Vaccinaties update/controleren

Discussie in 'Gezondheid, medisch en verzorging' gestart door will, 15 april 2022.

1. will

will Survivor

Vaccinaties update/controleren

Hallo,

Hebben jullie hier (nog) wel eens over nagedacht?

Zijn jullie *vaccinaties nog up to date of heb jij ze wel/niet gehad.
    bijvoorbeeld:
    Tetanus
    Hepatitis A
    Buiktyfus
    Rabiës

*aanvulling welkom.

Toch wel belangrijk om even over na te denken denk ik.

Groet,

Will

PBear vindt dit leuk.
  2. PBear

PBear Diehard Prepper

Inderdaad, dit moet ik aan mojn "ToDo" lijstje toevoegen een paar maanden voor ik weer naar de Filipijnen ga.
    Hepatitis A heb ik in mijn jeugd al gehad, dus daar geen vaccin meer voor nodig.
    Maar Tetanus en Rabies zijn wel van toepassing. Voor knokkelkoorts (dengue) is zover ik weet nog geen officieel medicijn, maar een aftreksel van "tawa-tawa" bladeren kan het genezen, mits on vroeg stadium toegediend. Is echter niet als regulier medicijn te koop.

Popeye en will vinden dit leuk.
  3. Flos

Flos SHTF Expert

Bij mij is tetanus al een tijdje geleden. ( meer dag 10 jaar ondertussen) maar ik heb mij ook nog niet echt pijn gedaan de laatste jaren. Misschien goed om er even met mijn ( huis) arts er over te hebben bij de volgende 10000km controle. Oja bij ons heet dat de klem.

will, PBear, frans81 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Ray

Ray SHTF Expert Admin

Ik ben de afgelopen decennia alleen geprikt met de covidvaccinaties. Ondanks een paar flinke verwondingen met vuiligheid van de straat of uit het bos, heb ik de tetanus overgeslagen. Eigenlijk gewoon omdat ik na een paar uur wachten, verdoven en hechten het zo zat ben dat ik naar huis wil en niet nog een half uur wil blijven voor dat laatste shot in m'n bil. De antibiotica kuur en pijnstillers haal ik ook nooit op, wederom recalcitrant dat mijn lijf het eerst zelf maar moet doen en pas als dat niet lukt ik extra pillen grijp.

Het ergste was wel dat oor wat helemaal doormidden lag, tot op de schedel. Als ik echt in de mangel zou liggen dan zou ik wel alle extra hulpjes meteen inzetten.

will, PBear en frans81 vinden dit leuk.
  5. frans81

frans81 SHTF Expert

Zolang mijn nog zeer goed lijkend te werken immuunsysteem het doet komt er geen prik of pil in mijn lijf .

Nee ik ben ook niet Ook maar een beetje Covid gevaccineerd. En misschien heb ik het al wel gehad in een ? vorm ( pje ) .
    Zoals Ray het al aangeeft ! Eerst mijn lichaam aan het werk en dan de Zorgverzekeraar .

Tetanus is nog minimaal 6 jaar up to date . Deze heb ik moeten pakken ivm dat een grote duitseherder honger kreeg en aan mijn arm begon te trekken .

Pignonwiel, RockyFlats, sky_kama en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Flos

Flos SHTF Expert

Ik herinner mij een meeting in Gilzen dacht ik. Daar ging ik te lomp om met mijn opinel. En met wat gerstenat in mijn lijf liep het fout. Dan ben ik afgevoerd naar het ziekenhuis niet in de buurt maar naar het eerst volgende in België.
    Daar heb ik enkele hechtingen gekregen in mijn linker duim. Ik herinner mij ook dat de verdoving niet echt aansloeg ( hoe zou dat gekomen zijn ). Daar heb ik de laatste tetanus prik gekregen.

Ray, Popeye, will en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Wendie

Wendie Prepper

Hier alle in entingen gehad & up to date.

Toch gaan wij vrijdag een start maken met 3 entingen voor tekenencefalitis.
    FSME is serie van 3 entingen niet goedkoop maar wel beter om toch te laten zetten in ons geval. Na 5 jaar is 1 booster weer voldoende tot je 60 jaar bent daarna elke 3 jaar.
    In meerdere landen binnen de EU zit het standaard in het vaccinatieprogramma.

Popeye vindt dit leuk.