• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het gaat niet al te best in Nederland

logan1202

Prepper goeroe
Als jij dit jaar een miljoen verdient kan je ook iemand betalen om zo min mogelijk belasting te betalen. En ik zeg ook niet dat het eerlijk verdeeld is. Maar als een ondernemer het risico neemt, waarom zou de regering dan met de winst gaan strijken. Want die springt ook niet in bij de duizenden die het jaarlijks niet redden. En hoeveel van die winst verdwijnt weer in nieuwe projecten met weer een risico of het lukt. ( het Duitse BASF zag door het dicht draaien van de gaskraan uit Rusland een nieuwe fabriek van meer dan een miljard net voor opening in rook opgaan) Dan heet het opeens "ondernemersrisico" Je kan wel iets bedenken om het geld hier te houden. Want als die 20.000 in Nederland bij ASML op de loonlijst staan betalen ze hier belasting en geven een (groot) gedeelte hier uit.
En vergeet niet wie er allemaal aan mee verdient zonder er deel van uit te maken. Van supermarkt tot kroeg en van sportschool tot fast-food.
 

Hermanusb

Diehard Prepper
Tussen extreem veel betalen en bijna niks zit ook nog iets wat meer serieuzer is dan wat grote bedrijven nu betalen.
bijna niks namelijk.

als je 30 miljard winst maakt mag je best een leuke donatie doen.
 

logan1202

Prepper goeroe
Klopt, net zoals er een verschil is tussen het in je land te investeren en het gelijk naar Kiev te sturen.
Hoe heet dat? De ene hand wast de andere? Sanctie's en ander maatregelen maken het ondernemen hier steeds moeilijker, en dan verwacht je ook nog een extra donatie? Ze sparen om te kunnen verhuizen als het nodig is.
En dan kan je zeggen, de sanctie's komen uit Amerika. Maar geen woord van protest uit Den Haag of Brussel.
De hele regelgeving jaagt alleen alle bedrijven weg, en daarna is het janken. Hier worden de eisen strenger maar is Azie lozen ze alles gewoon in de lokale sloot. De politiek is bereid om heel Europa in de afgrond te drijven om hun milieu en anti Rusland/China dromen waar te maken.
 

Hermanusb

Diehard Prepper
Dus je geeft 250 miljoen subsidie om iets nieuws te ontwikkelen en ze mogen de winst sparen om te vertrekken,
De logica ontgaat me enigzins.

Ik ben van mening dat als wij een bedrijf zoveel geld geven dat er wel enige voorwaarden aan verbonden zijn.
Dreigen met vertrekken past m.i. niet in dat verhaal.

Maar ik begrijp hun punt wel.
Alleen is dat enkel gebaseerd op meer winst voor de aandeelhouders.

Waarom vinden we het gewoon dat een expat 30% minder loonbelasting hoeft te betalen?
Is dat mede ern reden om buitenlanders te halen?
Extra winst?
 

logan1202

Prepper goeroe
Sorry, die 250 miljoen subsidie was me even ontgaan. Maar daar moet ik je dan ook gelijk geven. Daar had idd een clausule aan moeten zitten dat het een lening was bij succes. Of iets in die trant. Maar je kan je toekomstige werkgever toch geen stok in de spaken steken?
 

RockyFlats

Ruttaan
Waarom vinden we het gewoon dat een expat 30% minder loonbelasting hoeft te betalen?
Is dat mede ern reden om buitenlanders te halen?
Extra winst?
30% minder loonbelasting? Dat is nog soft... Gaat het om expats die bij Europese organisaties werken (EPO in Rijswijk, Interpol e.d.), weet dan dat die hun (doorgaans toch al niet geringe) bruto loon netto krijgen. Die betalen geen loonbelasting...
Dat betalen wij voor hen, kennelijk, en dat geeft toch wel een warm gevoel van binnen😁
 

RockyFlats

Ruttaan
Tja, er zou wat voor te zeggen zijn om milieumaatregelen alleen aan hoger gelegen landen en gebieden op te leggen, zodat de lagere kustregio zich op de zee-keringen kunnen richten.😁

Haha, mooi, hier aan de kust dan benzine voor €0,70, gas voor €0,40 en geen wegenbelasting meer, en in Utrecht een eenheidsprijs van €3 voor alles!😁 Iedere kustbewoner schudt dan tweemaal per jaar een zakje zand van de Gamma leeg tijdens een volledig verzorgde duinwandeling, en klaar zijn we!😉
@RockyFlats
de sleurhut moet dit jaar weer een keer of 7 van stal gehaald worden dus een wat grotere auto is wel gewenst.
daarnaast rij ik graag comfortabel mijn woon-werk kilometers.
150 per dag.
vandaag 1.71,3 euro per liter.
minimaal 1 euro is voor de overheid.
Diefstal is het @Hermanusb , tenminste voor het overgrote deel. Wij subsidiëren er o.a. 3/4 van het OV mee vermoed ik.😆 Noem dat maar eens eerlijk...
 

Hermanusb

Diehard Prepper
Het leven is nooit eerlijk.
ik mocht met 62 met pensioen, vut.
tegen 70% van het laatst verdiende salaris.
afgeschaft.

we hadden seniorendagen…..
afgeschaft.

met 65 de AOW…….
dat is 67 en 3 maanden geworden.

maar we kregen een RVU zodat werkgevers de laatste 3 jaar de aow betalen.
alleen….
ik ben precies 1 jaar te jong Dus kom net niet in aanmerking.

ondertussen bijna 46 jaar fulltime gewerkt waarvan de eerste jaren in de 4 ploegen later in de 5 ploegen.

knakenland is het.
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Het leven is nooit eerlijk.
ik mocht met 62 met pensioen, vut.
tegen 70% van het laatst verdiende salaris.
afgeschaft.

we hadden seniorendagen…..
afgeschaft.

met 65 de AOW…….
dat is 67 en 3 maanden geworden.

maar we kregen een RVU zodat werkgevers de laatste 3 jaar de aow betalen.
alleen….
ik ben precies 1 jaar te jong Dus kom net niet in aanmerking.

ondertussen bijna 46 jaar fulltime gewerkt waarvan de eerste jaren in de 4 ploegen later in de 5 ploegen.

knakenland is het.
@Hermanusb , de politiek maakt van het leven "bijna" een boterham met schuifkaas.

Telkens als we bijna in die heerlijke kaas happen, schuift het iets verder, maar kunnen we er ogenschijnlijk bij een volgende hap in happen. En zo knabbelen wij ons enthousiast door droge boterhammen heen, achter de kaas aan.

Tja, "bijna" want bij een echte boterham met schuifkaas, is er altijd nog die kaas.
In plaats van een Fata Morgana....
 
Bovenaan