• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Iedereen een noodpakket in huis, adviseert NCTV: ‘Nederland extra kwetsbaar’

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Ik vraag mij ook af, of het in achterstandswijken niet heel snel een volkomen drama wordt bij een SHTF.
Nog afgezien van de toch al beperkte draagkracht, is water en verantwoorde voeding preppen daar vast niet de eerste gedachte die opkomt.

Vandaag in de krant... "een toenemende concentratie van mensen die beperkt zelfredzaam zijn". En dat dan nog in een samenleving waarin er flink gepamperd wordt. Zijn steden eigenlijk geen "mensenvallen" als het eens tegen zit?

Nu heb ik sowieso een afkeer van grotere steden en mensenpakhuizen, dus misschien zie ik dat te somber?😉

IMG_20240102_113621.jpg
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Overheid laat wel een aantal steekjes vallen richting de veiligheid van de eigen burgers. Er word flink vuur gestookt in het buitenland met betrekking tot financiering van oorlog en de opvang van de vluchtelingen voortvloeiende uit die verwoesting. Maar al hier word er nog geen enkele schuilkelder geopend of onderhouden, want westerse arrogantie of zo iets...
 

RockyFlats

Ruttaan
Overheid laat wel een aantal steekjes vallen richting de veiligheid van de eigen burgers. Er word flink vuur gestookt in het buitenland met betrekking tot financiering van oorlog en de opvang van de vluchtelingen voortvloeiende uit die verwoesting. Maar al hier word er nog geen enkele schuilkelder geopend of onderhouden, want westerse arrogantie of zo iets...
Er is onvoldoende besef van de situatie bij onze "Führung" vermoed ik. Of men schat de situatie per ongeluk juist in, in de zin dat Putin m.i. een heldere kop heeft en een gewapend conflict met de EU landen wil voorkomen.
Rusland is voor het westen echt geen bedreiging, tenzij we het ernaar maken.
Ontstaat er wel een rechtstreeks conflict dan kunnen ook hier raketten vallen. We hebben de vijand wat dat betreft in ons midden, maar realiseren ons dat niet.
https://overton-magazin.de/top-stor...n-einziger-auf-korruption-basierender-betrug/

Ik kan mij echter maar moeilijk een voorstelling maken van de aanleg van bunkers voor 17.938.053 + mensen.
Bunkers bouwen zou m.i. overkill zijn, en is alleen raadzaam als we zo agressief blijven ageren als we feitelijk al tientallen jaren doen in opdracht van derden.

Wat mij veel zinvoller zou lijken, dat is het oprichten van een organisatie met mankracht en vooral de middelen om rampen het hoofd te bieden. In D heeft men daarvoor het "Technische Hilfswerk".
Wij menen dan zeker (even analoog aan de Corona bedden) op hun "Technische Hilfswerk" een beroep te kunnen doen?😫
 

RockyFlats

Ruttaan
Heb je het voorgesteld of gevraagd in de gemeenteraad?
Bij het begin beginnen @petroman .
We hebben in ieder geval de grootste politieke minkukels weg gestemd en afgestraft😁 Het wachten is nog wel op het zichzelf opheffen van de grote verliezers, want met een beetje fatsoensgevoel zou dat toch wel van hen mogen worden verwacht. En anders, geven we ze in juni bij de EU verkiezingen nog een extra zetje😁
 

petroman

SHTF Expert
Zou dat zin hebben denk je?
Hier op het forum in elk bericht melden dat het de schuld van de overheid is, groot of klein, gaat zeker wel helpen?

Als je het allemaal beter weet dan zou je ook eens kunnen gaan proberen om dat te veranderen, en ja dat zal via de politiek moeten.
Duurde ook even voordat men toegaf dat er weer WC in regionale treinen moesten komen. Net als vroeger. Begin met de vragen daarna kan je actie nemen of opzetten.
Misschien is er wel een aangepaste parkeerkelder waarvan je het bestaan niet eens kent.

Wil je je inlezen koop, leen het boek: Schuilstad van Bosman (EAN 9789085062806)
 

RockyFlats

Ruttaan
Hier op het forum in elk bericht melden dat het de schuld van de overheid is, groot of klein, gaat zeker wel helpen?

Als je het allemaal beter weet dan zou je ook eens kunnen gaan proberen om dat te veranderen, en ja dat zal via de politiek moeten.
Duurde ook even voordat men toegaf dat er weer WC in regionale treinen moesten komen. Net als vroeger. Begin met de vragen daarna kan je actie nemen of opzetten.
Misschien is er wel een aangepaste parkeerkelder waarvan je het bestaan niet eens kent.

Wil je je inlezen koop, leen het boek: Schuilstad van Bosman (EAN 9789085062806)

Maar waarom stemmen mensen dan nog steeds op de regeringspartijen die er de afgelopen jaren niets van bakten?
Ze kregen beduidend minder stemmen maar een harde kern weigert om "het licht" te zien, en stemt er nog op, onbegrijpelijk...
Ze zouden in elk noodpakket ook een stukje politicus moeten stoppen, dan kocht ik er van elk wel 10.😁
 

phtvs

Sysop
Admin
Laatst bewerkt:
Hier op het forum in elk bericht melden dat het de schuld van de overheid is, groot of klein, gaat zeker wel helpen?

Sinds wanneer heeft posten op ons forum als doel om dingen te veranderen?

Volgens mij zijn we een preppers-forum en geen denktank voor de overheid. We wisselen hier meningen en ideeën uit. Proberen elkaar te helpen en discussiëren over onderwerpen die ons bezig houden. Helaas is het zo dat er nogal wat problemen spelen in ons land en daarbuiten die ons bezig houden en waarover leden willen kunnen discussiëren. Dit deel van het forum is daar voor opgericht en ook voor bedoeld.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Heb je het voorgesteld of gevraagd in de gemeenteraad?

Ik heb wel vragen gesteld, maar de wethouder geeft aan dat er geen noodzaak voor is omdat er geen aanleiding is..

Misschien ook maar wat beton door dat zand mixen, waar ze hen hoofd in kunnen stoppen.

Joepie in de politiek, dat zou wat worden met een eigen partij. Ik heb alleen de resources niet voor een grootschalige campagne op rolletjes laten lopen, daarbij zal ik wel aardig opvallen door m'n huh gestoeldheid. Waar zouden ze mij plaatsen voor de balkon foto, als ik uberhaubt al boven kan komen.
 

martin

Mankinds only hope
dan zou je ook eens kunnen gaan proberen om dat te veranderen

Ik denk dat dit punt wel individueel kan zijn.
Normaal gezien zou ik het er mee eens zijn om de dingen die me niet bevallen proberen te veranderen.
Maar...
Sommige zaken zijn niet zo makkelijk te veranderen.
En zelfs daar zijn de meningen over verdeeld.

Ik denk bijvoorbeeld niet dat ik iets kan veranderen aan de storm die nu flink tekeer gaat hier in Zeeland.
Het huist staat letterlijk te trillen en ik moet morgen maar kijken wat de schade zal zijn.
Maar dat wil niet zeggen dat ik als prepper niet nadenkt over bepaalde zaken zoals bomen die mogelijk kunnen omwaaien. Of afbrekende takken die mijn auto flink zouden kunnen beschadigen.

Ik ben het met je eens dat het zoeken naar de schuldige ook aan mij niet is besteed.
Ik gebruik wel vaker de standaard vergelijking dat het hebben van voorrang ondergeschikt is als er een vrachtwagen met volle snelheid mij vanaf links zou kunnen gaan rammen. In een situatie als deze dan neem ik mijn "verlies" en offer ik die 5 seconden extra wachten met alle liefde op.

Een kleine brug zou je kunnen maken naar "het klimaat".
Het is mogelijk wat egocentrisch maar ik denk liever na hoe ik kan voorkomen dat ik natte voeten ga krijgen, of hoe ik de stormen of temperatuurstijging zo goed mogelijk ga kunnen overbruggen.
De discussie of het nu wel of niet de schuld is van de mens vind ik van ondergeschikt belang.

Maar terug OT.
Een noodpakket heeft iedereen wel liggen die op dit forum rondhangt. (toch??)

Een stukje bewustwording over bepaalde risico's is echter een proces waar je er niet aan ontkom om de mening/visie/interpretatie van de zender proberen te duiden en hier mogelijk wel of niet iets mee te doen.
 

RockyFlats

Ruttaan

FOMO inderdaad.

Fear Of Missing Out.
Het fenomeen beschrijft de obsessieve bezorgdheid om een sociale interactie, ervaring of andere gebeurtenis mis te lopen en het niet bij te kunnen houden.

Als het van een oorlog komt, dan is die man een van de aanstichters, want moeite om spanningen op te voeren doet onze krijgsmacht ook, en hoe...

"Het is een goed idee als mensen zich voorbereiden op een oorlog. Dat zegt Rob Bauer, de hoogste militair van de NAVO."

Van de zotte is dat, wat een onzin.
Hij die de kraan opendraait geeft ons nu aan dat we bereid moeten zijn om natte voeten te krijgen...
Draai die kraan dan dicht, en stop eens met dat megalomane ruziezoeken in NAVO verband, zou ik zo zeggen.

Rusland en China zijn echt geen gevaren in de zin van agressie en de EU binnenvallen.
Wat een lariekoek is al die bangmakerij.

Tenzij.... we het ernaar gaan maken natuurlijk, en die moeite doen we wel....
Nietwaar, NAVO-kopstuk Rob Bauer?
Bang om een oorlog mis te lopen?
 
Bovenaan