• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Meest commerciële antibiotica voor een prepper?

D

Deleted member 2825

Gast
Heeft er iemand hier ervaring met het aanleggen van een voorraad antibiotica?

Wat is de "Bang-for-buck" onder de antibiotica. Of de paar aan te raden antibiotica. Lijst is namelijk best groot en ook aanzienlijke prijsverschillen.

Factoren als:

  • T.H.T.
  • (Prepper's T.H.T.)
  • Werkzaamheid bij virussen (Zeer specifiek virus tot alle virussen).
  • Complexe gebruiksaanwijzing.
  • ..?
 

martin

Mankinds only hope
Heeft er iemand hier ervaring met het aanleggen van een voorraad antibiotica?

Ik heb er geen ervaringen mee omdat ik (ongeveer) weet hoe antibiotica werkt en ik dus ook weet dat dit een van de uitzonderingen zijn die je dus niet lang kan bewaren.

Dat je diclofenac / aspirine / paracetamol een jaar of 10 na vervaldatum kunt gebruiken is net zo logisch als de houdbaarheid van suiker/zout wat 10 jaar over de datum is.

Een antibiotica is bedoeld om een bacteriële infectie tegen te gaan. (of de groei te remmen) Hiervoor gebruikt men (over het algemeen) een middel wat niet synthetisch is. Denk hierbij aan penicilline.
Dit wil je niet gebruiken als het 2 maanden over de datum is.

Maar ik schrik een beetje van je opmerking "werkzaamheid bij virussen"
Antibiotica heeft geen enkel effect als het gaat om een virus. Als je hier niet bekend mee ben dan is het in mijn ogen verstandiger om je eerst goed in te lezen voordat je een voorraad aan wil gaan leggen.

Dus even een stapje terug:
Wat is je doel?
Waarom wil je een voorraad aanleggen van een product waar je onbekend mee ben?
 
G

gebruiker 3367

Gast