• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

P-r-e-p-p-e-n---e-n---s-u-r-v-i-v-a-l... verschrikkelijk traag (IE)?

QuickFix

Diehard Prepper
Ligt het nou aan mij?

Al enige dagen valt het mij op dat, zodra ik bij het aflopen van de fora bij het "Preppen en survival uitrusting algemeen" kom, deze ver-schrik-kelijk traag opent: gemiddeld duurt het echt 10 seconden.
Alle andere fora openen wel gewoon meteen.

Het probleem doet zich alleen voor bij Internet Exploder, bij Chrome treedt het probleem niet op (andere browsers heb ik niet op dit systeem staan).
Ik zie geen vreemde/afwijkende zaken wanneer ik verschillende fora vergelijk.

Noot: dit is geen uitnodiging over het wel of niet gebruiken van een bepaalde browser (ik ben totaal niet gevoelig voor een dergelijke discussie), het is slechts een constatering.
(...oké misschien ben ik een beetje gevoelig, maar dit is dan eerder irritatie door ervaring) ;)
 

P.Oemel

Senior Prepper
reset je IE instellingen eens en gooi je cache van IE leeg. (pff wie gebruikt er nog IE... ;) ).
Add ons verwijderen uit IE wil ook helpen :)

Oh ja, ligt aan jou, sorry. :lips:
 

Richard434

Prepper goeroe
Ik heb het hier even getest, maar bij mij gaat hij op IE ook gewoon op de normale snelheid naar het sub-forum.
 

QuickFix

Diehard Prepper
Na natuurlijk... :rolleyes:
Zet ik mijn networkmonitor aan, laadt de pagina gewoon in een keer (verder niets gedaan, zoals cache e.d. wissen).
Ik heb helemaal geen extensions (zelfs de "Gratis" extensions die je gratis bij een installatie krijgt verwijder ik altijd meteen).

Ik zie wel externe requests langskomen (CSS bestanden op *.bootstrapcdn.com), maar die staan niet in mijn blokkadelijst.
(Er zijn een handvol domeinen (zoals oa. die van Google-ads, e.d.) die ik blokkeer en dat wil de browser-experience af en toe doen verminderen)

Ach... ik wacht wel af tot het weer eens voorkomt en kijk dan nog eens mee, wat er allemal geladen wordt. ;)
 

Ray

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Hier met IE ook geen problemen met laden betreffende subforum of andere delen.

Tja, het "Muziek die je wilt delen" topic met al die embedded YouTube links, dat laadt gruwelijk traag maar mag je voor bij Ome Google gaan klagen.

@QuickFix Dit topic laadt bij mij ook traag, staan ook een bult embedded YouTube filmpjes in: https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/youtube-prep-skills.210/page-3#post-54934
Kijk eens of je het ook hebt bij andere topics, want bootstrapcdn.com is zo'n typisch iets wat geladen wordt bij het embedden van YouTube filmpjes.
 

QuickFix

Diehard Prepper
Inderdaad topics waar YouTube filmpjes in-line instaan geven altijd "Problemen" (da's overal, niet alleen hier).
Nee, het ging mij echt alleen over de sub-fora pagina "Preppen en survival..."; topics zelf gaan gewoon goed (muv pagina's met veel in-line referenties naar andere sites, maar dat is m'n eigen "Schuld"). ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
Bovenaan