlijk , ik ben blij dat ie weg is . Dat werd mij teveel van het goede .
In die formaten ( +- 65 tot 120 ) ga ik liever voor een effen kleur . Geen zwart .
Die tas ligt nu in de US .

Ik vind dit NFP uitgevoerde tasje in dit formaat juist niet storend opvallend. Was ie zwart dan had ik het waarschijnlijk geeneens gekocht .

En ook nu weer ! Er zijn regenhoezen in de uiteenlopende kleurtjes haha .

Ik denk dat ik jou reactie snap eerder hierop en waarop mijn weer ruime antwoord haha .
 
Bovenaan