• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Item op visionair: Preppen zinloos

Happy

Survivor
Preppen zinloos?

Op de website visionair.nl staat een stukje geschreven (april 2018) over “Preppen zinloos?”. Ik had deze zelf nog niet gelezen, maar door verwijzing in het “Zelfvoorzienende moestuin in gewone achtertuin” hier op het forum kwam ik op deze website terecht.

https://www.visionair.nl/politiek-en-maatschappij/preppen-zinloos/

<..…>Korte termijn voordelen preppen.
Ook zonder dat er een ramp plaatsvindt, kan preppen direct zijn vruchten afwerpen. Ten eerste kun je er gewoon veel plezier mee beleven en het als een soort hobby zien. Is het niet fantastisch je groenten en fruit uit je eigen tuin te eten, je eigen windmolen of zonnecollector te bouwen of te leren leven van wat er in de natuur te vinden is. <…..>
 

sittinduk

Elementary prepper
Naar mijn idee gaat het om de vraag wat preppen/voorbereiden eigenlijk inhoudt.
Als ik bijvoorbeeld voor 1 week boodschappen doe, bereid ik me voor om 1 week met de spullen rond te komen in hygiëne en voeding. Dan zou ik dus voor 1 week geprept hebben. Beetje onzin voorbeeld, maar ik probeer even aan te geven waar iemand een grens trekt. 1 week voorbereid zijn of 1 maand of 1 jaar? Of zit de grens van wel of geen prepper zijn in de manier van omgaan met je kennis en kunde? De angst dat iets gaat gebeuren of het plannen van een langere periode waar niet alles gaat zoals het "normaal" gaat?
Als je er goed over nadenkt is iedereen wel in zekere zin prepper, zich voorbereidend op een zo lang, gezond en comfortabel mogelijk bestaan. De een vindt dat dit het best haalbaar is door een goede baan en huishoudster te hebben, de ander door verstandig met de omgeving en spullen om te gaan.
Persoonlijk zie ik mezelf niet als een prepper. Ik heb veel pret met bijvoorbeeld alternatieve energie, mechanica, electronics, communicatie, natuur en niet te vergeten mijn gezin.
Ik hou van bepaalde oude ambachten, maar ben zowel aan het leren voor zendamateur als in de tuin bezig. Mijn oogst kan ik klaar maken en bewaren.
En al die zaken kán ik inzetten als SHTF.
Van mensen die er verstand van hebben hoor ik dat ik een prepper ben, maar ik zie het meer als een normaal verstandig persoon die in bovengenoemde zaken geïnteresseerd is.
Het is maar net waar je de grens trekt......

P.s.
Voor de lezers die gaan zeggen:"Als je geen prepper bent, waarom zit je dan op een prepperforum?", zeg ik lees eens goed wat ik heb geschreven. Mijn interesses liggen wel erg dicht bij preppen. Toch?
 
Bovenaan