• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

2 Go Systems Trifecta Bivvy/Tarp/Nooddeken

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Zoals ik reeds had aangegeven ben ik bezig met het aanpassen van mijn slaap systeem voor in mijn BOB.

Het volgende staat in bestelling.

2 Go Systems Trifecta Bivvy/Tarp/Deken

Specs:
De V2 TRIFECTA " Patent Pending" was specifiek ontworpen voor flexibiliteit. Het kan worden gebruikt als een thermische deken, een BIVVY of een Tarp.

Gemaakt van Tyvek 1460C of "spunbonded Olefin", ultra zacht materiaal dat 98% van de ultraviolette stralen van de zon blokkeert, bestand is tegen scheuren, waterbestendig en ademend. De hoge duurzaamheid / gewichtsverhouding maakt het het perfecte materiaal voor de Trifecta.

Om te beginnen is de Trifecta groot gemaakt, waarbij hij 90 cm bij 223 cm in de BIVVY-configuratie met ritssluiting en 180 cm bij 223 cm in de uitgepakt Tarp/Deken-configuratie.

Daarna zijn er twee ritssluitingen toegevoegd met een rits aan de binnen- en buitenkant voor nog meer flexibiliteit en het gemakkelijk om de BIVVY eenmaal binnen te ritsen. De binnenkant heeft een aluminium coating om de stralingswarmte van het lichaam weer te geven. Tevens zijn ritsen waterbestendig en de naden afgetaped om de Trifecta waterbestendig te maken.

Om het af te maken, zijn er 9 tie-down D-ringen 3 aan elke rand en 3 midden toegevoegd.

De Trifecta is ontworpen om licht van gewicht te zijn en draagbaar om je warmer en droger te houden.

De V2 TRIFECTA heeft veel functies. Een paar staan hieronder vermeld.

  • Alleen als thermische slaapzak
  • Als een thermische BIVVY met een traditionele slaapzak
  • Geïmproviseerde onderdak
  • Thermische deken
  • Tarp
  • Als reflecterend zeil "reflecterende kant naar buiten" in warme klimaten om de stralingswarmte van de zon weer te geven en u koel te houden.
Eenvoudig in te pakken en zeer licht.

90 x 223 cm BIVVY

Volledig open 180 x 223 cm

24 x 10 cm verpakt

gewicht 440 gram

Ik ga deze combineren met een Sea to Summit Thermolite Reactor Extreme slaapzak liner.

Uiteraard moet ik testen of dit voldoende warmte geeft, zo niet dan komt er nog een zomerslaapzak bij.

Dit ga ik bij de eerste meeting van dit jaar testen.

Bivvy_flat_clipped_rev_1.png bivvy_open_clipped_rev_1.png 01.jpg 02.jpg 03.jpg
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Vergeet de prijs erbij te zetten, €. 52,95 exclusief verzendkosten en Nederlandse BTW (komt uit de USA).

Dat lijkt duur, maar een losse Tarp, Bivvy en Nooddeken kosten bij elkaar meer (mits je kijkt naar vergelijkbare kwaliteit).
 

Vempain

Prepper goeroe
ben zeer benieuwd naar je bevindingen.
Het ziet er erg netjes uit en vind de prijs niet te duur voor wat je krijgt :)
(alleen een bivakzak begint vaak ook pas vanaf €25)
 
F

frans81

Gast
Maar dat is een mooi doordacht ding !:)
Als ik er een keer het budget voor heb dan denk ik dat ik het iemand laat bestellen voor mij .
Ik ben helaas niet zo'n overseas klant . Durf dat niet meer zo goed .:confused:
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Wat overigens ook nog een groot voordeel is dat je de Trifecta gewoon langdurig in de opbergzak kan laten zitten, dus niet zoals bij een gewone slaapzak die niet voor lange opslag in de opbergzak mag zitten anders gaan de Vezels/Dons niet meer die warmte geven zoals voorheen.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
@Sun Beh Nim ik vind die V2 Trifecta zeer interessant, om mijn slaapsysteem geschikt te maken voor temperaturen onder nul.
Heb je het al getest en een review geschreven?
Getest wel, geen tijd nog gehad voor een review.

Getest rond de 0 graden, scheelt echt wel.
Wel een slaapzak met liner erin gebruikt, anders moet je echt met kleding en al erin, dan overleef je de nacht maar luxe is anders.
 
Bovenaan