• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

ING verlaagt daglimiet op betaalapp

Mayo

Last (wo)man standing

ING verlaagt daglimiet op betaalapp​


https://www.telegraaf.nl/financieel/1576781392/ing-verlaagt-daglimiet-op-betaalapp

ING wil zijn klanten bewust maken van de risico’s van een hoge daglimiet op hun bankieren-app. Die limiet beperkt het totaalbedrag dat klanten dagelijks kunnen overmaken naar andere bankrekeningen of door middel van iDeal-betalingen. ING verlaagt de limiet voor alle klanten, zodat het voor oplichters moeilijker wordt om grote bedragen afhandig te maken. Klanten kunnen dat bedrag desgewenst wel zelf weer verhogen.

De ING verlaagt de standaard daglimiet voor alle klanten van €5000 naar €2000.
Wel kun je zelf je limiet verhogen tot maximaal €50.000. Het duurt vier uur tot een verhoging door ING is verwerkt, een verlaging van de daglimiet gaat wel direct in.
 

marzman

Diehard Prepper
Vind ik goed met alle oplichting en phisshing. Dan is de schade in elk geval minder dan 2000 euro. Je kan het zelf ook nog een beetje beperken door niet te veel op je betaalrekening te hebben maar een paar duizend euro ruimte heb ik toch wel nodig (of ik moet alles gaan micromanagen waar ik geen zin in heb wat op welke datum betaald moet worden).
 

Mayo

Last (wo)man standing
Sinds donderdag ochtend ING via de app weer bereikbaar

Klopt, maar het geeft wel aan hoe kwetsbaar het hele systeem voor de klant kan zijn: mensen konden 'zelfs geen pizza bestellen!' 😱😱
Het zál je toch maar gebeuren... de hórror! 🤣

Maar alle gekheid op een stokje, het blijkt maar weer: heb je geen contant geld in huis dan ben je toch mooi de pisang!
 
Bovenaan