• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Review multisleutel "china"

dubbel0

Diehard Prepper
Review Multisleutel *china*

betreft:
multi sleutel met 6 functies

matriaal:
chinees PBS , waarschijnlijk een soort giet alluminium, ali zelf vermeld "stainless steel"
kunstof

maat:
72 x 72 mm
80 gram

gebruik:
paneel deuren, airco , ontluchting van radiatoren, sanitaire aparatuur, openen van kasten etc.

functie:
vierkant 5 6 7-8 mm
driehoek 9 mm
flip 3 tm 5 mm
bithouder
parker (PH2) en platbek (9/32) bit

Sinterklaas en dus ook zwarte piet komen regelmatig door het jaar voorbij het huisje van de familie dubbel 0, zo ook op een druilerige januari dag in het jaar des heren 2016.
Vrouw dubbel 0 kwam na een dag noeste arbied als eerste thuis en vond een pakketje toen ze het huis binnenstapte.
Toen de heer des huizes 's avonds binnen kwam werd het pakje opengemaakt en kwam de bij aliexpress.com bestelde multi sleutel tevoorschijn.

De eerste indruk was ietwat gemengd, het gewicht van de multi sleutel voelde wat zwaarder aan dan dat het er aanvankelijk uit zag. De gietnaden aan de zijkant, het betrof dan ook een gietstuk en geen smeedstuk, verraden een matige afwerking en pardoes lag de ketting met daaraan de adapter en het bitje, wat er trouwens verassen stevig uit zag, op de vloer.

De overzichtsfoto, foto 1 laat goed zien hoe het er uit ziet en de verklaring bij de nummertjes zijn de volgende:
1= vierkant 6 mm
2= driehoek 9 mm
3= vierkant 7-8 mm
4= flip ( of hoe je dat ook noemt) 3 tm 5 mm
5= vierkant 5 mm
6= kunststof adapter
7= bit parker en platbek resp. PH2 en 9/32

Zo, de toon was weer gezet en ik besloot het kleinood maar eens mee te nemen naar mijn werk om een vergelijking te maken met de sleutels die ik daar had liggen.
Als eerste werden een paar kasten geopend, wat mij op viel was dat de gaten waarin de sleutel zouden moeten passen niet te nauw moeten zijn (foto3). De buiten diameter van vierkant 6 mm was er een fractie te groot voor en op andere kasten paste het dus weer wel.
De originele sleutel van deze kast heb ik er even naast gelegd (foto 4).

Daarna kwamen wat heavy duty werkzaamheden zoals de buitenkraan ( foto 2) . En ik moet zeggen, dat was een fluitje van een cent, ook het indraaien van schroeven zonder voorboren in wat tropisch hardhout was redelijk te doen (foto 5) . De adapter sloot goed aan, zowel op de sleutel als bij het bitje en vervormde of beschadigde niet tijdens het indraaien.


Zoals gezegd komt deze sleutel van ali (www.aliexpress.com) voor om en nabij de 3 (zegge drie) keiharde euro's, voor mijn research ben ik deze sleutel ook tegen gekomen bij Nederlandse websites voor 17,29 euro (van 23,99 euro), let wel dat is inclusief btw ;)

Al met al de eindconclusie:

Verrassend, een aanrader, zeker voor die prijs. Stevig genoeg voor incidentele werkzaamheden, ik heb niet de indruk of het gevoel dat ik op enig materiaal breekpunt zat. Het schroevendraaier bitje is ook stevig genoeg en past goed in de kop van de grote schroef (foto 5), de adapter( ik heb het niet zo op plastic) past goed en ik kwam geen vervorming tegen tijdens het indraaien van de schroeven.
Het nadeel vond ik dat de buitendiameter van de kop ( vierkant 6) te groot is, je zal het maar niet weten en er op vertrouwen tijdens een nood situatie en zo'n kast tegen komen, dan moet je toch je breekijzer pakken :)

multisleutel 1.jpg
multisleutel 2.jpg
multisleutel 3.jpg
multisleutel 4 .jpg
multisleutel 5.jpg
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Mooie review:thumbsup:

Ik heb zelf de Knipex versie, is wel veel duurder €. 29,00
Maar volgens mij iets meer mogelijkheden en super degelijk

Specs:

Deze sleutel is voorzien van de meest gangbare sleutels voor o.a. droge blusleiding kasten, paaltjes, schakelaar brandweerlift, prullenbakken, lantaarnpalen en hekken. Maar ook kasten van technische installaties: schakelkasten, verwarming en sanitair, airco- en ventilatie-installaties, ontluchtingstechniek, elektrotechniek, gas en water.

Ook een deur waarvan de klink ontbreekt is met deze sleutel te openen. Deze sleutel is onmisbaar voor brandweer, politie en ambulance!

  • Binnenvierkant-Ø: 5, 6-7 mm, 8-9 mm, 10-11 mm.
  • Binnendriehoek-Ø: 7-8 mm, 9-10 mm, 11-12 mm.
  • Ø dubbele baard: 3-5 mm.
  • Ø halvemaansleuf: 6 mm.
  • Ø getrapt vierkant: 6-9 mm.
  • Bit met aan één kant sleuf 1,0 x 7mm en aan de andere kant kruiskop PH 2.
  • Sleutel en omkeerbit door stabiele roestvrij stalen draadkabel verbonden.
  • Hoogwaardige oppervlaktebehandeling.
  • Gering gewicht door constructie van zink- en persgietijzer (149 gram).
  • Sleutel bestaat uit twee losse delen die met een sterke magneet aan elkaar verbonden zijn.
multisleutel-diverse-maten-knipex.jpg
 
Bovenaan