• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Sabotage Nordstream pijpleiding

RockyFlats

Ruttaan
Haha, hmmmm, komt het uit dezelfde propagandakoker dan waag ik dat zeer te betwijfelen.

Het volgende artikel vond ik interessant, en Hersh is iemand met goede contacten, die volgens mij nog niet op leugens is betrapt😁
In Chrome is het prima vertaald te lezen.
https://overton-magazin.de/top-stor...e-der-bundeskanzler-oder-die-bundesregierung/
 

marzman

Diehard Prepper
Haha, hmmmm, komt het uit dezelfde propagandakoker dan waag ik dat zeer te betwijfelen.

Het volgende artikel vond ik interessant, en Hersh is iemand met goede contacten, die volgens mij nog niet op leugens is betrapt😁
In Chrome is het prima vertaald te lezen.
https://overton-magazin.de/top-stor...e-der-bundeskanzler-oder-die-bundesregierung/
Waarschijnlijk weten we de uitslag, al dat is al een paar keer in het nieuws geweest. Het zal net zo'n onderzoek zijn als naar MH17, want zonder onderzoek ben je zo maar wat aan het roepen ook al weet je de uitslag al.
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk weten we de uitslag, al dat is al een paar keer in het nieuws geweest. Het zal net zo'n onderzoek zijn als naar MH17, want zonder onderzoek ben je zo maar wat aan het roepen ook al weet je de uitslag al.
Tja, in het ene geval vergooien we onze EU handel en economie, en betalen wij ons scheel aan energie, omwille van onze grote vriend en dader. En in het andere geval vergooien we onze EU handel en economie, en betalen wij ons scheel, omwille van een ander die het voor onze grote vriend deed, en waar onze miljarden aan steun naartoe gaan. Hoe krom kan het zijn, en hoe zot zijn we hier?😆

Deze man heeft vele schandalen onthuld, en is m.i. nog nooit op onzin betrapt. Tamelijk geloofwaardig vind ik dit: https://geopoliticaleconomy.com/2023/02/08/us-nord-stream-pipelines-seymour-hersh/

Wat Seymour Hersh's uitstekende reputatie betreft, is hier wel bevestiging te vinden: https://multipolar-magazin.de/artikel/wie-glaubwuerdig-ist-seymour-hersh
 

marzman

Diehard Prepper
Tja, in het ene geval vergooien we onze EU handel en economie, en betalen wij ons scheel aan energie, omwille van onze grote vriend en dader. En in het andere geval vergooien we onze EU handel en economie, en betalen wij ons scheel, omwille van een ander die het voor onze grote vriend deed, en waar onze miljarden aan steun naartoe gaan. Hoe krom kan het zijn, en hoe zot zijn we hier?😆

En in het derde geval is het propaganda. Ze kunnen het ook niet snel goed doen heh ;)
 

phtvs

Sysop
Admin

PBear

Mankinds only hope
Haha, groot nieuws, de uitslag van het onderzoek is bekend. We zijn geen steek verder gekomen.

Geheel conform mijn verwachting. Bewijzen dat de VS de uiteindelijke schuldige is, is een bom leggen onder de NAVO.

Ondertussen profiteert de VS ruimschoots van de gas exporten naar Europa voor 3 tot 4 maal de Russische prijs en de de-industrialisatie in Europa die Europese, economisch belangrijke bedrijven, bovendien geholpen met VS-subsidies uit de "Inflatiebestrijdings wet", naar de VS trekt.

De VS een bevriende natie? Nou, Europa, vergeet het maar. De VS is bezig zijn machtspositie over zijn Westerse vazallen zo lang mogelijk te rekken, totdat de val van de dollar er een eind aan maakt.

Ofwel kan de VS zijn staatsschuldpapier aan niemand anders meer verkopen dan aan hun Centrale Bank, die met een druk op de knop ongedekte dollars naar believen kan aanmaken en daarmee de koopkracht ervan vernietigt, ofwel hun belastingen extreem verhogen dan wel extreem snijden in de overheidsuitgaven, welke beide politiek onhaalbaar zijn. Meer keus is er niet.

En daarin ligt waarschijnlijk de reden, dat de EU-landen meewerken aan dit doofpot scenario. Want in de val van de dollar worden alle valuta meegesleurd waarvan het monetair beleid aan de dollar gekoppeld is.
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Voorlopig loopt er weer gas uit Rusland naar Tsjechie, en nog goedkoop ook. En dat via leidingen die over/onder land lopen in de Oekraine. En daar wordt gewoon transit fee over betaald, door/ aan een land waarmee ze in oorlog zijn. Maar die leidingen waar iedereen simpel bij kan worden niet opgeblazen of zelfs maar de kraan dicht gedraaid. Dus zonder een schuldige aan te wijzen geeft dit wel te denken. En dan de andere partij die vanaf het begin tegen was en zelfs bedrijven het vuur aan de schenen lag, en bang was dat Duitsland, waar veel bedrijven afhankelijk waren van het goedkope gas, toch overstag zou gaan als de economie in elkaar zakt. Wat het nu doet.
We weten allemaal in welke hoek we de dader moeten zoeken. Maar we zullen het nooit kunnen bewijzen. En zelfs als, dan zullen de echte schuldigen er nooit voor zitten. Dus eigenlijk maakt het ook helemaal niets meer uit. Ieder verder onderzoek is verspilling van geld en tijd.
 

RockyFlats

Ruttaan
We weten allemaal in welke hoek we de dader moeten zoeken. Maar we zullen het nooit kunnen bewijzen. En zelfs als, dan zullen de echte schuldigen er nooit voor zitten. Dus eigenlijk maakt het ook helemaal niets meer uit. Ieder verder onderzoek is verspilling van geld en tijd.
De meesten weten het wel denk ik, maar er zijn er nog voor wie de eigen (andere) overtuiging toch ongemakkelijk onlogisch gaat aanvoelen. Dat mag onderdehand ook wel eens...😆

Enfin, linksom of rechtsom, zijn er toch velen die hun medeweten bewust verbergen en ons een rad voor ogen blijven draaien.

De NAVO en/of "de goede😆 Oekraïnse zaak" of "de geweldige USA" schaden zal de werkelijkheid m.i. zeker. Maar, het beschadigen van iets dat rot is, sinds wanneer is dat eigenlijk slecht?

Rotte plekken subiet benoemen en eruit snijden zou ik zeggen, of rotte zooi direct in de kliko, want anders blijft het doormodderen.

De vraag is dan alleen, in hoeverre defensiepersoneel en anderen die van het gebeuren op de hoogte zijn, er vrede mee hebben om "lid te zijn van de maffia".
Misschien, zit er toch nog eentje tussen met een greintje moreel besef?
In dat geval, gaan we nog wel een bevestiging meemaken...

Voor wie het nog niet las, lees toch eens het gehele volgende artikel: https://geopoliticaleconomy.com/2023/02/08/us-nord-stream-pipelines-seymour-hersh/
 

marzman

Diehard Prepper
De NAVO en/of "de goede😆 Oekraïnse zaak" of "de geweldige USA" schaden zal de werkelijkheid m.i. zeker. Maar, het beschadigen van iets dat rot is, sinds wanneer is dat eigenlijk slecht?

Je moet je oude schoenen ook niet weggooien voor je nieuwe schoenen hebt, zonder de USA/Navo hebben we niks.
 

RockyFlats

Ruttaan
Je moet je oude schoenen ook niet weggooien voor je nieuwe schoenen hebt, zonder de USA/Navo hebben we niks.
@marzman , daarin heb je wat de NAVO betreft wel gelijk, maar je kunt je afvragen of het een probleem zou zijn als we ons allemaal uit die club zouden terugtrekken. Ik vermoed van niet, en denk dat we prima een onafhankelijke EU verdedigingsmacht zouden kunnen optuigen binnen pakweg 10 jaren. Zonder te worden lastig gevallen overigens.

"Zonder de USA" zouden we 99% van de conflicten niet meer hebben waarin we werden meegezogen, en geen terrorist meer hebben in eigen huis. Dergelijke schoenen kan ik missen als kiespijn...
 
Bovenaan