• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Ik kan mijn bob niet meer aan

mrsjones

Diehard Prepper
Nu ik een arm bijna niet meer kan gebruiken, zit ik met mijn bob . Een jaar geleden droeg ik hem zonder moeite voor 4/5 uur in de bergen. Nu moet ik over op een soort messager bag, en ik denk niet dat daar 17 kg in pas . Wie heeft goede en slim idee . Ik dacht ook een toolbelt te kopen en daar een aantal dingen in te doen . Ben 58 kg ... en bijna 60. Ik train hard om weer krachten op te bouwen en mijn benen zijn weer sterk ,maar deze arm kom niet meer goed en doe veel pijn .
 

FKAGB

Prepper goeroe
Ik zou bijna zeggen, neem een wandelkar, maar dat hangt ook af van het gebied waar je hem wilt gebruiken. In Nederland zou dat geen enkel probleem moeten zijn, zelfs niet in de bossen. Ik had iets van 35 kilo op mijn kar liggen. Daarvan rustte er ongeveer 12 kilo op mijn lichaam en dan ook nog eens voornamelijk op mijn heupen.
 

Erny

Last (wo)man standing
Ja, dat is natuurlijk erg vervelend als delen van je lichaam niet meer zo meewerken als je gewend bent.

Zelf draag ik mijn rugzak altijd graag strak op de heupen zodat daar al het gewicht op rust en bijna niets op mijn schouders.

Misschien kun je de heupband versterken zodat ie daar echt al het gewicht draagt en er dan inderdaad een soort messenger draagband opzetten voor het bovengedeelte dat je zere arm ontziet?
Of de aanwezige draagbanden op een andere manier bevestigen... oid...
Denk dat dat wel haalbaar moet zijn.
 

Loreen

Last (wo)man standing
Herkenbaar, hier 2 kapotte schouders/armen waarvan 1 in het bijzonder. Was dus ook bang dat ik niet met BOB zou kunnen lopen. Waar ik dan ook het meest op gelet heb is de heupband van de rugzak. Een goed afgestelde rugzak, met goede heupband, haalt het grootste deel van het gewicht van je schouders af. Uiteindelijk een 9-daagse trektocht gemaakt, kan niet zeggen dat het geen pijn deed maar het was gelukt. Als de pijn te erg werd deed ik 1 schouderband af. Niet echt optimaal, maar het was te doen.

Verder was het, althans in mijn geval, vooral een kwestie van grenzen opzoeken en accepteren. Gewoon proberen wat nog wél lukt, kijken hoever dat indien nodig gerekt kan worden, en accepteren wat niet meer kan. Met het vullen van mijn BOB heb ik dan ook extreem op gewicht gelet, om zo veel mogelijk klachten te kunnen voorkomen. Liever een BOB van 10kg die je een hele dag kan dragen, desnoods om 1 schouder, dan een BOB van 20kg die je na een half uur niet meer kan dragen.
 

Flos

SHTF Expert
Ik kan al jaren geen grote of zware rugzak meer dragen. Omdat mijn lichaam op bijna alles protesteert.
Dus heb ik mij gebaseerd op een Bug In. En als ik toch moet gaan heb ik mijn BOT ailer.
En veel verschillen kleinere tassen.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Ik heb mijn BOB ook helemaal aangepast, zit nu op 13 kg totaal (inclusief water, slaapsysteem en slaapmat)

Wel heb ik consessies moeten doen, prioriteiten stellen.

Maak een lijstje voor je zelf met wat je echt nodig hebt, ga dan kijken wat je hebt en wat elk onderdeel weegt.

Daarna kan je eventueel kijken wat je kan vervangen voor een product met een lichter gewicht.

Dit kost jammer genoeg wel weer geld, maar je kan "oude" gear ook via het forum verkopen, dat heb ik ook gedaan.

Mijn vorige BOB zat op 16 kg zonder water, slaapzak en slaapmat, dus zou het rond de 20 kg komen.

Dit is naar mijn mening veel te zwaar.

Ik ben ook geen jonge god meer, dus had ik ook geen keus.

Bij een SHTF zal ik in eerste instantie voor een bug in gaan, maar je weet nooit hoe het loopt.

Als je een lijst maakt van je BOB kan je ook deze via een PM naar mij sturen, dan zal ik mijn mening geven over een aantal dingen op je lijst.

Dat wil niet zeggen dat mijn manier de beste is, het is alleen zoals ik het zou doen, misschien kan je daar iets mee.
 
J

J.J

Gast
Nu ik een arm bijna niet meer kan gebruiken, zit ik met mijn bob . Een jaar geleden droeg ik hem zonder moeite voor 4/5 uur in de bergen. Nu moet ik over op een soort messager bag, en ik denk niet dat daar 17 kg in pas . Wie heeft goede en slim idee . Ik dacht ook een toolbelt te kopen en daar een aantal dingen in te doen . Ben 58 kg ... en bijna 60. Ik train hard om weer krachten op te bouwen en mijn benen zijn weer sterk ,maar deze arm kom niet meer goed en doe veel pijn .
Beste @mrsjones jij gaf voor mij de doorslag dit stukje te schrijven

Wij hebben al jaren een oude Philips Infraphil HP3603 rode warmte lamp, maar omdat we niet wisten hoeveel baat je daar wel aan kan hebben.
Toen de tandarts het verslag van het ziekenhuis had gekregen over de enorm slechte staat van mijn vrouw haar onderkaak gaf het advies de lamp te gebruiken.

Want die geeft bot en kaakgewricht herstel,,,,,,, en doet nog veel meer.


Philips Infraphil HP3603 - Nederlands
top


http://www.infraphil.info/manuals.html#HP3603
LEES DE HANDLEIDING EN JE ZAL AAN GENAAM VERRAST ZIJN.

Zelf heb ik er ook veel baat bij.
- ontzettend veel pijn in mijn schouder gehad ik kon er onmogelijk op slapen, even onder de lamp en kon weer verder slapen zonder een centje pijn.

- pijn in mijn linker hand kon het niet meer gebruiken, een paar keren onder de lamp en het was weer voor een tijd goed tot ik er weer een beetje last van kreeg, en daar ook geen last meer van.

- Pijn in vingers ook verholpen.

- Knieën het zelfde, ook nog lichtelijke last van,,,, maar ik loop er ook vaak te lang meer door het gebruik de lamp dan een paar keren.

- Overbelasting van spieren, heeft vaak ook snel geholpen.

Een probleempje is als je er geen last meer van hebt, laat je vervolg behandelingen achterwege, vooral met ontkalking van je gestel moet je door gaan met de behandelingen.

Onze lamp heeft niet veel branduren dus die kan nog wel een tijdje mee.
Ik ben de oude handleidingen aan het bij werken als het klaar is kan in het wel op het forum zetten.
Ps, bij bot ontkalking wel vitamine D, calcium, fosfor, innemen, en je spieren lichaam in conditie houden om bot dichtheid te bevorderen, het één kan niet zonder het ander, op de juiste tijden zonnen niet te lang de huid moet niet rood worden dat veranderd de DNA en leid zelf jaren later tot huidkanker.
 

petroman

SHTF Expert
Beste advies wat ik kan geven: geef het de tijd om te herstellen dan wel een plek te geven.
Ik weet niet wat er allemaal beschadigd is en ik ben geen arts dus ik kam weinig zinnigs zeggen.

Wanneer kom jullie naar NL en heb je al een woonhuis/plek ?
 

DO-it

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je hier iets mee kunt, maar je hebt ook daypacks met 1 band, die schuin over je schouder doet. Als je kijkt naar sling daypack op internet, kom je misschien op andere mogelijkheden/ ideeën, die passend zijn in jou situatie. Wellicht kun je je rugzak dan aanpassen? Mits deze een goede heupband heeft? Succes!
 

wildemossel

Diehard Prepper
Dear Mrs Jones, I know what you mean, and that sucks. Hey you know, acceptance helps, but it hurts. It is what is is. Not better, not worse. Its like the rest in life: the more you crave, the unhappier you get. So please dont do that. Maybe you can think of alternatives? Or if I (or one of my felllow preppers here) can help you in any way, plz ask :)
 

mrsjones

Diehard Prepper
Beste advies wat ik kan geven: geef het de tijd om te herstellen dan wel een plek te geven.
Ik weet niet wat er allemaal beschadigd is en ik ben geen arts dus ik kam weinig zinnigs zeggen.

Wanneer kom jullie naar NL en heb je al een woonhuis/plek ?
We komen in augustus, hebben een huis. En ik werk heel hard om kracht te herstellen , maar er zijn banden verschuur en gewricht beschadig . Dus nu werk ik aan spieren opbouwen, mijn benen heb ik weer behoorlijk spieren, En mijn kaak is goed herstel, met 13 implantaat ...en arts hebben vaak genoeg ook niks zinnigs te melden
 

mrsjones

Diehard Prepper
Dear Mrs Jones, I know what you mean, and that sucks. Hey you know, acceptance helps, but it hurts. It is what is is. Not better, not worse. Its like the rest in life: the more you crave, the unhappier you get. So please dont do that. Maybe you can think of alternatives? Or if I (or one of my felllow preppers here) can help you in any way, plz ask :)
No, the more you fight , the more you gain. You live with with is lost but go to battle , again, again and again. I fixed a lot, from amputation to a arm I can raise above my head, from a totally fragmented jaw, to one rebuild with freaking titanium.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Ik weet niet of je hier iets mee kunt, maar je hebt ook daypacks met 1 band, die schuin over je schouder doet. Als je kijkt naar sling daypack op internet, kom je misschien op andere mogelijkheden/ ideeën, die passend zijn in jou situatie. Wellicht kun je je rugzak dan aanpassen? Mits deze een goede heupband heeft? Succes!
Dank je , ga ik na kijk en.
 

mrsjones

Diehard Prepper
@mrsjones wellicht dat zoiets iets voor u is , ''the Mule'' een 1 wieler waarmee je ook in ruw terrein
mee uit de voeten kunt https://gearjunkie.com/mule-backpack
gr will
Nice, Maar het rust op je schouders, Misschien gewoon een mule kopen... die kunnen heel what dragen en zijn best makkelijk om mee om te gaan. Ze worden minder snel ziek dan pardon, geen coliek en zo . Ik koop gewoon een pakezel.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Beste @mrsjones jij gaf voor mij de doorslag dit stukje te schrijven

Wij hebben al jaren een oude Philips Infraphil HP3603 rode warmte lamp, maar omdat we niet wisten hoeveel baat je daar wel aan kan hebben.
Toen de tandarts het verslag van het ziekenhuis had gekregen over de enorm slechte staat van mijn vrouw haar onderkaak gaf het advies de lamp te gebruiken.

Want die geeft bot en kaakgewricht herstel,,,,,,, en doet nog veel meer.


Philips Infraphil HP3603 - Nederlands
top


http://www.infraphil.info/manuals.html#HP3603
LEES DE HANDLEIDING EN JE ZAL AAN GENAAM VERRAST ZIJN.

Zelf heb ik er ook veel baat bij.
- ontzettend veel pijn in mijn schouder gehad ik kon er onmogelijk op slapen, even onder de lamp en kon weer verder slapen zonder een centje pijn.

- pijn in mijn linker hand kon het niet meer gebruiken, een paar keren onder de lamp en het was weer voor een tijd goed tot ik er weer een beetje last van kreeg, en daar ook geen last meer van.

- Pijn in vingers ook verholpen.

- Knieën het zelfde, ook nog lichtelijke last van,,,, maar ik loop er ook vaak te lang meer door het gebruik de lamp dan een paar keren.

- Overbelasting van spieren, heeft vaak ook snel geholpen.

Een probleempje is als je er geen last meer van hebt, laat je vervolg behandelingen achterwege, vooral met ontkalking van je gestel moet je door gaan met de behandelingen.

Onze lamp heeft niet veel branduren dus die kan nog wel een tijdje mee.
Ik ben de oude handleidingen aan het bij werken als het klaar is kan in het wel op het forum zetten.
Ps, bij bot ontkalking wel vitamine D, calcium, fosfor, innemen, en je spieren lichaam in conditie houden om bot dichtheid te bevorderen, het één kan niet zonder het ander, op de juiste tijden zonnen niet te lang de huid moet niet rood worden dat veranderd de DNA en leid zelf jaren later tot huidkanker.
Dank je , die ken ik uit de jaren 70... een heatpack en een Wiskey werk ook goed.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Ik zou bijna zeggen, neem een wandelkar, maar dat hangt ook af van het gebied waar je hem wilt gebruiken. In Nederland zou dat geen enkel probleem moeten zijn, zelfs niet in de bossen. Ik had iets van 35 kilo op mijn kar liggen. Daarvan rustte er ongeveer 12 kilo op mijn lichaam en dan ook nog eens voornamelijk op mijn heupen.
Goed idee, Kun je de kar om je heupen vast binden?
 

wildemossel

Diehard Prepper
No, the more you fight , the more you gain. You live with with is lost but go to battle , again, again and again. I fixed a lot, from amputation to a arm I can raise above my head, from a totally fragmented jaw, to one rebuild with freaking titanium.

Dear Mrs Jones. I did not say you musent fight. Yes you must ( so did I but not important). The point I wantent to make is that, if logic dictates, there is no more point in trying, its the end in that case. If it is really really a lost battle. One should stop. In your case, in this moment, that doesent seem to be so. So push on please!
 
Bovenaan