• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Rugtas Korps Commando Troepen (Grabbag)

Nomad

Diehard Prepper
Heeft één van jullie ervaringen met de volgende rugtas?

Volgens de advertentie is het een rugtas / grabbag van de Nederlandse Korps Commando Troepen.
Ik kan er op internet verder niks van vinden en kan dus ook moeilijk inschatten of de prijs reeel is.

5196_4UA919_zwarte_grabbag_6665073.jpg.middle.jpg
5196_4UA919_zwarte_grabbag_a_2550015.jpg.middle.jpg
5196_4UA919_zwarte_grabbag_b_4157600.jpg.middle.jpg
5196_4UA919_zwarte_grabbag_c_5783763.jpg.middle.jpg

5196_4UA919_zwarte_grabbag_e_9417806.jpg.middle.jpg


Het lijkt me een leuk tasje, mooi formaat (40x20x57cm). De riemen kunnen in de tas worden weggestopt en dan is het een handtas. Handig voor in het vliegtuig bijvoorbeeld.
De binnenkant bestaat uit één groot vak, wat op te delen is in twee compartimenten door een gazen flap. Aan de rugkant zitten nog 2? spanbanden om inhoud op zijn plaats te houden.
Met een beetje aanpassing aan de binnenkant lijkt me dit een mooie EDC tas. Behalve compressie straps en een handvat geen fratsen aan de buitenkant. Ook geen patch houder, dat is wel jammer. (Ik plak er een reflector op als ik met slecht weer moet fietsen).

Aan de voorkant van de tas lijkt nog een soort vak te zitten. Waar die voor is weet ik niet. Maar ik kan me zo voorstellen dat je daar een jasje of iets dergelijks in kan stoppen.

Heeft één van jullie meer informatie over deze tas?
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Staar je niet blind op " KORPS COMMANDO TROEPEN "
Veel Dumps gebruiken het als Stimulator voor de verkoop .
35 Euro is een nette prijs voor zoiets . Ik zie al dat ie duurder is .
Tas is een mix van verschillende Ontwerpen .
Zal wel een Arwy zijn of een Vietnam productie .
Vraag naar merk ?????;););) Als het een tas van BLACKHAWK is , ( wat ik niet verwacht :confused: ) dan moet je het vlug aankopen . Liefst ophalen bij hun en zelf uitzoeken .
Wanneer Vietnam productie dan is ie van slechte kwaliteit en het bedrag te hoog .
Arwy is goed +++++ en dan is 39,95 een mooi bedrag wanneer je een nette toegestuurd krijgt . Want dat is ook nog de vraag .
Zie link twee ! Daar is zoiets in het Camo . 170.00zł = 38.98 EUR

http://www.militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=5196
http://armyworld.pl/product-eng-649...Backpack-Grabbag-DPM-35l-2009-Model-Used.html
 

Battletanker

Senior Prepper
Hoi.

De tas ziet er degelijk uit ik heb zelf nooit een kct'er gezien met zo'n rugzak maar ik heb ze ook niet op missie gezien behalve in Bosnië.
Maar daar waren ze in normaal gevechtsteneu.
Ik weet wel dat kct'ers ( commando's) hun eigen uitrusting mogen kiezen en ook de wapen opties er zit ook een zaak daar in de buurt van Roosendaal die veel verkoopt aan commando's.
De tas zou voor ij hooguit 50 euro waard zijn maar nogmaals hij ziet er degelijk uit.
Groeten Battletanker
 
F

frans81

Gast
Hoi.

De tas ziet er degelijk uit ik heb zelf nooit een kct'er gezien met zo'n rugzak maar ik heb ze ook niet op missie gezien behalve in Bosnië.
Maar daar waren ze in normaal gevechtsteneu.
Ik weet wel dat kct'ers ( commando's) hun eigen uitrusting mogen kiezen en ook de wapen opties er zit ook een zaak daar in de buurt van Roosendaal die veel verkoopt aan commando's.
De tas zou voor ij hooguit 50 euro waard zijn maar nogmaals hij ziet er degelijk uit.
Groeten Battletanker

50 Euro is veeeeeeeel te veeeeeeel . Heb je een vette knip en geen geduld dan is de keuze meteen te doen .
Die dingen zijn inkoop 10 euro . Gemiddelde Dump vraagt 35 a 40 euro . En dan moet het wel een Fatsoenlijke tas zijn van enige goede afkomst .
NO REAL CHINA , VIETNAM producties zonder daar een Goed merk aangekoppeld . Laatste spul van Defensie was ook Bocht / rommel / kneut / afvalemmerwaardig ;):(:(:(
 

Battletanker

Senior Prepper
Defensie had en heeft zeker troep de standaard rugzak sucks!
Ik vond de berghaus daarentegen ideaal ik kocht zelf altijd m'n rugzakken bij de Duitse heimbetrieb op de Duitse kazernes hun werkte veel met rangershop.de.
 
F

frans81

Gast
Defensie had en heeft zeker troep de standaard rugzak sucks!
Ik vond de berghaus daarentegen ideaal ik kocht zelf altijd m'n rugzakken bij de Duitse heimbetrieb op de Duitse kazernes hun werkte veel met rangershop.de.

ER zijn vele Grabbags / Strike en Sting ( Ray ) modellen die uit Vietnam komen en derhalve zelfs geen Merk gevoerd Label dragen .
Alles beland met tig aan gebreken bij Distributie in de Afvalbak en bij Dumps .
Zie foto van Strike rugzak uit 2005 productie Label .



20160727_143616.jpg20160727_143559.jpg
 
D

Deleted member 192

Gast
Is de begin jaren 80 "pukkel" en "ransel" nog in de dump te verkrijgen?
Kom niet zo heel vaak in dumpstores, maar gezien de vele reacties op het forum denk ik dat er "dumpsters" actief zijn.
 
F

frans81

Gast
Is de begin jaren 80 "pukkel" en "ransel" nog in de dump te verkrijgen?
Kom niet zo heel vaak in dumpstores, maar gezien de vele reacties op het forum denk ik dat er "dumpsters" actief zijn.

Als het goed is zijn die er nog genoeg .
Zijn niet zeldzaam . Voor mij een makkie om er aan te komen .
Ik laat ze geregeld liggen voor 2 a 3 euro per stuk . OP de Carbood sale .
Je hebt ze in drie maten . en met tig riempjes die meestal weg zijn .

WE moeten wel opletten dat we niet OFF TOPIC gaan ;)
 
D

Deleted member 192

Gast
Als het goed is zijn die er nog genoeg .
Zijn niet zeldzaam . Voor mij een makkie om er aan te komen .
Ik laat ze geregeld liggen voor 2 a 3 euro per stuk . OP de Carbood sale .
Je hebt ze in drie maten . en met tig riempjes die meestal weg zijn .

Nice.
Nu nog Blenco om ze groen en waterdicht te krijgen.
Thnx!
 
F

frans81

Gast
Kmar heeft deze tassen.

DE Luchtmacht en Marine hebben ook een tijdje zwarte tassen gehad .
Ik heb er een zwarte weekend / rugtas van . Met KLU vermelding . Zo'n Grote mooie rechthoekige Zwarte Weekendtas met schouderriemen en borstriempjes :hug:
Waarom die Emoticon ?? Dit omdat ik mij suf gezocht hen naar zo'n Zwarte Weekendtas ;)
 

Battletanker

Senior Prepper
Dat model weekend tas heet de woodland zo werd hij in de hele krijgsmacht genoemd je heb ook een kleinere tas die je aan je harnas kon klikken deze heette rotota dit was n afkorting voor Ronnie tober tas beide goeie tassen die ik na jaren nog steeds in gebruik heb.
 
F

frans81

Gast
Dat model weekend tas heet de woodland zo werd hij in de hele krijgsmacht genoemd je heb ook een kleinere tas die je aan je harnas kon klikken deze heette rotota dit was n afkorting voor Ronnie tober tas beide goeie tassen die ik na jaren nog steeds in gebruik heb.

Dan was de bijnaam van de mijne " DE Zwarte " . Hij is niet Woodland :confused:
 

Nomad

Diehard Prepper
Hmm, ik heb een rotota gekocht om het eens uit te proberen.
Was er niet van onder de indruk. Als ik een vervanger heb gaat hij weg.

Met een licht tikkie schop ik deze post weer on-topic.
Ik heb namelijk meer info gevonden over de tas.

Na een uur 'op goed geluk googlen' heb ik hem gevonden.
@eddiecorleone heeft gelijk, de KMAR had deze tassen.
Het is een ARWY variant van de Lowe Alpine Transit.
 
F

frans81

Gast
Hmm, ik heb een rotota gekocht om het eens uit te proberen.
Was er niet van onder de indruk. Als ik een vervanger heb gaat hij weg.

Met een licht tikkie schop ik deze post weer on-topic.
Ik heb namelijk meer info gevonden over de tas.

Na een uur 'op goed geluk googlen' heb ik hem gevonden.
@eddiecorleone heeft gelijk, de KMAR had deze tassen.
Het is een ARWY variant van de Lowe Alpine Transit.

Leuk he , zo'n KORPSCOMMANDO verkoop titel .
Wie wil er nou niet iets van HET korps;)
Ze kunnen er wat van daar bij die Dumps .:lol::lol:
Plaats even de Link vanwaar je de info hebt bij M4you op de site via Contact .
Misleiding noem ik dat .
 
Bovenaan