• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Vermiste vrouw overleeft zes maanden door gras en mos te eten

V

Verwijderd lid 1511

Gast
Zou ook in een nieuwsforum kunnen maar ik zou graag wat meningen horen over het overleven op gras en mos.
Want ik vraag me echt af of je het zo lang op gras en mos kunt uithouden zoals in het artikel genoemd is.


Artikel op
https://www.telegraaf.nl/nieuws/185...verleeft-zes-maanden-door-gras-en-mos-te-eten

Vermiste vrouw overleeft zes maanden door gras en mos te eten
UTAH COUNTY - De politie in Utah County heeft dankzij een gecrashte drone een vrouw teruggevonden die sinds zes maanden werd vermist.
De 47-jarige vrouw, van wie de identiteit niet bekend werd gemaakt, bleek in een tentje in een ruig berggebied te hebben verbleven. Zij hield zichzelf in leven door gras en mos te eten en dronk uit een dichtbij stromende rivier.
.................
Volgens de lokale politie is er fysiek weinig mis met de vrouw. „Ze is vermagerd, maar niet hulpbehoevend.” Ze is vindingrijk genoeg geweest om het zes maanden te kunnen uitzingen. De vrouw is wel naar een lokaal ziekenhuis gebracht om te onderzoeken in hoeverre zij psychische problemen heeft. Mocht zij besluiten terug te keren naar de canyon waar zij verbleef, dan zal haar geen strobreed in de weg worden gelegd „Zij heeft geen enkele wet overtreden.”
 

Ray

SHTF Expert
Het probleem is dat mensen grassen en mossen bijzonder slecht kunnen verteren, dit in tegenstelling tot herbivoren. Al zou een mens 100% de voedingswaarde uit gras kunnen halen, dan moet je er alsnog vele kilo's (> 10kg) per dag van opeten. Ter vergelijking, een beetje flink paard graast 4,5 kilo per uur en heeft heel wat uurtjes nodig om voldoende binnen te krijgen.

Ik denk dat gekozen is voor de 'gras en mos' omschrijving voor de clicks.
 
F

forumlid 1447

Gast
Rendiermos is eetbaar, en bepaalde grassen/rietstengels hebben zachte delen,
die je kunt fijnbijten, dus als aanvulling of smaakverbeteraar zijn er mogelijkheden,
Maar gewoon gras is voor de mens niet verteerbaar.
Vee en paarden kunnen er zelfs al koliek door krijgen,
de mens gaat er zeker niet beter van worden.
Daar staat tegenover dat de meeste mensen , die uit de stad komen,
amper het verschil zien tussen spruitgroente en gras.
Terwijl we met de juiste technieken massa's aan zaden in het voorjaar en zomer kunt kweken,
die bij wat warmte en water vanzelf ontspruiten.
Ook in de winter.
Licht is zelfs niet altijd nodig.
Onze @RockyFlats gaat over enige tijd nog een topic openen over eetmogelijkheden tijdens een SHTF situatie,
en dit zal ik dan zeker aanhalen.( No Pressure :) )
 

LoneDrone

Senior Prepper
Ik denk dat het een vertaal dingtje is en, wat Ray ook al zegt, een stukje sensatie (maar dat zou de Telegraaf toch noooooit doen :fluit:).

In principe kunnen mensen gras gewoon niet (voldoende) verteren om van te leven.. Een koe herkauwt al het gras om de boel echt goed te vermalen en heeft dan nog een systeem met 4 magen die een soort bio-centrale vormen met een hele biotoop aan bacterien om de boel te kunnen verteren. En dan halen ze nog niet eens echt alles uit gras wat erin zit.
Nu zijn er natuurlijk bergen soorten gras en zijn er vast wel soorten die wat beter geschikt zijn voor mensen, maar puur van gras & mos leven zie ik niet gebeuren.

De voedingsstoffen uit gras zijn wel "bereikbaar" te maken voor mensen en dieren: https://www.rtlnieuws.nl/economie/b...gras-kan-dienen-als-voedsel-voor-dier-en-mens
 
Bovenaan