• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Jannes

Prepper goeroe
Leuk stukje, misschien wordt het toch ook nog wat normaler.
Alleen hoe dit artikeltje begint, echt weer telegraaf:
‘, blijkt de cabaretier de toekomst een stuk minder positief in te zijn.‘

Zo zie ik dat helemaal niet! Ik mag dan enigszins dezelfde gedachtengang hebben, maar ik zie de toekomst juist doordat ik mij aan het voorbereiden ben, positief in.
Hebben jullie dat ook?
 
G

Gast 2000

Gast
Leuk stukje, misschien wordt het toch ook nog wat normaler.
Alleen hoe dit artikeltje begint, echt weer telegraaf:
‘, blijkt de cabaretier de toekomst een stuk minder positief in te zijn.‘

Zo zie ik dat helemaal niet! Ik mag dan enigszins dezelfde gedachtengang hebben, maar ik zie de toekomst juist doordat ik mij aan het voorbereiden ben, positief in.
Hebben jullie dat ook?
Ik denk dat het met de wereld een heel stuk slechter zal gaan, voordat het beter zal zijn.
Heel veel ellende dus voordat de mensheid weer opkrabbelt. Tja, positief voor het einde dus, maar die jaren daarvoor zie ik ondanks voorbereiding niet iets als lalalala kumt helemaal goed.....
 

Jannes

Prepper goeroe
Tja, positief voor het einde dus, maar die jaren daarvoor zie ik ondanks voorbereiding niet iets als lalalala kumt helemaal goed.....

Dit bedoel ik. Ik ben positief voor het einde.
Maar ik geloof dan ook niet dat we een totale shtf krijgen waarbij we definitief terug worden geworpen naar de middeleeuwen.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Wel een beetje dom dat een BN-er dit in het nieuws brengt. Nu weet iedereen waar er iets te halen is.
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom JvK zo uit de school klapt, wij weten toch allemaal hoe de beoogklepte massa in het algemeen reageert als je bijvoorbeeld eens wat dieper ingaat op specifieke details van 9/11? Had hij echt verwacht dat de mainstream media/consumenten zijn ontwaakte complotprepper-kant zou omarmen?

En tegen alle mensen die JvK uitlachen op Twitter (zoals te lezen in Larik's link hierboven) zou ik willen zeggen: blijf vooral lekker lachen om preppers en doen alsof er niets aan de hand is. Wij kunnen best zonder jullie.
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Wel weer jammer dat iemand weer een post als deze moet besmetten met een ongefundeerde complot theorie.

Huh, bedoel je mij? Hoezo zit ik de post te besmetten, ik haal immers alleen maar iets aan wat JvK zelf gezegd heeft in het interview met De Volkskrant?

https://www.volkskrant.nl/mensen/je...ven-wat-lichter-te-maken-dan-het-is~b739e652/

Quote:

===

Hoe komt het dat jij er zo van overtuigd bent dat 9/11 door de Amerikanen is opgezet?
‘Ik heb er te veel dingen van gezien. Documentaires, maar ook de echte beelden. En daarop zie ik gewoon ontploffinkjes in de raampjes van de Twin Towers. Wat zijn die witte rookpluimpjes en de klappen die je hoort voordat de torens instorten? Die torens zijn bovendien zo ontworpen dat ze ook blijven staan als zich er een vliegtuig inboort. Het metaal uit de constructie van de torens smelt pas bij veertig duizend graden of zo. Waardoor je gaat denken dat de Amerikaanse geheime dienst thermiet heeft gebruikt. Want dat is het enige wat zo hard brandt dat die staalconstructie kan smelten. De torens stortten ook vanonder in. En dan hoor je allerlei mensen in interviews vertellen: ‘Ik werkte bij de balie. Drie dagen voor 9/11 mochten wij niet meer op bepaalde verdiepingen in de onderkant van de toren komen. Dat was allemaal afgesloten vanwege onderhoud. Mannen met pakken en koffers liepen in en uit. Precies op die plek is alles ontploft’. Ja, dan weet ik zeker dat het niet zomaar gebeurd kan zijn. Alles moest vernietigd worden. Want we moesten allemaal denken dat die vreselijke terroristen het hadden gedaan. Zo maak je een oorlog. En er is niks waaraan je meer geld kunt verdienen dan aan oorlog.’

===
 

Loreen

Last (wo)man standing
Ik begrijp eigenlijk niet waarom JvK zo uit de school klapt, wij weten toch allemaal hoe de beoogklepte massa in het algemeen reageert als je bijvoorbeeld eens wat dieper ingaat op specifieke details van 9/11? Had hij echt verwacht dat de mainstream media/consumenten zijn ontwaakte complotprepper-kant zou omarmen?

Dat noemen ze nou lef.
Per 1000 man die hem uitlacht, is er vast ook 1 persoon die na het lachen zelf eens na gaat denken hoe goed hij eigenlijk voorbereid is op wat dan ook. En van 100 mensen die zelf eens na gaan denken, gaan er misschien 10 ook daadwerkelijk wat doen om beter voorbereid te zijn. En van de 1000 BN'ers die lezen dat hij preppen bespreekbaar maakt, zijn er misschien 10 die zelf ook preppen. En van die 10 is er dan op een gegeven moment misschien wel 1 die denkt weet je wat, ik ga er ook een keer iets over zeggen in de media.
Hoe meer van dit soort berichten in de media komen, hoe lager het "gekkie-gehalte" wordt, en hoe beter preppen bespreekbaar gemaakt kan worden.

Je kan jaren lang op een besloten forum blijven lullen hoe je jezelf en je preps kan beschermen bij een SHTF, maar feit blijft dat de beste bescherming van je eigen prepvoorraad is om te zorgen dat zo veel mensen om je heen ook voorbereid zijn. Als mijn buurman een kast vol vriesdroogmaaltijden heeft komt ie echt niet mijn kop in slaan voor een pakje pasta.

Dus, wat mij betreft is Jeroen verre van "een beetje dom", en als ie nou gewoon even langskomt op de SC in mei krijgt ie een biertje van me.
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Oh, lef is het zeker. Ik vind het zelf ook zeker zeer moedig van hem. Wat mij betreft krijgt hij een heel krat bier voor zo'n optreden!

Maar dat hele complotdenken had ik als ik hem was geweest er wel buiten gelaten. Nu gaan de publieke reacties meer over "het complotgekkie" dan over hoe nuttig het eigenlijk is om wat beter voorbereid te zijn op eventuele onverwachte tegenslagen.

En dan heb ik het nog niet eens over wat voor impact dit heeft op zijn (publieke) carrière als komiek/BN-figuur.
 

Loreen

Last (wo)man standing
Oh, lef is het zeker. Ik vind het zelf ook zeker zeer moedig van hem. Wat mij betreft krijgt hij een heel krat bier voor zo'n optreden!

Maar dat hele complotdenken had ik als ik hem was geweest er wel buiten gelaten. Nu gaan de publieke reacties meer over "het complotgekkie" dan over hoe nuttig het eigenlijk is om wat beter voorbereid te zijn op eventuele onverwachte tegenslagen.

En dan heb ik het nog niet eens over wat voor impact dit heeft op zijn (publieke) carrière als komiek/BN-figuur.

Wat betreft dat complotdenken ben ik met je eens, ware het niet dat hij die uitspraken al had gedaan voordat ie vertelde over het preppen toch?
Daarnaast, in Amerika zelf gelooft meer dan de helft van de bevolking dat het verhaal dat de overheid over 9/11 vertelt niet klopt, best gek toch dat je het hier vervolgens niet mag zeggen zonder voor gekkie uitgemaakt te worden?

Maar goed, voor het bespreekbaar maken van preppen was het handiger geweest als het niet aan complottheorieën gekoppeld was.
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Hij had die uitspraken gedaan voordat ie vertelde over het preppen toch?

De interviewer was ingeseind over zijn prepper-neigingen (quote: "Zowel zij [de echtgenote] als je beste vriend Dennis van de Ven vertelde me over de voorzorgsmaatregelen die je treft voor het geval het einde der tijden aanbreekt."). Vervolgens gaat hij zelf verder over zijn faciliteiten, en geeft als voorname reden om dit te doen een mogelijke volgende financiële crisis (wat ik een uitstekend gemaakt punt vind). Aansluitend begint hij (geheel spontaan lijkt het) over het heropende onderzoek naar de toedracht van 9/11.
Best gek toch dat je het hier vervolgens niet mag zeggen zonder voor gekkie uitgemaakt te worden?

Mógen, zeker wel. Handig zijn voor het doel van je boodschap en verdere verloop van je carrière, misschien niet.
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Interessante wending daar, @Floshtf. Volgens mij zijn er twee mogelijke uitleggen van deze recente ontwikkeling:

1. Hij is een gewoon een publiciteitsgeile method-actor, die zich inleeft in de materie door het echt te doen en te beleven, en dat hele interview is eigenlijk een uitgekookte PR-stunt voor de aanstaande serie.

Of:

2. Hij is wel degelijk een oprechte prepper, die zoveel voor het doel overheeft dat hij daar zijn acteercarrière en -bereik voor wil inzetten om zoveel mogelijk mensen te bereiken met zijn boodschap.
 

Larik

Diehard Prepper
Als je 800/900 boeken hebt gelezen over die onderwerpen, kan het niet anders dan dat je een preppertje geworden bent.
Lijkt mij dan, tijdens 1 van die boeken zal er wel een lichtje zijn gaan branden.

En het is best een goed idee zo een serie, voor de bewustwording van de kijkers ervan en zijn portemonnee natuurlijk. Dubbel winst, niks mis mee.
 
Bovenaan