CrossbowClan
Diehard Prepper
Even een vraagje voor alle experts hier... werken die slijpsystemen ook voor mijn kukri-vorm mes?
Ik ben bang van niet , of zie ik dat verkeerd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Even een vraagje voor alle experts hier... werken die slijpsystemen ook voor mijn kukri-vorm mes?
Ja, het is de Bushcrafter Kukri 7 van Tops. Ik dacht al dat die holling het probleem ging zijn. Dankje :thumbsup:is dat die tops bushcraft kukri? gaat wel maar in de holle vorm ga je wel iets meer coating kwijtzijn
.
Ja, het is de Bushcrafter Kukri 7 van Tops. Ik dacht al dat die holling het probleem ging zijn. Dankje :thumbsup:
Voorlopig hoeft ie nog niet geslepen te worden, want ik heb hem nog niet zo lang. Maar het is het scherpste mes dat ik ooit gehad heb, echt bizar scherp .
Hoe slijp ik hem het beste met een Fallkniven slijpsteen?
Ik heb meerdere van dat soort dingen en ze maken je mes inderdaad snel en makkelijk weer scherp.Ik ben aardslui wat betreft messen en bijlen slijpen. Ik heb allerlei mooie stenen om een superscherp randje te maken, maar ik breng het niet op.
Daar heeft Fiskars iets op gevonden.... Als je geen dingen met je mes of bijl doet waar ze niet voor zijn gemaakt houdt dit dingetje ze scherp zat.
D.w.z. scherp zat voor mij dan....
Bekijk bijlage 12972
antiek is vaak gekoppeld aan verlies van eigenschappen... dus een risico om met een bandschuurmachine erop los te laten.
dus manueel zal het best een aardige karwei zijn, met heel fijn waterbestendig schuurpapier, heel fijne olie en een muismatje. dan is het de vraag of je niet beter af bent met een nieuw steriel setje waar je de mesje kan vervangen...
Idd niet op een bandschuur slijper
We hebben genoeg nieuwe hedendaagse Scalpels , maar die oudjes hebben gewoon iets wat dat nieuwe niet heeft
Een verhaal , een verleden en weer een nieuw begin .
Ik wou dit setje slechts opfrissen en toonbaar maken . Na dat opfrissen brengt zo'n zeer oud chirurgisch spul best wel wat op .
Veel verzamelaars van dat mooie gereedschap .
Verzamelaars hebben liever niet dat je het gaat poetsen en mooi maken.
Wel moet je ze los van elkaar bewaren, want verschillende soort rvs kan op elkaar gaan inwerken als er vocht bij komt. De derde scalpel van links lijkt wel dergelijke sporen te bevatten.
Hoe kan ik Antieke Chirurgische Scalpels weer Scalpel scherp krijgen ?
Graag graag een Tip van Slijpmeester @Carismo
Bekijk bijlage 14644