• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

fregatten, Israëlische raketten én superwapens voor F-35

phtvs

Sysop
Admin

Defensie doet miljardenaankoop: fregatten, Israëlische raketten én superwapens voor F-35​

In één dag kondigt het kabinet de aanschaf aan van materieel voor Defensie met een prijskaartje van minimaal 3,6 miljard euro. Het gaat om twee marineschepen – die fors duurder zijn dan verwacht – en ’superraketten’ voor de marine, landmacht en luchtmacht. Defensie-staatssecretaris Christophe van der Maat kiest voor een Israëlisch raketsysteem, en níet voor de Amerikaanse Himars.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/206...israelische-raketten-en-superwapens-voor-f-35

Het begint erop te lijken dat ze ook in Den Haag eindelijk wakker geworden zijn...
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Maar waar we die marine voor nodig hebben? Die paar overzeese gebiedjes die we nog hebben wil niemand hebben. En gaat dat om het zelfde super radar geleide raket systeem wat Tsjechie jaren geleden besteld heeft en waar ze nu nog op wachten?
Ik denk dat ze in Almelo? wel iets beters op de plank hebben liggen. Dat zal je dan zelf moeten maken, maar dat komt de werkgelegenheid ten goede.
 

phtvs

Sysop
Admin
Ik denk dat het niet onverstandig is om de kust te bewaken. Die bootjes komen pas in 2029 begreep ik en zijn bedoeld om duikboten op te sporen en worden deels gebouwd bij Damen in NL. Dus idd goed voor de werkgelegenheid. Zeker nu Damen te maken kreeg met annuleringen van super yachten die besteld waren door rijke Russen en niet (af)gebouwd mogen worden. De raketten worden straks ook hier geproduceerd. Miscshien bij de OLA 🤣
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Ik zeg niet dat je de kust onbewaakt moet laten. Maar is een fregat niet een achterhaald iets? In een tijdperk van drones en draagbare anti-tank wapens kan je je afvragen of je niet meer in de toekomst moet kijken in plaats van naar wat in het verleden altijd heeft gewerkt.
En met hypersonische raketten waar geen tegenwapens voor zijn maar wel een vliegdekschip kunnen kelderen lijkt het mij een dure grap. Kleiner en sneller lijkt me dan beter voor onze kust. maar daarmee kan je dan weer aan de andere kant van de wereld de blitz niet maken.
 

RockyFlats

Ruttaan
Ik zeg niet dat je de kust onbewaakt moet laten. Maar is een fregat niet een achterhaald iets? In een tijdperk van drones en draagbare anti-tank wapens kan je je afvragen of je niet meer in de toekomst moet kijken in plaats van naar wat in het verleden altijd heeft gewerkt.
De toekomst? Chaos, geen leefbaar land, geen financiën maar genoeg oude zooi en zout water? Binnenkort in Den Helder...😉
Hellfire_Gunboat.jpg
aw2.jpg
 

phtvs

Sysop
Admin

Candyman

Diehard Prepper
Zal tijd worden dat ze een beetje gaan investeren in defensie.
Die Russische KA-52 helikopter ziet er ook wel goed uit maar dat zal politiek gezien een beetje lastig liggen om die aan te schaffen 😆
 
Bovenaan