Moestuin bakken deel 2

Discussie in 'Tuinieren' gestart door Flos, 21 februari 2019.

1. Flos

Flos Mankinds only hope

Omdat mijn tekst niet meer bij @Rataplan zijn topic kan wegen te oud start ik maar een nieuwe.
    Wat het materiaal betreft voor moestuin bakken betreft gooi ik het over een ander boeg.
    Mijn oude bakken de een al wat ouder dan de andere beginnen sterk tekens te geven van ontbinding.
    Ze waren gemaakt uit een soort stijger planken maar ook die rotten.
    Ik heb mij vandaag 42 holle betonblokken gekocht. Van 39x19x14 . Daar mee ga ik mij een bak stapelen. Ik ben niet van plan om ze te metselen eerder te lijmen.
    Mijn bak wordt ongeveer 6mx1m en 38cm diep.
    Er zal een pak aarde in gaan die haal ik uit mijn oude bakken. Die daarna gesloopt worden.
    20190221_162232.jpg

Laatst bewerkt: 21 februari 2019
    Harry Nack, Tanfana, Erny en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Tanfana

Tanfana Prepper goeroe Moderator

De schutting lijkt van hout. Ben je niet bang dat de schutting snel weg rot als er zand tegen aan ligt?

PBear, zonnebrood en martin vinden dit leuk.
  3. martin

martin Diehard Prepper

Ik dacht precies hetzelfde maar vermoedelijk is het geen hout.
    Ik denk dat het beton is met een "houtlook"
    Indien het wel hout is dan is het uiteraard heel verstandig om een dik kunststof folie aan te brengen.

4. Flos

Flos Mankinds only hope

Ik heb een reputatie alles in beton te maken. Dus ook mijn schutting is van beton. Nou ja aan deze zijde dan.
    Ze was oorspronkelijk mooi gelijkmatig van kleur. Nu slaat ze zwart en ook donker groen uit. Omdat mvr. Flos het vertikt ze eens af te schrobben en omdat ik het wel mooi vind zo.:fluit:

Jannes, PBear, zonnebrood en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. zonnebrood

zonnebrood Prepper goeroe Moderator

Mevrouw flos een hoge druk reiniger geven

Sieb vindt dit leuk.
  6. Flos

Flos Mankinds only hope

Ik heb er twee. Want zoals je weet een is geen.

Jannes, zonnebrood en Tanfana vinden dit leuk.
  7. imker

imker Elementary prepper

@Flos Mooi project, heerlijk onderhoudsvrij en zelfs gemakkelijk om in het voorjaar te gebruiken als koude bak.

Groeten, imker.

8. Flos

Flos Mankinds only hope

Ondertussen wat verder gewerkt aan de moestuin bak.
    Ik heb de onderste rij stenen verankerd zodat ze niet kunnen schuiven door de druk van de aarde.
    De tweede laag stenen heb ik aan de onderste gelijmd.
    Ik heb ook al een eerste laag aarde in de bak gedaan .
    Nu komt een laag stalmest. In mijn geval is dat mest uit mijn konijnen hokken. Maar ook een deel uit het kippe hok en de duiventil.
    20190226_150842.jpg

Harry Nack, ReadyMom, Lai en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Flos

Flos Mankinds only hope

Vandaag prei gepland. Komkommer augurk courgettes en pompoen. Ook 6 rode kropsla deze heb ik gekregen van een buurman.

zanzarra en Harry Nack vinden dit leuk.