• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Nieuwe slaperij, nieuwe douche, nieuwe w.c....

Roel

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Vakman aan het werk geweest....:)
De loodgieter was erg verguld met het idee om alles in het zicht aan te leggen.
Dat schijnt bijna niet meer voor te komen, tegenwoordig wordt alles in de muur gefreesd...
DSCF3113.JPG
DSCF3114.JPG
 

PBear

Mankinds only hope
Handig voor onderhoud en reparatie als de leidingen in het zicht liggen! Zo heb ik het in mijn Poolse woonschuur/BOL ook gedaan. Alleen wat minder netjes dan jouw vakman...:thumbsup:
 

Roel

Mankinds only hope
Dat was precies de bedoeling @petroman, dat, of een kwastje verf wit ral 9001, zelfde kleur als de tegeltjes...
We zijn er nog niet helemaal uit. Blanke lak heeft voorlopig de voorkeur....;)
 

petroman

SHTF Expert
Blanke lak van de action en dan die witte plastic afvoer vervangen door een messing variant ....
Messing gebruiken in het zicht en dan wit schilderen is net zo iets als inmetselen. Het is in zicht en mooi of helemaal uit het zicht.:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel

Roel

Mankinds only hope
@petroman.... weet ie wel wat dat kost!?
Ik ken trouwens geen messing variant van de witte afvoerpijp....
De koperen leidingen zijn zoals gemeld... van koper....;)
 

Erny

Last (wo)man standing
Prachtig, alles wat scheef liep is weer recht. :thumbsup:
Vloer is ook echt mooi geworden.
 

Ray

SHTF Expert
Ik heb laatst zo'n moderne badkamer gezien, die de woningbouw in sommige woningen plaatst als vervanging na een halve eeuw. Allemaal flut materiaal, glazen wandjes met chromen knoppen waar nu de groene spikkels al doorkomen, naast een bult plakstrips om het netjes te doen lijken. Die dingen zien er over tien jaar al niet meer uit, de douche van @Roel kan wel gewoon een halve eeuw mee.
 
F

frans81

Gast
Als je helemaal klaar bent met deze klus kunnen we dan eindelijk weer eens rond de tafel gaan zitten ivm de door jou voorgestelde WONINGRUIL .

:fluit::fluit::fluit::p
 

Roel

Mankinds only hope
@petroman, ja dat is bakeliet, en gezien mijn achtergrond als elektromonteur....:)
150 cm was indertijd de norm.... Ik ben trouwens het hele huis langzaam maar zeker met dat oude spul uit te rusten.
Waarom? Geen idee, gewoon leuk, past bij het geheel....;)
 

petroman

SHTF Expert
@Roel, dat klopt. Kan je het nog wel makkelijke en prijstechnisch "leuk" kopen ?
150cm dat is toch de speciale hoogte zodat je niet hoeft te bukken ? ;-)
 

Roel

Mankinds only hope
Boven op de zolder zat nog een combi die aan de onderkant stuk was.
Het werd tijd dus om die "even" te vervangen....
Ik ben in dit huis al vele vreemde zaken tegen gekomen, maar als ik er geen plaatjes van had gemaakt zou niemand dit geloven...:)
En toen ik de schakelaar open had ging ik even verder zoeken....o_O
DSCF3235.JPG
DSCF3236.JPG
DSCF3239.JPG
 
Bovenaan