• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Guinness chocolade taart

zonnebrood

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Dit is echt mijn favoriete taart, welke ik ook wel eens de diabetes taart noem vanwege de hoeveelheid suiker wat er in gaat. Deze taart is heel erg lekker met stoofpeertjes en een bolletje vanille ijs.

Wat heb je nodig:

Soeppan
Drie losse bakjes
Mixer
Lepel

  • Halve liter Guinness bier
  • 500gram roomboter
  • 150gram cacao
  • 800 gram suiker
  • 300ml zure room
  • 4 ei groot
  • 2 theelepels vanille extract
  • 450gram bloem
  • 5 thee lepels koolzure soda
Verwarm de oven op 180graden

Zet de drie bakjes naast elkaar en mix de volgende ingrediënten samen:
Suiker met cacaopoeder
Room met de eieren en vanille
Bloem met de soda.

Vet een bakvorm of diep bakblik in en bekleed deze met bakepapir.

Zet nu de pan met daar in het bier en de in kleine stukjes gesneden boter op laag warmte. Wanneer de boter is gesmolten kan je de suiker cacao mix in de pan doen. Roer het goed door elkaar totdat het mooi egaal is.

Kijk of het niet te warm is want nu gaat de room/ei/vanille mix er in. Wanneer het te warm is krijg je een Guinness roerei en dat wil je niet. Ook dit mix je goed tot een mooie gladde soep

De pak je de bloem met soda er bij en doe dit al roerend beetje bij beetje in de pan. Pak nu de mixer om het ff goed te kunnen mengen want het is een zwaar beslag

Wanneer je dit hebt gedaan kieper je het beslag in de vorm wanneer deze de oven in kan.

In het bakblik is het in 45min klaar, in de bakvorm na ongeveer 80. Ff checken met een saté prikker, is deze droog na het prikken dan istie gaar.

Bon ape tiet

IMG_20200122_105111.jpg IMG_20200122_112449.jpg IMG_20200122_114042.jpg IMG_20200122_125522.jpg

Mijn oven loopt op zn eindje en heeft soms de neiging in eens heel erg warm te worden en alles te cremeren, vandaar de scheuren.
 
Bovenaan