• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

’Veel minder plastic in de oceaan dan gedacht’

phtvs

Sysop
Admin

’Veel minder plastic in de oceaan dan gedacht’​

De omvang van de plastic soep in de oceanen is veel minder groot dan twintig jaar lang werd gedacht. De schattingen liepen altijd uiteen van 50 miljoen ton plastic afval in de oceanen tot wel 300 miljoen ton. Het blijkt veel minder te zijn: 3,2 miljoen ton.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/40869271/veel-minder-plastic-in-de-oceaan-dan-gedacht

Volgens mij niet minder dan gedacht, maar zwaar overdreven om meer aandacht te krijgen voor het probleem. Niet dat 3,2 miljoen ton niet erg is (te zot voor woorden eigenlijk), maar de milieu clubjes weten dat als ze het probleem wat groter maken dan het in werkelijkheid is, er meer aandacht voor zal zijn.
 

Flos

SHTF Expert
Bij ons in het centrum hebben ze nu bij diverse rioleringsputten op de straat boord gespoten. / hier geen vuilnis ingooien. Hier begint de zee./
Vond het eerst een beetje raar omdat ik het voor het eerst zag aan mijn moeder haar huis. Maar vindt dit goed om mensen er aan te herinneren geen afval in de riolering putten te gooien
 
Bovenaan