• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

silvercrest solar powerbank

Robert

Diehard Prepper
Powerbankje op zonlicht van de lidl. Werkt perfect. Komt met laadsnoertje (zonder adapter) en beugel waarmee je hem in de auto kunt hangen. Lijkt me geen ideale situatie want hogere temperaturen dan 45 celcius kan ie niet hebben. (of je moet airco in je waggie hebben.) Je kunt hem ook zonder beugel met vier zuignappen ergens anders aan vastplakken maar ook dat is niet heel gunstig. De zon moet er in een behoorlijk rechte hoek op schijnen zodat ie gaat laden. Dus het handigst is om hem schuin ergens tegen aan te zetten.
Verder een prima ding voor dertien euro. Komt met een duidelijke Nederlandse handleiding. Ik zeg: kopen JONGUH.
O ja, en je kunt hem ook als gewone powerbank laden (met een adaptertje dat je als het goed is nog wel ergens hebt liggen.) Verder is het zo dat hij een apparaatje dat minder dan 80 milliampere gebruikt niet ziet maar dat is bijna nooit het geval. Laden met een ladertje van minimaal 2.1 ampere.
 

Robert

Diehard Prepper
Vooralsnog werkt het prima. Ik heb mijn telefoon met een (reeds in de fabriek geladen) lading gevuld en daarna gekeken of dat hij ging bijladen. En dat deed hij prima. Maar de zon is weggegaan en morgen weet ik waarschijnlijk wel te zeggen of dat goed is gegaan. (mits de zon een beetje wil schijnen natuurlijk.)
 

AWOL

Prepper goeroe
Powerbankje op zonlicht van de lidl. Werkt perfect. Komt met laadsnoertje (zonder adapter) en beugel waarmee je hem in de auto kunt hangen. Lijkt me geen ideale situatie want hogere temperaturen dan 45 celcius kan ie niet hebben. (of je moet airco in je waggie hebben.) Je kunt hem ook zonder beugel met vier zuignappen ergens anders aan vastplakken maar ook dat is niet heel gunstig. De zon moet er in een behoorlijk rechte hoek op schijnen zodat ie gaat laden. Dus het handigst is om hem schuin ergens tegen aan te zetten.
Verder een prima ding voor dertien euro. Komt met een duidelijke Nederlandse handleiding. Ik zeg: kopen JONGUH.
O ja, en je kunt hem ook als gewone powerbank laden (met een adaptertje dat je als het goed is nog wel ergens hebt liggen.) Verder is het zo dat hij een apparaatje dat minder dan 80 milliampere gebruikt niet ziet maar dat is bijna nooit het geval. Laden met een ladertje van minimaal 2.1 ampere.

Mocht het je interesseren dan kun je op onderstaande link over mijn ervaringen met de voorganger van jouw solar lader lezen:
http://preppers.nl/forum/threads/97...lvercrest-solar-oplader?highlight=silvercrest
 

A.N.

Senior Prepper
@johan2
Ik heb hem ook opgehaald. Een vriend die langskwam was gelijk heel negatief en zei dat het voor geen meter zou werken. De review van de voorganger net ook gelezen en vind het niet veelbelovend.
Ben dus wel erg benieuwd naar jouw bevindingen, en dan voornamelijk over het opladen in de zon, hou je ons op de hoogte?
Ik twijfel nog enigzins om de verpakking dicht te laten en terug te brengen, zeker als jouw bevindingen van het opladen in de zon niet positief zijn.
 

Robert

Diehard Prepper
Ik heb hem ook opgehaald. Een vriend die langskwam was gelijk heel negatief en zei dat het voor geen meter zou werken. De review van de voorganger net ook gelezen en vind het niet veelbelovend.
Ben dus wel erg benieuwd naar jouw bevindingen, en dan voornamelijk over het opladen in de zon, hou je ons op de hoogte?
Ik twijfel nog enigzins om de verpakking dicht te laten en terug te brengen, zeker als jouw bevindingen van het opladen in de zon niet positief zijn.

Zal ik zeker doen. Hij ligt nu in de zon te laden en vanaaf weet ik meer; tot strax.
 

AWOL

Prepper goeroe
Zal ik zeker doen. Hij ligt nu in de zon te laden en vanaaf weet ik meer; tot strax.
Wellicht is dit een eigen topic waard? Je mag er van uit gaan dat deze lader de komende jaren nog wel vaker langs zal komen en men er vragen over heeft. Een mod kan daar eventueel bij helpen (reacties verplaatsen)
 

Robert

Diehard Prepper
Als een mod het in een andere rubriek wil zetten, prima, goed idee.
@ A N> er is vandaag niet genoeg zonlicht geweest dus ik moet je het antwoord nog even verschuldigd blijven.
 

AWOL

Prepper goeroe
Als een mod het in een andere rubriek wil zetten, prima, goed idee.
@ A N> er is vandaag niet genoeg zonlicht geweest dus ik moet je het antwoord nog even verschuldigd blijven.

Moet je wel even eerst een eigen topic aanmaken ;) Onder 'reviews' bijvoorbeeld.
 

Robert

Diehard Prepper
Silvercrest powerbank 5000 mah gekocht bij lidl voor 13 euro. Het vervolg gaat nog komen want er moet eerst nog wat zon komen om hem goed te beoordelen. Op verzoek van AWOL dit topic aangemaakt wat natuurlijk handiger is dan bij "wat hebben we gekocht vandaag" het draadje te vervuilen. Dus als een mod eventueel de vervolgpostjes hier naar toe kan zetten, alvast bedankt.
 

Erny

Last (wo)man standing
Wat linkjes naar, of foto's van, de door jou bedoelde powerbank zou mij wel welkom zijn @johan2 , heb nu geen idee over welke je het hebt... :confused:
 

AWOL

Prepper goeroe

A.N.

Senior Prepper
Hoe staat het inmiddels, werkt de zon (bij jou wel) mee en is de powerbank weer helemaal opgeladen, en vanaf hoeveel procent begon je met laden?
 

Robert

Diehard Prepper
Hoe staat het inmiddels, werkt de zon (bij jou wel) mee en is de powerbank weer helemaal opgeladen, en vanaf hoeveel procent begon je met laden?
Jullie zullen nog even moeten wachten; de zon doet bijna niks momenteel hier in eindhoven. Wel heb ik hem al een keer opgeladen om te kijken of het lukte met een samsung ladertje van 2 ampere. Dat ging goed. Wordt vervolgd.
 
  • Leuk
Waarderingen: A.N.

Ray

SHTF Expert
Jullie zullen nog even moeten wachten; de zon doet bijna niks momenteel hier in eindhoven. Wel heb ik hem al een keer opgeladen om te kijken of het lukte met een samsung ladertje van 2 ampere. Dat ging goed. Wordt vervolgd.

Ik hoop dat er uiteindelijk een compleet verhaal komt, want dit solar powerbankje is heel voordelig en er liggen er vast nog een container vol te wachten bij de Lidl. :) (vervangen we de openingspost daarmee en kan daarna verder iedereen 'The making of' lezen)

Een nadeel blijft wel dat dit soort zonnecellen gewoon volle zon nodig hebben, alleen daglicht is niet genoeg. Die paneeltjes zijn veel duurder, maar op een dag als vandaag krijg ik nog vier lege AA's bijna volledig opgeladen (10Wh = ongeveer de lading in je smartphone of 1 x 18650 batterij)
 

Robert

Diehard Prepper
Klopt helemaal Ray, er moet volle bak zon zijn om hem te laten laden. En die is er nu niet... Het complete verhaal komt nog....
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Robert

Diehard Prepper
Nou, alsnog een stuk aanvulling op het bovenstaande. Door gebrek aan zon is het me niet eerder gelukt om iets zinnigs toe te voegen maar ik ben achter nog 2 dingen gekomen.
1. Het is weldegelijk een 5000 mah batterij die er in zit want ik had na het laden via de adapter 2 maal mijn telefoon kunnen opladen.
2. Het opladen met zonlicht duurt veel langer dan verwacht. Vandaag heeft hij de hele dag in de zon gelegen en is 2 van de vier strepen vol. Ik weet niet of hij bijna op drie strepen of net op twee strepen staat. Ik weet niet of het aan de lagere zonintensiteit van de maand april duurt.
Samenvattend: leuk dingetje. Werkt zoals het moet en als gewone powerbank prima te gebruiken. Ga je echter het solar gedeelte gebruiken, zou ik er bij een shtf niet op rekenen want hij doet er te lang over om te laden. (of je moet zo'n usb led lampje van 1 watt willen laten branden lol)
 

AWOL

Prepper goeroe
@johan2 kijk tijdens een shtf zou ik niet de hele dag mijn telefoon hebben aanstaan en ook zeker niet filmpjes kijken op dat ding of zo. Dan verbruik je dus relatief weinig stroom met je telefoon, in zo'n situatie zal de lader, mits voldoende zonlicht, wel degelijk in staat zijn de lading van je telefoon bij te houden. Sowieso heb ik voor SHTF een eenvoudige oude GSM liggen als het gaat om bellen en bereikbaar zijn, die dingen verbruiken veel minder stroom en dan is de lader nog bruikbaarder. 's Winters kan het wel een probleem worden.
 

A.N.

Senior Prepper
@johan2
Dus je had eindelijk een lekker zonnetje :)
Als powerbank is die dus wel te gebruiken, mooi opgeladen de kast in, dan kom je in ieder geval een paar dagen vooruit zonder bij te laden met de zon.
Wel jammer dat die in de zon wat langzaam oplaadt, maar 2 streepjes van de 4 staat voor jou gelijk aan 1 keer je telefoon opladen, dus wat dat betreft..
 
Bovenaan