• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Rugtas Korps Commando Troepen (Grabbag)

Nomad

Diehard Prepper
Nou, het is me niet te doen om de afdeling die het materieel gebruikt heeft.
De KMAR komt in aanmerking omdat die zwarte tassen hebben, meer niet.
Veder moet het qua functionaliteit aan mijn eisen voldoen.

Mijn huidige tas is een de HAWG van Camelbak, wordt door de seals gebruikt. Maar als ie door de congierge werd gebruikt was het mij om het even geweest, haha.

Ik zal de linkjes even verzamelen en dan posten.
Bij M4U kan ik het ook even laten weten, maar ik wacht even hun antwoord af. Als mijn vermoeden juist is isner ook een Lowe Alpine uitvoering van de tas. Nog even afwachten dus ^_~
 
F

frans81

Gast
Nou, het is me niet te doen om de afdeling die het materieel gebruikt heeft.
De KMAR komt in aanmerking omdat die zwarte tassen hebben, meer niet.
Veder moet het qua functionaliteit aan mijn eisen voldoen.

Mijn huidige tas is een de HAWG van Camelbak, wordt door de seals gebruikt. Maar als ie door de congierge werd gebruikt was het mij om het even geweest, haha.

Ik zal de linkjes even verzamelen en dan posten.
Bij M4U kan ik het ook even laten weten, maar ik wacht even hun antwoord af. Als mijn vermoeden juist is isner ook een Lowe Alpine uitvoering van de tas. Nog even afwachten dus ^_~

Ik begrijp het helemaal .
Maar helaas zijn er mensen die het serieus nemen omtrent verzamel achtergrond , of gewoon omdat ze iets van Het Korps willen dat tijdens uitzending door Teams gebruikt is .
Dan moet het gewoon kloppen .
Er is al zoveel Fake en fout .
 

Nomad

Diehard Prepper
Helemaal mee eens @frans81, de beschrijving moet juist zijn. En als ze het niet zeker weten moeten ze het er niet bij zetten.

Ik heb inmiddels reactie, maar ze zijn allemaal zonder label.

Dit zijn wat afbeeldingen van de Lowe Alpine Transit.
Als EDC tas is deze een maatje te groot vrees ik.
Lijkt me ideaal voor in het vliegtuig of op reis, maar dat gaat voorlopig toch niet gebeuren.
Ik denk dat ik deze even aan mij voorbij laat gaan.
tumblr_ob77anE3XE1rug140o1_1280.jpg
tumblr_ob77anE3XE1rug140o2_500.jpg
tumblr_ob77anE3XE1rug140o3_1280.jpg
 
F

frans81

Gast
Helemaal mee eens @frans81, de beschrijving moet juist zijn. En als ze het niet zeker weten moeten ze het er niet bij zetten.

Ik heb inmiddels reactie, maar ze zijn allemaal zonder label.

Dit zijn wat afbeeldingen van de Lowe Alpine Transit.
Als EDC tas is deze een maatje te groot vrees ik.
Lijkt me ideaal voor in het vliegtuig of op reis, maar dat gaat voorlopig toch niet gebeuren.
Ik denk dat ik deze even aan mij voorbij laat gaan.
tumblr_ob77anE3XE1rug140o1_1280.jpg
tumblr_ob77anE3XE1rug140o2_500.jpg
tumblr_ob77anE3XE1rug140o3_1280.jpg

Mooie tas .
En Ja helaas groter dan je denkt ;).
Bij M4You had ik al verwacht dat ze zonder label konden zijn .
Voor dat geld dat ze daar kosten zou ik wat geduld hebben .
Soms heb je geluk en :rolleyes:
 

Nomad

Diehard Prepper
Dat rugpand is inderdaad niet aanwezig, ik verwacht dan ook dat dit een 'slappe zak' is.

In mijn huidige tas ontbreekt ook die stevigheid. Als hij leeg is zakt ie in elkaar. Ik was van planner zelf een rugpand in te maken, om in het vak van de waterzak te plaatsen.
Toen kwam ik deze tegen, de COVRT insert van 5.11 Tactical.
Die geeft de tas net genoeg stevigheid. Doordat er horizontaal en verticaal MOLLE webbing op zit kan ik er kleine tasjes aanhangen. Zo kan ik ook de bovenkant van m'n tas gebruiken. Zeker in het grote vak is dat handig.
Er zit een strookje klitteband opnwaar ik mijn meestgebruikte patches op plak. Zoals een glow in the dark reflector voor op de fiets en het logo van mijn werkgeven voor op congressen.

Dergelijke inserts zijn er ook van andere merken, ze kunnen alleen vrij kostbaar zijn.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is wat met tassen :lol:
In Iedere tas die hier heb zie ik wel een voordeel .
Maar mede is iedere laatst gekochte tas weer een redenen voor de volgende tas .
Er is 1 slappe tas die ik wel heb .
De zogenaamde waterdichte US tas bij M4YOU. Tas kan wel een optioneel frame bij gekocht worden .
Helaas heb ik deze ook niet .
Is de prijs ook naar ;)
http://www.militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=2787




Helaas is ie net zo Amerikaans als ik dat ben .Tas is Engels . Toets maar in via googel afbeeldingen " Rucksack GS " .
Zie foto Label .
Ook heeft deze niets van doen met de SAS . Ook zo'n verzinsel van Winkels .
Ik vind hem juist handig om twee redenen " Waterdicht en Vouwbaar " .
Past mooi in de fietstas of onder in de rugzak .

Zie uitleg in Link hieronder .
Hadden ze bij Militaria4you ook wel even kunnen opzoeken :confused:
Maar voor dat geld is ie bij hun goedkoop .

http://webbingbabel.blogspot.nl/2012/12/british-army-saspara-airborne-bergen.html


1470042773077994857719.jpg 14700428872491751024843.jpg 14700429280921554349735.jpg

Nu op dit moment Streel ik toch wel de BlackHawk X1 Raptor .
Ik gebruik hem vaak sinds aankoop . Aankoop prijs was ver onder Korps Commando tas van M4 You .
Heb geduld . Dat is mijn raad .

http://akarlogistics.com/BlackHawk_X-1_RAPTOR_Pack_with_Hydration_System_BH33906.html
 

Bijlagen

  • 1470042851181657562243.jpg
    1470042851181657562243.jpg
    38.5 KB · Weergaven: 8

The mad engineer

Diehard Prepper
Volgens mij heb jij meer geduld dan ik qua tassen @frans81 :) bij de dump vond ik de tassen nogal tegenvallen. Qua prijs, staat en geur (sommige roken wel erg naar muf belegen zweet). Dan vergelijk ik het met onze normale tassen met sterke YKK sluitingen en dik nylon... Tja, ik moet er maar tegenaan lopen denk ik. Ben nog op zoek naar de "molle" specs voor onze DIY tactical bag.. Ben er nog niet uit.

Die Blackhawk is inderdaad wel super! Maar wordt weinig aangeboden. Of te duur.
 
F

frans81

Gast
Volgens mij heb jij meer geduld dan ik qua tassen @frans81 :) bij de dump vond ik de tassen nogal tegenvallen. Qua prijs, staat en geur (sommige roken wel erg naar muf belegen zweet). Dan vergelijk ik het met onze normale tassen met sterke YKK sluitingen en dik nylon... Tja, ik moet er maar tegenaan lopen denk ik. Ben nog op zoek naar de "molle" specs voor onze DIY tactical bag.. Ben er nog niet uit.

Die Blackhawk is inderdaad wel super! Maar wordt weinig aangeboden. Of te duur.

Ik ben in al die jaren nog nooit zo'n Black Hawk X1 Raptor model tegengekomen , en al helemaal niet voor zo'n schamel bedrag .
Waarschijnlijk 1 uitzending gebruikt ( Gezien Munitie en verdere nog in de tas ) en de opruiming in . Eigenaanschaf waarschijnlijk en ingeruild .
 
F

frans81

Gast
@Nomad ik hoop niet dat je denkt dat ik / we je Topic kapen :lol:;)
We / ik zijn helaas vlug op dreef als het om tassen gaat en voordat je het weet zit je op de Tassenbaan met 180 Kmh per uur :eek:
Sorry in de brede zin van alle deelnemers :(:thumbsup:
 

Nomad

Diehard Prepper
Haha @frans81 en @The mad engineer, geen probleem. Eindelijk mensen die die passie delen!
Ik heb zelf ook een zwak voor tassen. Maar met jullie kan ik beter over tassen praten dan met m'n vriendin! Haha.

Wat me aantrok aan de KMAR grabbag was het ogenschijnlijke kleine formaat en de simpele achterkant. Deze tas roept niet zo hard tactical als die ik nu gebruik.
Die Blackhawk is ontzettend mooi, maar Blackhawk is ook weer niet goedkoop.

Zou M4U zelf de labels er uit halen? Dat zou wel 'bijzonder' zijn zeg. Dat doe je namelijk bewust.
Jammer. Ze hadden mooie zwarte Alice Packs die ik voor Rucking/marslopen wou kopen. Maar daar moet ik nu even over nadenken.

Overigens, op die Poolse site staat de regenhoes die ik zoek voor mijn Stingray. De zwarte! Dus die moet ik maar even bestellen.
Op de een of andere manier vergeet ik steeds dat die Poolse dump er ook nog is. De spulletjes die ik er de vorige keer heb besteld waren zeer netjes.
Ik had onder andere de hoes voor de KL enkelboogs bivakzak, een deken (ongebruikt depot materiaal), een rotota en diverse clips en riempjes besteld.
Alleen aan de rotota ontbraken de clips.
Achteraf niet zo erg, de tas was €4,- ofzo. En het is een ongelofelijk onhandig ding ook nog.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha @frans81 en @The mad engineer, geen probleem. Eindelijk mensen die die passie delen!
Ik heb zelf ook een zwak voor tassen. Maar met jullie kan ik beter over tassen praten dan met m'n vriendin! Haha.

Wat me aantrok aan de KMAR grabbag was het ogenschijnlijke kleine formaat en de simpele achterkant. Deze tas roept niet zo hard tactical als die ik nu gebruik.
Die Blackhawk is ontzettend mooi, maar Blackhawk is ook weer niet goedkoop.

Zou M4U zelf de labels er uit halen? Dat zou wel 'bijzonder' zijn zeg. Dat doe je namelijk bewust.
Jammer. Ze hadden mooie zwarte Alice Packs die ik voor Rucking/marslopen wou kopen. Maar daar moet ik nu even over nadenken.

Overigens, op die Poolse site staat de regenhoes die ik zoek voor mijn Stingray. De zwarte! Dus die moet ik maar even bestellen.
Op de een of andere manier vergeet ik steeds dat die Poolse dump er ook nog is. De spulletjes die ik er de vorige keer heb besteld waren zeer netjes.
Ik had onder andere de hoes voor de KL enkelboogs bivakzak, een deken (ongebruikt depot materiaal), een rotota en diverse clips en riempjes besteld.
Alleen aan de rotota ontbraken de clips.
Achteraf niet zo erg, de tas was €4,- ofzo. En het is een ongelofelijk onhandig ding ook nog.

Die Alice packs zijn vermoedelijk chinees .
Labels eruit halen denk ik niet .
Ik had laatst particulier een groene rugzak gekocht ala Vulkan look en kon nergens een label vinden .
Na veel zoeken kwam ik bij Camonet en daar noemde ze het geval Commando rugzak .
Fostex ( 101 - Inc ) had deze in programma .
Rommel . Ik heb er 70 euro voor betaald door het willen heb .
Dom dom . No Label en gewoon namaak met goedkope materialen . Berghaus inspiratie ala 101 Inc Fostex . Zie Link .
Bij M4you moet je opletten .
Veel Alice is namaak . Vooral de Medium . Maar ook de Large .
Zwarte hoes had ik daar ook al gezien bij die Poolse of Tjechische site .

http://www.camonet.eu/tassen-en-rugzakken/commando-rugzak-groen
 

Kanina

Diehard Prepper
Ik herken dat wel. Iets graag willen hebben is een slechte raadgever.
Het overkomt me nog wel eens, maar doorgaans onderzoek ik eerst of het wel is wat ik wil/denk dat het is.
Zo kan ik dagen lang broeden op de aanschaf van een kleinigheid haha.
Hier word weken, zo niet maanden op het www rondgezocht naar spullen die we willen aanschaffen.
Ach dan weet je ook wat je wilt. Voor ons geen impuls aankopen.
Het minpuntje van ons is ook dat wij overal handige features zien die we dan bijv. in 1 tas willen terug zien. En die geweldige tas die dan in je hoofd zit, is niet te koop of véééél te duur :(
 

Nomad

Diehard Prepper
Haha, die dagen van mij zijn een understatement, dat weet ik.

Misschien moeten we zelf maar een tas ontwikkelen.
Al denk ik niet dat dat gaat, iedereen heeft zijn eigen eisen.
De ultime EDC/Prepper tas bestaat niet denk ik.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Daar ben ik al mee bezig *kuch* maar het onderzoek naar materialen verloopt nog niet zo soepel. Heel veel rommel op de markt. En kwaliteit is duur. Stel ik neem zoiets in productie, dan is de verkoopprijs niet interessant voor 99.9% van de mensen. Juist omdat De Ideale Tas niet bestaat, gaan we zelf maar knutselen. Eerst maar ff een Molle "aanhang" tasje kopen voor de juiste maat.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar ben ik al mee bezig *kuch* maar het onderzoek naar materialen verloopt nog niet zo soepel. Heel veel rommel op de markt. En kwaliteit is duur. Stel ik neem zoiets in productie, dan is de verkoopprijs niet interessant voor 99.9% van de mensen. Juist omdat De Ideale Tas niet bestaat, gaan we zelf maar knutselen. Eerst maar ff een Molle "aanhang" tasje kopen voor de juiste maat.

In sommige tassen zie je meerdere ontwerpen terug .
Doet een rugtas het goed op de markt en zijn reviews 5 ++++++
Dan zie je fabrikanten ( Lees Airsoft ) hun best doen .
Jammer dat veel van dat spul op de Markt komt met een vrije keuze van Materialen .
Chinezen mogen dus zelf materiaal bepalen ( 1000 denier wordt 200 :( enz ) als de vorm en
het uiterlijk van de tas maar klopt . En de draad die gebruikt wordt voor het stikwerk is al helemaal om te janken .
Alles laat los na een zeer korte tijd van gebruik .
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Inderdaad. Helaas is Cordura en Goretex veel goedkoper in de US dan hier. Misschien eens kijken naar DSM of Akzo materialen, zou in theorie goedkoper moeten zijn.
 
F

frans81

Gast
Inderdaad. Helaas is Cordura en Goretex veel goedkoper in de US dan hier. Misschien eens kijken naar DSM of Akzo materialen, zou in theorie goedkoper moeten zijn.

Het zou mooi zijn als je een rol van dat spul te pakken kreeg voor weinig .
Helaas is het inelkaar naaien van een beetje rugzak ook nog een heel gedoe . Met 2 of 3 naalden zou mooi zijn . Een eigen ontwerp wordt altijd te duur voor een ander !
Pas bij massa wordt het goedkoper . En wanneer massa ben je als je het zelf doet binnen 1 jaar 5 jaar ouder geworden :lol:
1 goede naaimachine kost een hele berg Tassengeld :oops:
En eigenlijk heb je twee verschillende machines nodig :(
 
Bovenaan