• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Red de plant.

Fitsein

Survivor
Hee,

Vraag(je),

Sinds kort heb ik simpele platen als decoratie en een beetje gezondheid. Nu heb ik een erg klein stekje gekregen en deze gepot. Ik zie ineens dat er allemaal witte wollige viezigheid in de pot zit, zie bijlage. Grootste deel heb ik er net met water afgespoeld, toen ik me bedacht dat ik het beter kan navragen. Mijn grote planten hebben het namelijk niet.

Valt dit mijn plantje aan? Wat is het precies en weet iemand wat ik er mee moet doen?
 

Fitsein

Survivor
Sorry @petroman

Bij deze:


22519489_1470146926354498_2103907187766943233_n.jpg
 

wildemossel

Diehard Prepper
Zo te zien is je grond te nat, dan gaat het schimmelen.
Remedie: aangedane grond voorzichtig verwijderen, zonder in aanraking te laten komen met gezonde grond. Heel VOORZICHTIG (weinig dus) grond bespuiten met 50% azijn en 50% water. Het is nl niet lekker voor plantenwortels.
Van onderaf en beperkter water geven. Luchtvochtigheid checken. ;)
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Voor de toekomstige planten in pot.
Het scheelt als je je plantenpotten onderin vult met kleikorrels/hydrokorrels...zodat water lekker goed afgevoerd wordt. En niet teveel water geven natuurlijk. Witte plekken op de grond kan ook kalk zijn, van kalkrijk water. Mocht je eens op rommelmarkt terechtkomen, simpel kamerplanten boek kost daar niks of weinig, en er staan best handige dingen in.
 
F

forumlid 1447

Gast
Als het de Sanseveria is (vrouwentongen), en daar lijkt het op ,
vooral niet veel water geven, deze planten gedijen goed bij armoede en dorst.
Teveel water geeft wortelrot.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Nog meer fijne planten die met weinig water kunnen zijn de orchidee en de lepelplant.
Die laatste is erg goed voor in huis...staat bekend als een van de zogenoemde luchtreinigende planten.
 

Scratch

Senior Prepper
Gebruik wel natuur azijn en geen schoonmaak azijn!!

En een dopje is genoeg. Ik gebruik 1,5 liter voor een hectare gras om de wormen te pesten (dieper in de mat te krijgen ivm wormen hoopjes)
 
Bovenaan