• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Weet iemand wat dit is?

joepmeloen

Prepper goeroe
Weet iemand wat dit is?

Het lijken op tuin bonen maar begrijp niet waarom ze naast ie trompet bloemen groeien...
Heb ze nog nooit eerder gezien in mn tuintje.
 

Bijlagen

  • 20180818_184136.jpg
    20180818_184136.jpg
    40.5 KB · Weergaven: 77

Ray

SHTF Expert
Als ze aan dezelfde plant vastzitten zijn het gewoon de zaadpeulen van die plant. Wellicht dat het door de tropische omstandigheden van de laatste tijd komt dat ze dit jaar wel vormen.
 

Flos

SHTF Expert
Ik zou ze maar niet stoven met een uitje . En eten met worst en aardappelen. Lijkt mij exotisch en niet eetbaar.
 

Omnivoor

Prepper
Inderdaad trompetbloem, je ziet ze wel in frankrijk in de wat zuidelijkere gebieden. Ik heb hem al zeker 15 jaar in de tuin, maar nog nooit zulke grote peulen gezien als dit jaar. Zal wel met het warme weer te maken hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

joepmeloen

Prepper goeroe
Inderdaad trompetbloem, je ziet ze wel in frankrijk in de wat zuidelijkere gebieden. Ik heb hem al zeker 15 jaar in de tuin, maar nog nooit zulke grote peulen gezien als dit jaar. Zal wel met het warme weer te maken hebben.

Oh mooi dus jij heb ook zulke bonen er aan hangen XD.

Ik heb nog wat anders ontdekt. Een bramen snoer.. ik noem het een snoer van ongeveer 4 meter lang, die heeft nu aan beide kanten wortels. Ook nog nooit zoiets eerder meegemaakt... met de klimaat verandering zullen nog wel veel vreemderen zaken waarneem worden in mn tuintje
 

Omnivoor

Prepper
Ik heb nog wat anders ontdekt. Een bramen snoer.. ik noem het een snoer van ongeveer 4 meter lang, die heeft nu aan beide kanten wortels. Ook nog nooit zoiets eerder meegemaakt... met de klimaat verandering zullen nog w
Dit is een normaal verschijnsel, het heet vermeerderen dmv afleggen! Leg een tak een stukje onder de grond en er groeien wortels aan. Je kan de tak dan doorknippen en je hebt twee planten. Dit schijnt ook goed te werken bij de trompetbloem, om weer on topic te komen
 

Flos

SHTF Expert
Ik denk dat de plant nu 1.5m hoog staat en het zelfde heeft als doorsnede. Er stonden er dit jaar 2 maar mijn moeder heeft er al een vermoord .
Die andere mocht blijven staan voor schaduw voor de kippen.

Ik ga ze morgen om hakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
Bovenaan