• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat is dit? Regenwaterafvoer op composthoop?

Nomad

Diehard Prepper
Excuus voor dit misschien vreemde draadje. Maar ik heb iets geks gezien.
Onlangs ben ik bij een te koop staand huis geweest en heb daar zonder de makelaar of bewoner een kijkje genomen. In de riante tuin, wat ooit een moestuin is geweest ligt een bak van pak hem beet 100x100cm en 20cm hoog. Ik kon niet zien hoe diep de bak was.
De bak is gevuld met gras en de regenwaterafvoer van de schuur komt hier in uit.
Het resultaat is een kletsnatte partij gras.

Heeft iemand enig idee wat dit is? Kan dit gebruikt zijn om iets in te laten groeien? Of is het een manier van composteren? Misschien iets om water te filteren?
Ik heb geen idee.

Brutaal als ik was heb ik er een foto van gemaakt. Maar die kan ik met goed fatsoen niet posten omdat ik geen toestemming had om foto's te maken.

Hebben jullie enig idee?
 

AWOL

Prepper goeroe
Misschien om te voorkomen dat de aarde door het water wegslaat en zich met tijd een gat vormt?
 

Ray

SHTF Expert
Compost zal het niet zijn, wordt veel te nat als de regenpijp erop uit komt. Ook lastig uitspitten vanuit een gat.

Goede kans idd dat daar geen aansluiting zit op het riool en het een bak is waar wat grind en zand in zit zodat het water snel de grond in kan zakken.
 
Bovenaan