• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Prepper ruilhandel afhankelijk van beroep

Battletanker

Senior Prepper
Hallo.

Ik ben nieuw op dit of ieder forum maar heb gelijk n vraag over voorraden.
Ik ben al enige tijd Prepper dit door mijn defensie verleden.
Ik ben tegenwoordig monteur en zoals iedere goeie Prepper neem je al het bruikbare mee.
In mijn beroep heb ik dus enorm veel voorraden maar van hetzelfde.
Ik heb bv:

Isolatietape.
Cobalt hss boren.
Potloden.
Batterijen.
Remmenreiniger.
gereedschap.
Dreft.
Enz enz.
Wat ik hier nu nadelig aan vind is dat bv mijn batterijen minder krachtig worden en ik heb er super veel.
Nu weet ik zeker dat preppers uit veel verschillende beroepen komen en hetzelfde probleem hebben maar dan met andere artikelen.
Zou er geen rubriek of iets dergelijks kunnen komen dat we onze spullen met elkaar kunnen ruilen waardoor we ons pakket uitbreiden.
Als ik bv 50 batterijen kan ruilen tegen n berg groentenzaden van een groenteteler zou ieder er blij van worden.
Misschien is het een lam idee of bestaat de rubriek al maar ik wou t gewoon ff kwijt(-;
Groeten een mede Prepper
Battletanker
 

Ray

SHTF Expert
Hallo.

Ik ben nieuw op dit of ieder forum maar heb gelijk n vraag over voorraden.
Ik ben al enige tijd Prepper dit door mijn defensie verleden.
Ik ben tegenwoordig monteur en zoals iedere goeie Prepper neem je al het bruikbare mee.
In mijn beroep heb ik dus enorm veel voorraden maar van hetzelfde.
Ik heb bv:

Isolatietape.
Cobalt hss boren.
Potloden.
Batterijen.
Remmenreiniger.
gereedschap.
Dreft.
Enz enz.
Wat ik hier nu nadelig aan vind is dat bv mijn batterijen minder krachtig worden en ik heb er super veel.
Nu weet ik zeker dat preppers uit veel verschillende beroepen komen en hetzelfde probleem hebben maar dan met andere artikelen.
Zou er geen rubriek of iets dergelijks kunnen komen dat we onze spullen met elkaar kunnen ruilen waardoor we ons pakket uitbreiden.
Als ik bv 50 batterijen kan ruilen tegen n berg groentenzaden van een groenteteler zou ieder er blij van worden.
Misschien is het een lam idee of bestaat de rubriek al maar ik wou t gewoon ff kwijt(-;
Groeten een mede Prepper
Battletanker

Is je baas ook zo blij met je voorraden?
 

Battletanker

Senior Prepper
Hoi :)

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zie marktplaats meer als n plek voor ruilen van een iPhone tegen een Samsung.
Ik kan wel batterijen aanbieden bv maar ik doe dat liever aan andere preppers je moet elkaars uitrusting verrijken.
Wat betreft de reactie op diefstal had ik al verwacht ....
Als ik een 460v kabel moet repareren zit er n kit bij met 8x kabelverbinder een rol isolatietape en teertape ideaal voor vele toepassingen deze worden ongebruikt weggegooid ik doe er 8 per dag ....
Ik moet standaard een 9v batterij vervangen ondanks dat diegene die er in zit nog hagelnieuw is.
Toen ik de CLS opleiding deed in defensie (combat life saver) werd aan het einde van de opleiding de volledige inhoud van onze CLS tas weggegooid ...waarom ze mochten het niet terugnemen dus ik had 4 vuilniszakken.
Dus diefstal komop wees niet zo kortzichtig iedereen heeft wel iets op z'n werk wat weg moet of over is preppers kopen niet alleen op dure sites maar harvesten in hun nabije omgeving en zien voor vele producten vele toepassingen.
Fijne avond :D ...Battletanker
 

Ray

SHTF Expert
@Battletanker, met marktplaats is ook het subforum hier waarin preppers voor andere preppers spullen te koop en/of te ruil aanbieden. https://www.preppers-shelter.nl/forum/forums/marktplaats.15/
Wordt dus niet de bekende marktplaats.nl mee bedoeld. ;)

Zonde idd altijd die spullen die vervangen/afgeschaft worden maar nog prima bruikbaar zijn. Begrijp het maar al te goed hoor, ben al tien jaar uit de IT en idd vorig jaar voor het eerst een pak A4'tjes voor de printer gekocht. :lol:

Zo ook verdiende ik vroeger als kind op de rommelmarkt al honderden guldens met de verkoop van tl-buizen en starters die 'op tijd' vervangen werden bij de een fabriek hier waar m'n vader werkte. Die buizen werden aan medewerkers verkocht voor een kwartje per stuk op de zogenaamde 'Hobbyclub' aldaar. Vele boeren wisten mij te vinden en vroeger om 100 tegelijk, ik verkocht ze voor een gulden per stuk. Dat hield uiteraard een keertje op omdat de installateurs van die buizen aan de fabriek melden dat hun inkomsten bij lokale boeren toch wat inkakte. :lol:

Tja, daarom gaan helaas tegenwoordig paprika's, komkommers en tomaten in met sloten vergrendelde containers hier bij de kassen. Juist nu ik het wecken heb geleerd. :(
Doodzonde maar ja, zo werkt economie kennelijk, kun je een hele discussie over opzetten, waar de grens licht. Omdat jouw lijstje ook zaken als gereedschap bevat, was ik idd snel met mijn opmerking. :)
 

Hurbie

Prepper
Ik denk dat je "marktplaats" verward met de website marktplaats, hier op het forum is ook een marktplaats waar preppers onderling zaken kunnen verkopen/ruilen
 

chris1990

Prepper
Waar vind ik dat hier op het forum dan? De eerder genoemde link werkt niet bij mij


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Battletanker

Senior Prepper
Hoi.

Aahh op,die manier de marktplaats ok ik vind marktplaats.nl om te ruilen niks hihi.
Maar wat jij had Ray met kopieerpapier heb ik nu nog met boterhamzakjes,aluminiumfolie( verkeerde levering defensie 750 mrt ) ik had 2 jaar na defensie nog kanis & gunnik koffie soms leverde ze 24 pakken in het veld tijdens oefening dan zei ik wat moet ik ermee we hebben geen stroom of koffiezetapparaat....jouw probleem zeiden ze dan dus hup in de bak van de tank (-;
Nu recycle ik n hoop messing , koper , en zilver ( van contactpunten) dus ieder beroep heeft z'n voordelen.
Fijne avond iedereen.
 

chris1990

Prepper
Zodra ik "eindelijk" op het handels gedeelte mag, heb ik wel het een en ander te ruil, qua boutjes moertjes en andere ijzerwaren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Battletanker

Senior Prepper
Hoi Chris.

Kijk precies dat bedoel ik ik heb zelf ook zelftappers en bouten en moeren maar mis nog n hele hoop.
Ik heb bv weer cobalt boren ideaal voor staal .... Dat komt wel goed op de interne ruilrubriek hihi.
de eerste vruchten werpen zich af :hug:
 

chris1990

Prepper
Ik denk het ook wel, als er nog meer gegadigden zijn zou helemaal mooi zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
F

frans81

Gast
Is je baas ook zo blij met je voorraden?

:lol::lol::eek::oops:
Inderdaad niet zo slim om te vermelden .
Bij Defensie verdwijnt al genoeg in de voorraadkast van het personeel .
En dit zonder het juiste papiertje :(
 
F

frans81

Gast
Allemaal al betaald


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja er zijn er gelukkig die ook betalen .
Maar heel veel die het ook niet doen .

Succes met jou ruilen idee .
Is eigenlijk een mooie optie .
Ik doe het heel vaak .
Heb er nog maar een paar keer een natte theedoek aan ovrr gehouden :lol::(
 
F

frans81

Gast
Hoi :)

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zie marktplaats meer als n plek voor ruilen van een iPhone tegen een Samsung.
Ik kan wel batterijen aanbieden bv maar ik doe dat liever aan andere preppers je moet elkaars uitrusting verrijken.
Wat betreft de reactie op diefstal had ik al verwacht ....
Als ik een 460v kabel moet repareren zit er n kit bij met 8x kabelverbinder een rol isolatietape en teertape ideaal voor vele toepassingen deze worden ongebruikt weggegooid ik doe er 8 per dag ....
Ik moet standaard een 9v batterij vervangen ondanks dat diegene die er in zit nog hagelnieuw is.
Toen ik de CLS opleiding deed in defensie (combat life saver) werd aan het einde van de opleiding de volledige inhoud van onze CLS tas weggegooid ...waarom ze mochten het niet terugnemen dus ik had 4 vuilniszakken.
Dus diefstal komop wees niet zo kortzichtig iedereen heeft wel iets op z'n werk wat weg moet of over is preppers kopen niet alleen op dure sites maar harvesten in hun nabije omgeving en zien voor vele producten vele toepassingen.
Fijne avond :D ...Battletanker
.

Helaas is ook dat waar .
Verkwisting op het hoogste niveau .
Ik snap het soms ook niet .
Neem je iets mee en krijg je een steekproef dan ben je de dupe .
Maar massaal de prullebak in dat is :confused::confused:
 

Battletanker

Senior Prepper
Bizar he.

Toen ik op de Shell raffinaderij werkte als beveiliging toen had ik echt van die irritante strever collega's
Die visiteerde omdat ze t tof vonden en dan had n man 2 paar handschoenen in z'n tas lekker belangrijk maar m'n collega maakte er melding van omdat hij geen uitvoerbewijs had.
De werkgever moest m ontslaan anders zou het bedrijf z'n contract verliezen aan n andere aannemer .
Deze man had 3 dochters de handschoenen waren voor z'n tuin hij had toestemming maar mondeling en diegene ontkende omdat hij bang was z'n baan te verliezen.....
Daarvoor kon ik niet werken met zulke collega's en zo'n organisatie
 
Bovenaan