• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Zware Donzen Militaire slaapzak van ??

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb deze slaapzak ( zie link ) een hele tijd geleden op een Carbood gekocht voor 4 euro . In eerste instantie dacht ik dat de Vrouw van vorige eigenaar zeer ijverig het ding voorzien had van extra vulling .
Is niet zo , er zit standaard 1900 gram Small Feather vulling in . Effe label goed lezen en na wegen . Het ding weegt niet wat er op label staat . 3.6 Kg , Zou 1.9 voor vulling en 1.7 voor outher Shell en Liner. Ik herstel het ding waar ik het opgehaald heb en laat hen reinigen .
Waarom ? Ik wil weten hoe ie slaapt met die 1900 gram luchtige dikke vulling . Ook de Liner is van zeer fijn materiaal en neemt een gedeelte van het vocht op . Morgens kun je het ding dan luchten en drogen en weer opschudden .
Wegens ontbreken van tweede label met fabrikant gegevens en type en BO / Nsn nummer weet ik niet welk type dit is . Ik vermoed een Arctic model of Extreme Cold Weather type .
Het lijkt een Engels model en tevens weer aan onderzijde die drukkers voor een Poncho .

Veren komen door buitentijk geregeld naar buiten . Onder de Liner zitten er genoeg . Doordat ik het losgetord had wegens opzoek naar label kon ik ze er via dat gat uitschudden ( zie laatste foto ). Plaats ligt bezaaid haha ( zie foto met type veren )

De witte randen zijn het restand van een dikke linnen Liner die vrouw van vorige eigenaar had aangebracht .
Die heb ik eruit gesneden wegens te WIT en vies hoofdeinde .

Ik heb nog nooit zo'n luchtige dikke en niet riekende militaire donzen slaapzak in handen gehad .

Wat ook opvalt is ook het woord " COTOON " in het label . Normaal schrijf je COTTON .

https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/wat-heb-jij-gekocht-vandaag.1748/page-42#post-60339

Wie mij kan vertellen wat dit voor slaapzak is ben ik dankbaar . Mijn hoofd draait overuren omdat ik er niet achterkom haha

20170827_103705.jpg 20190106_133218.jpg
15467819740758733368442903500136.jpg 20190106_133233.jpg 1546780687875486451087945853856.jpg
 

Niels

Mankinds only hope
Wel grappig dat de eigenaar Grubben heette terwijl de maten in inch er op staan :p.
Maar dit is natuurlijk het ultieme excuus om het ding een keer buiten te testen.
 
F

frans81

Gast
Lengte is 92 inch = 2.33,68 Cm . Gewoon 2.34 Mtr :) En 83 cm Breedt aan bovenzijde .
 
Bovenaan